Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
galowy Sympatyk FEFK Focus Łódź | 2004-10-20 10:32:48 Zgadza się panie Darku ale to jest diesel bez wiatraka zwanego turbiną. Turbo diesle są mniej trwałe niż dieselki z tego co się bynajmniej orjętuje |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2004-10-20 14:10:51 Mam niepomyślne wieści, niestety dotyczące tego chlapania. Z bardzo dużym prawdopodobieństwem czeka Cię albo dość poważny, albo kapitalny remont silnika. To, o czym piszesz, to są tzw. przedmuchy. Biorą się z tego, że pomiędzy pierścieniem a ścianką cylindra jest już na tyle duża odległość, że film olejowy tego nie uszczelnia. W efekcie kompresja przedostaje się z powrotem do skrzyni korbowej, wypychając olej wszystkimi możliwymi ujściami, zaczynając od najsłabszego punktu. Co może potwierdzić, że chodzi właśnie o to - odkręć na uruchomionym silniku korek oleju, jeśli będzie stamtąd też dość mocno chlapał olej, to będzie to właśnie to, o czym mówię. Tak samo możesz zdjąć taki wąż gumowy idący do pokrywy zaworów (gruby, ok. 1.5cm średnicy), ale uważaj, bo jak stamtąd u mnie chlapało, to mechanik wyglądał jak Bambo. Jeśli dodatkowo maszy wycieki np. z miski olejowej, to jest to ostatnie stadium choroby. Co można zrobić? W najtańszym przypadku wymienić same pierścienie, w nico droższym kupić pierścienie na nadwymiar i dostosować średnicę cylindra, aby się pomieściły U mnie była kapitalka, nawet nie pytaj o koszty... |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2004-10-20 18:20:35 Spróbuj też przy odkręconym korku oleju co nieco przygazować (ciągnąc za linkę) i zobacz, czy nie wydobywają się stamtąd jakieś dymki...
|
gigat Escort CL 93`1.8D Gdynia | 2004-10-21 11:44:42 Dzięki za porady po weekendzie dam znać co z tego wyszło. |
liked AR 156 SW Chorzów | 2004-10-21 12:06:14 niestety przychylam sie do opini ze to pierscienie uszczelniajace. na pocieszenie, mozna zrobic taki cyganiony remont, wymieniajac tylko wspomniane pierscienie na tlokach. powinno pomoc na jakis czas- nawet do 70tys km |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2004-10-24 11:51:30 Zanim zrobisz kapitalny remont - pod korkiem wlewu oleju jest krzywka od rozrządu, która przy pracującym silniku rozbryzguje olej.
Biorąc pod uwagę koszty remontu kapitalnego warto się zastanowić, czy sobie nie darować - olej możesz mieć za 10 zł litr, a jak poza tym nie masz objawów tzn. odpala dobrze, osiągi i zużycie paliwa w normie to jeździj dalej - znając naszych mechanerów i ich kulturę techniczną nie masz żadnej gwarancji, że po remoncie będzie lepiej. |
liked AR 156 SW Chorzów | 2004-10-24 11:54:47
|
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2004-10-24 12:00:39 Tak jak aktywność słońca do ilości samobójstw
O ile się nie mylę to w tym wątku była tez poruszana sprawa objawów z korka wlewu oleju - patrz post Pokakulka Pzdr |
liked AR 156 SW Chorzów | 2004-10-24 12:16:09
mysle ze bardziej chodzilo o to, ze jak jest padniety silnik i do kapy, poprostu cisnienie na tlokach spada i ucieka jedna z 2 drog, jaka jest glowica... reasumujac , po sciagnieciu korka, bedzie bilo powietrze i uciekal dym spod pokrywy klawiatury. co do chlapania olejem z glowicy(dokladniej spod pokrywy klawiatury), od tego jest odma. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-10-24 13:54:34
A i o TD nic zlego nie powiem ,bo przy 300 tys chodzi super ,a mam kumpla co ma ponad 400 i o zadnym remoncie nie mysli. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2004-10-24 14:06:00
I tu masz racje ,zgadzam sie w 100% .Jak mnie wkur^&%% ludzie na gieldzie jak w Clio 1,9 D odkrecali korek i gadali glupoty,ze olej pryska(tam krzywka jest dokladnie pod korkiem) - tylko pokrywe zaworow mi ubrudzili ci "fachowcy". |
marcin_op MKV, 1,8D - 1991 - s ... Opole | 2004-10-25 23:23:36 nie tak szybko chłopaki bo już się pogubiłem.
To jak to w końcu jest z tym chlapaniem z korka ?? Bo mam właśnie 1,8D i mi chlapie z korka jak odkręce ?? czy to oznacza coś złego ?? przyznam sie że mam za wysokie zuzycie paliwa, ok. 6,8l ale mysle ze to wina wtryskiwaczy. |
liked AR 156 SW Chorzów | 2004-10-26 07:17:51 generalnie jak chlapie to jest zle. ale musisz zerknac dlaczego tak jest. albo tak jak koledzy mowia, chlapie krzywka, albo cisnienie ci ucieka przez zawory.
jezeli sa to zawory, wtedy spod korka unosi sie jeszcze dym ze spalin. choc nie zawsze. |