[MKVII] Swap z 1.6 16v na 1.8 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanko... chodzi mi po głowie już od dłuższego czasu swap silnika bo 1.6 zajeździłem... ( ) zastanawia mnie czy jeśli chciałbym się targnąć na 1.8 to czy dużo jest roboty z elektroniką? całą wiązkę trzeba wymieniać ? czujniki inne ? skrzynia od 1.6 by pociągneła 1.8 115ps ? jak to w ogóle wygląda? ktoś by się może podzielił doświadczeniem. ? na forum trochę postów jest o tym ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.

pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-11-20 23:49:33 ]
[ powód edycji: czytaj regulamin ]
  
 
te silniki są takie same, wyciągasz 1.6 wkładasz 1.8 i wio, reszta jest tak samo, skrzynia nawet rsa wytrzyma.Komputer trzeba dać z 1.8 chyba. Na 100% nie jestem pewien.
Pare rzeczy napewno okaże się że trzeba wymienić bo przy przekładce okaże się że są uszkodzone albo zepsute.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2009-11-20 17:44:59, Kleszczak pisze:
Komputer trzeba dać z 1.8 chyba.


Ale przecież sterownik i schemat jest taki sam dla obu silników:
SCHEMAT 1.6 i 1.8

Więc jak to jest?
  
 
Cytat:
2009-11-20 18:13:35, Qwet pisze:
Ale przecież sterownik i schemat jest taki sam dla obu silników: SCHEMAT 1.6 i 1.8 Więc jak to jest?


schemat może być taki sam... ale komputer sterujący pracą silnika, dawką paliwa itd może być inny.. dobrze mówię ? niech mnie ktoś poprawi jak mi się źle wydaje.
  
 
Komputer inny? Wydaje mi się że nie, bo ten komputer obsługuje nawet silnik od Ford Cobra... Może oprogramowanie inne?
  
 
Miesiąc temu ktoś robił takiego swapa właśnie tutaj, napotkał trochę oporów (wybaczcie, że nie pamiętam kto to był - wiem, że czerwone kombi ). Trzeba poszukać i będzie wiadomo na co trzeba się przygotować
  
 
Cytat:
2009-11-21 13:02:17, escimo pisze:
Miesiąc temu ktoś robił takiego swapa właśnie tutaj, napotkał trochę oporów (wybaczcie, że nie pamiętam kto to był - wiem, że czerwone kombi ). Trzeba poszukać i będzie wiadomo na co trzeba się przygotować



A nie pamiętasz też jakiego rodzaju te opory były :> ?? no to poszukiwany właściciel czerwonego kombi po swapie na 1.8
  
 
Ja robiłem taki SWAP. z 1,6 16V na 1,8 16V w Escorcie mkVI.
Zakładaj 1,8 i nawet sie nie zastanawiaj !
Jak wkładałem 1,8 to zostawiłem wszystkie graty z 1,6.
Nawet kolektor ssący i wydechowy został z 1,6. Komputer wiązki wszystko z 1,6. Chodził zupełnie normalnie i pracował równiutko. Mozliwe że komputer ma inną mapę sterowania silnikiem. Chodzi dokładnie o ilość podawanego paliwa. Ale w sumie nie było przez to żadnych prblemów. Na gratach z 1,6 i kompie z 1,6 to 115KM raczej nie będzie ale myślę ze te 105 musi być. Po swapie różnica w mocy była wyraźnie odczywalna.

A nie myślałeś żeby zapiać 2.0 16V z mondeo. To też ten sam silnik i wcale nie jest trudniej go założyć jak 1,8.

[ wiadomość edytowana przez: Chromy dnia 2009-11-21 18:40:40 ]
  
 
no w sumie upatrzony mam 1.8 dlatego nie zastanawiałem się nad 2.0 z mondka a w sumie z tego co czytałem to łatwiej 2.0 od RSa włożyć niż ten z mondka...2.0 w mondku 131PS a RS 150... :]] a jeszcze ciekawe bo w sumie chyba były w 1.8 te wersje 105/115 koni... a ten mój upatrzony ma czerwony znaczek EFI czyzby to była ta wersja mocniejsza ?
  
 
Troszkę się podepnę

Mam silniczek 1,6 16V Zetec ale jak większość wie brak kompresji.
Dostałem propozycję zapięcia 1,8 RDA
Zabijcie mnie ale nie wiem co oznacza RDA ??
Domyslam się że to 16V ale ilu konna jest ta wersja ?? i czy wejdzie plug&play
  
 
Silniki z napisem na kolektorze EFI to 1.6 16V 90KM/1.8 RDA 105KM/1.8RQB 130KM, tylko takie silniki były.
Zadfne czerwone napisy itd nic nie swiadcza, bo nie było nigdy w seri kolorowych napisów, ktos sobie to poprostu pomalował.

RDA/RKC/RQB - 105/115/130KM.

Tyle ze silniki RKC miały juz plastikowy kolektor dolotowy i rure dolotowa od filtra powietrza ukosnie okrągła.

Silniki 2.0 z Mondka maja 136KM to raz, dwa wsadzic ich jest o wiele prosciej niz silnik z RS-a, gdyz mocowania ma te same i osprzet prawie cały pwasuje od 1.6 czy 1.8.

W RS-ie trzeba dodatkowo zmienic praktycznie wszystko, jesli dodatkowo chcemy zmienic skrzynie z RS-a, to i sanki pod silnikiem musimy bo jest inaczej mocowana poduszka skrzyni.
  
 
Czyli wkładam 1,8 RDA z całym osprzętem z 1,6 ZETEC
Wiązka, komp, wydech, czujniki i tp. będą ok
  
 
-> Magik123
Mówisz że można bez kłopotu wsadzić silnik 2.0 z mondeo do escorta... Tak się składa że u mnie na podwórku stoi taki mondeo. Nie ma przeglądu ani OC, jest pordzewiały i rozwalony, ale silnik ma igiełkę Ma tylko 170.000km przebiegu, pracuje równiutko, a rok temu zanim łożyska zaczęły wyć i zawieszenie stękać rozpędzałem go do prędkości ponad 200km/h

Do rzeczy. Wydaje mi się, że komputer mógłby zostać, bo przecież po odłączeniu akumulatora jest samoadaptacja i kreowanie nowych, indywidualnych map wtrysku dla silnika, tj czytanie sygnałów z sondy lambda i ustalanie prawidłowego dawkowania paliwa. A nawet jeśli nie, to przecież i tak będę jeździł na gazie A benzyny używał tylko do odpalania i zjazdów awaryjnych.
Więc piszesz że do 2.0 z mondka pasuje prawie cały osprzęt z 1.6 i 1.8 - a co nie będzie pasowało?
Kolejne pytanie - czy skrzynia z 1.6 mogłaby zostać? Czy wytrzyma te 180Nm ? No i przede wszystkim, czy silnik 2.0 będzie bez problemu pasował do skrzyni od 1.6 ? Czy wszystkie mocowania będą pasowały? Podsumowując - czy wystarczy tylko przełożyć blok z wałem, tłokami i kompletną głowicą, a skrzynię biegów i łapy zostawić?
  
 
Cytat:
2009-11-22 13:10:07, Qwet pisze:
-> Magik123 Mówisz że można bez kłopotu wsadzić silnik 2.0 z mondeo do escorta... Tak się składa że u mnie na podwórku stoi taki mondeo. Nie ma przeglądu ani OC, jest pordzewiały i rozwalony, ale silnik ma igiełkę Ma tylko 170.000km przebiegu, pracuje równiutko, a rok temu zanim łożyska zaczęły wyć i zawieszenie stękać rozpędzałem go do prędkości ponad 200km/h Do rzeczy. Wydaje mi się, że komputer mógłby zostać, bo przecież po odłączeniu akumulatora jest samoadaptacja i kreowanie nowych, indywidualnych map wtrysku dla silnika, tj czytanie sygnałów z sondy lambda i ustalanie prawidłowego dawkowania paliwa. A nawet jeśli nie, to przecież i tak będę jeździł na gazie A benzyny używał tylko do odpalania i zjazdów awaryjnych. Więc piszesz że do 2.0 z mondka pasuje prawie cały osprzęt z 1.6 i 1.8 - a co nie będzie pasowało? Kolejne pytanie - czy skrzynia z 1.6 mogłaby zostać? Czy wytrzyma te 180Nm ? No i przede wszystkim, czy silnik 2.0 będzie bez problemu pasował do skrzyni od 1.6 ? Czy wszystkie mocowania będą pasowały? Podsumowując - czy wystarczy tylko przełożyć blok z wałem, tłokami i kompletną głowicą, a skrzynię biegów i łapy zostawić?



I tu się mylisz. Komputer ma w mikroprocesorze zapisane dla każdego typu silnika inne dane. Rózne silniki mają rózne dawki paliwa a co za tym idzie na inną długość czasu są otwierane wtryski. Nietwierdze że nie będzie chodził ale jeżeli przy swapie przekłada się także komputer to o czymś to świadczy
  
 
Swapa nie robiłem, ale na pewno komputer musisz zmienić. No i wydech w 1.8 jest o większej średnicy. Na początek możesz zostawić taki jaki jest, ale dobrze było by go z czasem zmienić.
Poza tym silnik powinien podejść plug&play.
  
 
miałem w 1.6 komputer z 1.8 RDA i powiem jedno... to nie działa
  
 
klepiecie i klepiecie i nic z tego nie wynika ,
masz zamiar przełozyc silnik to przekładaj go z komputerem i edisem jesli jest takowa potzreba w tym przypadku masz na oku silnik 1.8 rda wiec i komp musi byc od Rda inaczej bedziesz miał paliwozernego muła ,to tyle odemnie.
  
 
miałem w 1.6 komputer z 1.8 RDA i powiem jedno... to nie działa
  
 
Cytat:
2009-11-22 17:04:03, iglaxr3i pisze:
klepiecie i klepiecie i nic z tego nie wynika , masz zamiar przełozyc silnik to przekładaj go z komputerem i edisem jesli jest takowa potzreba w tym przypadku masz na oku silnik 1.8 rda wiec i komp musi byc od Rda inaczej bedziesz miał paliwozernego muła ,to tyle odemnie.




co to jest edis ? to ten mój upatrzony silnik to 1.8 105km ? 130 konna wersja ma ukośną rurę od filtra do kolektora tak ? dobrze zrozumialem ?
  
 
masz dwa rodzaje edisów jeden zew a 2 wew (w kompie) to co opisłes to silnik rda 105 koni ,ten 130 jest podobny tylko w budowie róznia go szczegóły ,edis to taka czarna kosc po prawej stronie komoryn silnika na wysokosci filtra powietrza .przytwierdzona do wew nadkola i doprowadzone sa do niej rurki.