[MTX MK7]Porady przy wymianie sprzęgła, łożyska itd.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc. Jako magiczna szukajka pokazała zero postów które mnie interesuja postanowiłem napisać nowy wątek.

Charata mi łozysko oporowe na luzie, niewiem czy docisk też już nie ma dość. Mam coś takiego że jak wstawiam jedynke ruszam to tak przez chwile do około 1600rpm mam takie dziwne szumienie/tarcie potem ucicha. To chyba nie mech. różnicowy bo wyłaby skrzynia cąły czas. Ale Łożysko jak sie nagrzeje strasznie chrobocze na luzie wrecz mnie wnerwia.

Chce wymienić sprzęgło, docisk i łożysko.

Chciałbym prosić o porady co i jak. Mam podnośnik do silnika.

Od czego zacząć? Chodzi mi głównie jak podtrzymać silnik jak najlepiej wyciągnąć skrzynie, półosie it. Jaka kolejność żeby nic nie spiepszyć. Potem jak wymienić sprzęgło i jak wycentrować i docisk i łożysko. Jak podeprzeć silnik po odłączeniu? od spodu go podeprzeć czy od góry? skrzynie górą czy dołem wyciągnąć? Jakby mi ktoś udzielił cennych porad to będe bardziej szczęśliwy. I czy potzrebuje jakieś super specjalne narzędzia do centrowania tarczy itd.

Dzieki i licze na Waszą pomoc.
  
 
1. Koniecznie potrzebny minimum kanał, wieszak do silnika i mały podnośnik (lewarek).
2. Odkręcasz obie półosie, unosisz stronę kierowcy i rozpinasz sworzeń wahacza, ochylając kolumnę wyciągasz półoś.
3. Podwieszasz silnik, demontujesz wszystkie mocowania skrzyni do nadwozia, linkę sprzęgła i wybierak biegów, rozrusznik i wszelkie blachy osłonowe.
4. Z pomocnikiem odkręcasz skrzynię od silnika, wyciągacie ją do dołu wysuwając drugą półoś z piasty.
5. Montując nowe sprzęgło, centrujesz tarczę za pomocą odpowiednio dopasowanego wałka, mając nowy komplet każdy tokarz dorobi takie cudo.
6. Pamiętaj o wymianie kompletnego sprzęgła, łącznie z łożyskiem oporowym.
7. Montaż w odwrotnej kolejności

Dla dwóch osób, cała operacja to jakieś 2,5 godz. max.
  
 
Super dzięki za porady! To chciałem wiedzieć.

Jeśli jednak w warunkach strikto domowych nie mam kanału? Mam podnośnik mam super poręczne podkłady kolejowe dzięki którym podnise auto na znaczną wysokość. Nie pytajcie skąd Powinno tez dać rade?

Jak ma wyglądać to do centrowania tarczy? Czy wystarczy tylko zgrać otwor tarczy z otworem docisku żeby był na równo?
  
 
Chalasuje Ci na wolnych przy wcisnietym sprzegle??
  
 
Nie, jak wcisne sprzęgło - jak makiem zasiał Jak wypne dam na luz bez sprzęgła chałasuje! Jak jest zimny to jest okej jak sie nagrzeje to już chałasuje. A i jeszcze jak porusze lewarkiem tak minimalnie dół góra to słychać jak chrobocze mniej lub więcej oczywiście jak porusze bez sprzęgła.
  
 
W takim razie kolego to nie jest łożysko tylko skrzynia wyje któres lóżysko w skrzyni siada.Jak wcisniesz sprzegło wtedy pracuje łożysko oporowe w sprzegle a jak puscisz sprzegło i wyje to jest wina skrzyni biegów.Albo łożyska w skrzyni na wałku głównym albo któres zebatki sa juz tak wytarte. A tak wogóle to sprawdzałes olej w skrzyni???????????
  
 
Cytat:
2008-08-31 17:15:13, PABLO23 pisze:
W takim razie kolego to nie jest łożysko tylko skrzynia wyje któres lóżysko w skrzyni siada.Jak wcisniesz sprzegło wtedy pracuje łożysko oporowe w sprzegle a jak puscisz sprzegło i wyje to jest wina skrzyni biegów.Albo łożyska w skrzyni na wałku głównym albo któres zebatki sa juz tak wytarte. A tak wogóle to sprawdzałes olej w skrzyni???????????



No dokladnie.
  
 
to lozysko na walku sprzeglowym
takze przemysl zanim otworzysz skrzynie, bo zlozyc ja z powrotem i zeby bylo to samo to srednia przyjemnosc...
  
 
Już myślałem nad wymianą samej skrzyni. Poprostu kupie jakiegoś nie zajechanego MTXa z gwarancją na kilkadziesiąt dni albo km i po sprawie. Szkoda mi auta pchać bo pali jak złoto i tanie w utrzymaniu.

Teraz tak, pytanie za 100 punktów każdy MTX czy z RS2000 czy XR3i podejdzie? TAK? Wydaje mi się że tak?

Skrzynia poprostu chodzi głośno do 2500rpm potem jest ciszej ale nawet wymiana oleju na SAE75-90 syntetyk nie pomogła. Poprostu 300 000 km robi swoje. No jak nie trafie skrzyni to kupie Focusa, bo potrzebuje większe auto tak czy siak.

Dam wam znać co i jak i czy się wezme za wymiane skrzyni czy poprostu przywioze go na świeta do PL i sprzedam jak jest za 2000pln. A dobry motor i wyposarzenie bardzo bogate. Blachy nie tknięte. Jakby ktoś chciał takiego Essika 1.8TD w zadbanym stanie oprócz skrzyni to dajcie znać będzie w PL na świeta.

Pozdro
  
 
są dwa rodzaje przełozen
od rsa 2000 jest krótsze a od TD dłuzsze.
np:
na 5 biegu -rs: 100km/h -ok3000obr/min
TD ok 2200obr/min
  
 
Zastanawia mnie teraz fakt jak to wpłynie na ekonomie i slinik, bo przecież zgodnie z zasadą że turbo odpala się przy 2200rpm to możliwe że będzie szybciej się turbo załanczać w takim wypadku krótszych przełożeń?

A druga sprawa to jeśli przy 100km/h mamy 3000rpm a wiadomo Diesel kręci się do około 5000rpm to szybko nie pojade jeśli dobrze rozumieć.

Skrzyn na rynku jest troche i wszytskie oscyluja w granicach 100gbp za naprawdę świetny stan z RS2000/XR3i.

Na 100% nie ma różnic w otworach/mocowaniach na śruby i zaczepach mocujących skrzynie do ramy? To mnie interesuje jeśli nie ma różnicy to jestem gotowy na ten experyment!
  
 
Turbo nie odpala się przy 2200 rpm tylko wraz z uruchomieniem silnika. Jeśli chodzi o drugą zależność to dobrze kombinujesz.
  
 
Miłaem tu na myśli fakt kiedy WG się otwiera i daje nam kopa Jesli to by się potwierdziło i skrzynia z RS skróciłaby przełozenia a co za tym idzie szybciej byśmy dostawali obroty to i turbo szybciej by się ''odpalało'' czyli rewelacja jak dla mnie.

Nikt nie odpowiedział na moje pytanie czy skrzynia z RS 100% pasuje? Słyszałem o RS ach ze skrzynia z TD ale chce się upewnić że tak jest. Czy sprzęgło i docisk nie sprawia problemu bo przecież w TD jest większy moment a więc i sprzęgło mocniejsze niż w RS?
  
 
Jak WG się otwiera to już jest "po kopie" że tak powiem, i jest to znacznie wyżej niż 2200 rpm. Skrzynia pasuje a sprzęgło hmmm zależy jak się jeździ
  
 
No no właśnie po kopie, jak zamyka to jest kop