Escort 1,8D - 1993 - Chlapie przez bagnet

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie. Od pewnego czasu (z 2 - 3 tyg.) zauważyłem że ubyło oleju. Jak się okazało ubywa go przez bagnet - górą , wcześniej tego nie robił.
Czy wie ktoś jaka może być PRZYCZYNA tej usterki , i jak ją naprawić.
Znajomy , ktory się srednio zna staszy mnie że ten silnik ma 215tyś. przebiegu i bez kapitalki się nie obejdzi. Mam nadzieję że sie myli.
Czekam nieceirpliwie na pomoc forumowiczów
  
 
Z opini kolegi mechanika który robi często sierry 18td wiem iż są to silniki słabe pod względem trwałości mają małe przebiegi do remontów kapitalnych.
  
 
215tyś dla diesla to połowa życia (diesle kręcą się nawet do 500 tyś)
Nie wiem jak to jest w przypadku essinki bo nie interesował mnie bagnet ale o ile dobrze mi się wydaje to na bagnecie powinna być jakaś uszczelka może poprostu wystarczy ją wymienić
  
 
Zgadza się panie Darku ale to jest diesel bez wiatraka zwanego turbiną. Turbo diesle są mniej trwałe niż dieselki z tego co się bynajmniej orjętuje
  
 
A co z tym chlapaniem? - CO za to może odpowiadać że olej podchodzi do góry przez bagnet ? Tak chyba nie powinno sie dziać.
Zresztą ten bagnet jest mało szczelny i trochę tego oleju wypuszcza, a ja z "torbami pójdę"
  
 
Kiedyś pamiętam u znajomka w starej jetcie vw benzynka coś się pozapychało i wyrzucało olej bagnetem i korkiem wlewu bo był nieszczelny jakieś ciśnienie się tworzyło może jakaś odma czy odpowietrzenie skrzyni korbowej masz zapchane nie wiem jak to w dieslach jest
  
 
Mam niepomyślne wieści, niestety dotyczące tego chlapania. Z bardzo dużym prawdopodobieństwem czeka Cię albo dość poważny, albo kapitalny remont silnika. To, o czym piszesz, to są tzw. przedmuchy. Biorą się z tego, że pomiędzy pierścieniem a ścianką cylindra jest już na tyle duża odległość, że film olejowy tego nie uszczelnia. W efekcie kompresja przedostaje się z powrotem do skrzyni korbowej, wypychając olej wszystkimi możliwymi ujściami, zaczynając od najsłabszego punktu. Co może potwierdzić, że chodzi właśnie o to - odkręć na uruchomionym silniku korek oleju, jeśli będzie stamtąd też dość mocno chlapał olej, to będzie to właśnie to, o czym mówię. Tak samo możesz zdjąć taki wąż gumowy idący do pokrywy zaworów (gruby, ok. 1.5cm średnicy), ale uważaj, bo jak stamtąd u mnie chlapało, to mechanik wyglądał jak Bambo. Jeśli dodatkowo maszy wycieki np. z miski olejowej, to jest to ostatnie stadium choroby. Co można zrobić? W najtańszym przypadku wymienić same pierścienie, w nico droższym kupić pierścienie na nadwymiar i dostosować średnicę cylindra, aby się pomieściły U mnie była kapitalka, nawet nie pytaj o koszty...
  
 
....."Co może potwierdzić, że chodzi właśnie o to - odkręć na uruchomionym silniku korek oleju, jeśli będzie stamtąd też dość mocno chlapał olej, to będzie to właśnie to, o czym mówię."...
Z korka nie chlapie. Wieczorem zobaczę jak tam wygląda miska i ten wąż, ale juz się boję.

[ wiadomość edytowana przez: gigat dnia 2004-10-20 14:39:14 ]
  
 
Spróbuj też przy odkręconym korku oleju co nieco przygazować (ciągnąc za linkę) i zobacz, czy nie wydobywają się stamtąd jakieś dymki...
  
 
mariobros ma rację. Odpal brykę i odkręć korek od wlewu oleju, przegazuj go i...zobacz co się będzie działo. Jeśli chodzi o bagnet to kup nowy albo na jakimś szrocie - byleby ciasno wchodził.
  
 
Dzięki za porady po weekendzie dam znać co z tego wyszło.
  
 
niestety przychylam sie do opini ze to pierscienie uszczelniajace. na pocieszenie, mozna zrobic taki cyganiony remont, wymieniajac tylko wspomniane pierscienie na tlokach. powinno pomoc na jakis czas- nawet do 70tys km
  
 
Zanim zrobisz kapitalny remont - pod korkiem wlewu oleju jest krzywka od rozrządu, która przy pracującym silniku rozbryzguje olej.
Biorąc pod uwagę koszty remontu kapitalnego warto się zastanowić, czy sobie nie darować - olej możesz mieć za 10 zł litr, a jak poza tym nie masz objawów tzn. odpala dobrze, osiągi i zużycie paliwa w normie to jeździj dalej - znając naszych mechanerów i ich kulturę techniczną nie masz żadnej gwarancji, że po remoncie będzie lepiej.
  
 
Cytat:
Zanim zrobisz kapitalny remont - pod korkiem wlewu oleju jest krzywka od rozrządu, która przy pracującym silniku rozbryzguje olej.

ni jak nie rozumie jak sie maja krzywki do chlapania przez bagnet... mozesz to wyjasnic?????????
  
 
Tak jak aktywność słońca do ilości samobójstw
O ile się nie mylę to w tym wątku była tez poruszana sprawa objawów z korka wlewu oleju - patrz post Pokakulka
Pzdr
  
 
Cytat:
mariobros ma rację. Odpal brykę i odkręć korek od wlewu oleju, przegazuj go i...zobacz co się będzie działo. Jeśli chodzi o bagnet to kup nowy albo na jakimś szrocie - byleby ciasno wchodził.


mysle ze bardziej chodzilo o to, ze jak jest padniety silnik i do kapy, poprostu cisnienie na tlokach spada i ucieka jedna z 2 drog, jaka jest glowica...
reasumujac , po sciagnieciu korka, bedzie bilo powietrze i uciekal dym spod pokrywy klawiatury.
co do chlapania olejem z glowicy(dokladniej spod pokrywy klawiatury), od tego jest odma.
  
 
Cytat:
2004-10-20 10:32:48, galowy pisze:
Zgadza się panie Darku ale to jest diesel bez wiatraka zwanego turbiną. Turbo diesle są mniej trwałe niż dieselki z tego co się bynajmniej orjętuje



A i o TD nic zlego nie powiem ,bo przy 300 tys chodzi super ,a mam kumpla co ma ponad 400 i o zadnym remoncie nie mysli.
  
 
Cytat:
2004-10-24 11:51:30, diesel_power pisze:
Zanim zrobisz kapitalny remont - pod korkiem wlewu oleju jest krzywka od rozrządu, która przy pracującym silniku rozbryzguje olej.



I tu masz racje ,zgadzam sie w 100% .Jak mnie wkur^&%% ludzie na gieldzie jak w Clio 1,9 D odkrecali korek i gadali glupoty,ze olej pryska(tam krzywka jest dokladnie pod korkiem) - tylko pokrywe zaworow mi ubrudzili ci "fachowcy".
  
 
nie tak szybko chłopaki bo już się pogubiłem.

To jak to w końcu jest z tym chlapaniem z korka ??

Bo mam właśnie 1,8D i mi chlapie z korka jak odkręce ??
czy to oznacza coś złego ??
przyznam sie że mam za wysokie zuzycie paliwa, ok. 6,8l ale mysle ze to wina wtryskiwaczy.
  
 
generalnie jak chlapie to jest zle. ale musisz zerknac dlaczego tak jest. albo tak jak koledzy mowia, chlapie krzywka, albo cisnienie ci ucieka przez zawory.
jezeli sa to zawory, wtedy spod korka unosi sie jeszcze dym ze spalin. choc nie zawsze.