Dopuszczalne wartości korekcji wtrysku ave d4d 90KM - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,mam takie pytanie czy zaworki scv nie mają wpływu na talkie zachowanie silnika ,jest jeszcze jedna rzecz ,podczas testu z zaślepionym wtryskiem przy zapalonym silniku ,po kilku minutach z wtrysków delikatnie zaczęlo sie wydobywac paliwo z każdego mniej wiecej jednakowo,pozdrawiam ,i dzięki za wyrozumialośc , :
  
 
Cytat:
2012-01-29 21:14:15, spawacz1972 pisze:
Witam ,mam takie pytanie czy zaworki scv nie mają wpływu na talkie zachowanie silnika ,jest jeszcze jedna rzecz ,podczas testu z zaślepionym wtryskiem przy zapalonym silniku ,po kilku minutach z wtrysków delikatnie zaczęlo sie wydobywac paliwo z każdego mniej wiecej jednakowo,pozdrawiam ,i dzięki za wyrozumialośc , :

jak wlaczam test aktywny to mam 114Mpa a na biegu jalowym masz 28-30Mpa wiec niewiadomo jak to jest miarodajne.
A jak ci sie zachowuje teraz po odpinaniu scv naprzemian i jak zapala na kazdym odpietym?
Na pocieche dodam ze majac tester nie zawsze mozna jednoznacznie cos stwierdzic i trzeba wyslac np wtryski lub pompe do sprawdzenia ale bez testera to juz calkiem jest to niemozliwe.
Taka diagnostyka diesla jest tym trafniejsza im wieksza sie ma praktyke , a niestety nie jestes mi w stanie opisac jak leci i wszystkich innych szczegolow ktore mozna zobaczyc czy uslyszec i na tej podstawie cos powiedziec.Wiec w tym przypadku przez internet nie mozna postawic diagnozy , za duzo niedomowien.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam, jako że kolega Bigelektron jest mocno obeznany w toyotach mam pytanie. Mam corolle z 2004r silnik 116km, nie odpala na zimnym silniku. Gdy chce odpalić zaraz po zgaśnięciu kontrolki od świec kręci kręci nieraz słychać że chcę zaskoczyć, ale nie odpala. Co ciekawe gdy przekręcę kluczyk i poczekam aż przekaźnik od świec je rozłączy odpala bez problemu.

Czy winny może być filtr paliwa został? wymieniony w październiku zeszłego roku, ale nie jest oryginalny.

Czy może wina leży po stronie wtryskiwaczy? Tylko na jednym korekta jest bliska 0 na pozostałych od -2 do +3

Diagnostyke robiłem autocomem

[ wiadomość edytowana przez: matt88 dnia 2015-02-19 15:09:16 ]
  
 
Cytat:
2015-02-19 15:08:13, matt88 pisze:
Witam, jako że kolega Bigelektron jest mocno obeznany w toyotach mam pytanie. Mam corolle z 2004r silnik 116km, nie odpala na zimnym silniku. Gdy chce odpalić zaraz po zgaśnięciu kontrolki od świec kręci kręci nieraz słychać że chcę zaskoczyć, ale nie odpala. Co ciekawe gdy przekręcę kluczyk i poczekam aż przekaźnik od świec je rozłączy odpala bez problemu. Czy winny może być filtr paliwa został? wymieniony w październiku zeszłego roku, ale nie jest oryginalny. Czy może wina leży po stronie wtryskiwaczy? Tylko na jednym korekta jest bliska 0 na pozostałych od -2 do +3 Diagnostyke robiłem autocomem [ wiadomość edytowana przez: matt88 dnia 2015-02-19 15:09:16 ]


Korekcje powyzej 2 to zlom do wymiany lub dziadowskie paliwo ,ale powod nieodpalania na zimno moze byc zupelnie inny.Sprawdz swiece zarowe i zasilanie swiec.Trzeba podpiac tester i sprawdzic krecac rozrusznikiem na odpietych wtryskach jakie sa obroty silnika i jakie jest cisnienie paliwa krecic okolo 15sek i obserwowac co sie dzieje.Jakiej firmy jest filtr paliwa?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-02-19 22:07:37 ]
  
 
Cytat:
2015-02-19 22:05:05, Bigelektron pisze:
Korekcje powyzej 2 to zlom do wymiany lub dziadowskie paliwo ,ale powod nieodpalania na zimno moze byc zupelnie inny.Sprawdz swiece zarowe i zasilanie swiec.Trzeba podpiac tester i sprawdzic krecac rozrusznikiem na odpietych wtryskach jakie sa obroty silnika i jakie jest cisnienie paliwa krecic okolo 15sek i obserwowac co sie dzieje.Jakiej firmy jest filtr paliwa? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-02-19 22:07:37 ]



Świec i zasilanie ok. Filtr firmy toko
  
 
Cytat:
2015-02-19 22:29:47, matt88 pisze:
Świec i zasilanie ok. Filtr firmy toko

Wytlumacz mi bo zawsze mnie to nurtuje czym sie kieruja ludzie ktorzy zakladaja filtry no name z tych najtanszych wiedzac ze wtryskiwacz kosztuje przecietnie 2600 za sztuke pompa jeszcze drozej.
Do tego jeszcze najtansze paliwo i zdziwienie.
Juz samo kupno uzywanego diesla jest strzalem w kolano a ty jeszcze do tego sobie dokladasz kolejne skladowe wielkiej katastrofy.
Obecnie technologia i ceny czesci sprawiaja ze exploatacja samochodu po 200 tys jest stapaniem po cienkim lodzie i przewaznie zawsze wyglada to tak samo.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2015-02-21 11:23:18, Bigelektron pisze:
Wytlumacz mi bo zawsze mnie to nurtuje czym sie kieruja ludzie ktorzy zakladaja filtry no name z tych najtanszych wiedzac ze wtryskiwacz kosztuje przecietnie 2600 za sztuke pompa jeszcze drozej. Do tego jeszcze najtansze paliwo i zdziwienie. Juz samo kupno uzywanego diesla jest strzalem w kolano a ty jeszcze do tego sobie dokladasz kolejne skladowe wielkiej katastrofy. Obecnie technologia i ceny czesci sprawiaja ze exploatacja samochodu po 200 tys jest stapaniem po cienkim lodzie i przewaznie zawsze wyglada to tak samo.



Ten filtr nie był wcale najtańszy, cena była porównywalna do filtrona i taki był wcześniej. Sugerujesz że to przed tani filtr padły wtryski? Po wymianie filtra zrobiłem 3tyś km i dopiero jak zrobiło się zimno zaczęły się problemy z odpalaniem. Masz racje że kupowanie używanego diesla to loteria tym bardziej że w wersji 116km wtryski były awaryjne i zostaje jeszcze kwestia przebiegu auto ma prawie 210tyś, wcześniej miałem corolle E11 z tym samym silnikiem tylko że ona ma 90km samochód został w rodzinie więc z ciekawości sprawdziłem korektę na wszystkich wtryskiwaczach była 0 a przebieg wynosi ponad 280 tyś. zakładałem do niej filtry tej samej firmy. Myślę że wtryski były już wcześniej padnięte a sprzedający dobrze o tym wiedział.
  
 
Cytat:
2015-02-24 11:14:29, matt88 pisze:
Myślę że wtryski były już wcześniej padnięte a sprzedający dobrze o tym wiedział.


Najprawdopodobniej tak było jakkolwiek Knecht inaczej Mahle i Filtron to najgorsze z zamienników nie chodzi o cene tylko o to ze zwykle jak cos przyjezdza z zamordowanym układem paliwowym to wlasnie takie cos ma pod maska .Paru znajomym po zalozeniu filtrona w pare dni padly np. scvy a przedtem i po ich wyczyszczeniu nie byo problemu i to raczej nie był przypadek.
Ale do rzeczy zrobiles ten test bo wtryski wtryskami a powodem może być akumulator lub rozrusznik lub slabe masy.
Dlatego kluczowe jest info ile obr kreci rozrusznik i jakie jest wtedy ciśnienie paliwa na odpiętych wtryskach.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2015-02-24 14:30:19, Bigelektron pisze:
Najprawdopodobniej tak było jakkolwiek Knecht inaczej Mahle i Filtron to najgorsze z zamienników .........



Wiele razy wymienialem juz filtr paliwa ( silnik 1CD-FTV 2.0 116 KM) i za kazdym razem byl to oginal zakupiony bezposrednio w Toyocie zarowno w Polsce jak i za granica. Za pierwszym razem po rozpakowaniu , zauwazylem w srodku filtra czarna plame na uzwojeniu filtrujacym, tak jakby ktos pipeta wpuscil do srodka duza krople zuzytego oleju silnikowego. Wrocilem z reklamacja ale okazalo sie ze inne filtry na magazynie wygladaly tak samo. W miedzyczasie przyzwyczajilem sie do tego bo zawsze jest to samo, ale nadal dreczy mnie pytanie co uzasadnia technologicznie takie przygotowanie filtra ? Ciekaw jestem czy ktos to tez zauwazyl i czy ktos wie o co tu chodzi bo na tzw. chlopski rozum, wyglada to na zabrudzenie ( filtra!!!) ?
  
 
Cytat:
2015-02-24 14:30:19, Bigelektron pisze:
Najprawdopodobniej tak było jakkolwiek Knecht inaczej Mahle i Filtron to najgorsze z zamienników nie chodzi o cene tylko o to ze zwykle jak cos przyjezdza z zamordowanym układem paliwowym to wlasnie takie cos ma pod maska .Paru znajomym po zalozeniu filtrona w pare dni padly np. scvy a przedtem i po ich wyczyszczeniu nie byo problemu i to raczej nie był przypadek. Ale do rzeczy zrobiles ten test bo wtryski wtryskami a powodem może być akumulator lub rozrusznik lub slabe masy. Dlatego kluczowe jest info ile obr kreci rozrusznik i jakie jest wtedy ciśnienie paliwa na odpiętych wtryskach.



Filtrona montują do niektórych aut na pierwszy montaż więc to chyba nie jest aż taka lipa.
Jeszcze nie sprawdzałem obrotów i ciśnienia, jak sprawdzę to napisze, ale skoro mówisz że wtryski to złom czy to nie jest przyczyną problemów z odpalaniem?
  
 
Cytat:
2015-02-24 20:15:14, matt88 pisze:
Filtrona montują do niektórych aut na pierwszy montaż więc to chyba nie jest aż taka lipa. Jeszcze nie sprawdzałem obrotów i ciśnienia, jak sprawdzę to napisze, ale skoro mówisz że wtryski to złom czy to nie jest przyczyną problemów z odpalaniem?

Nie powtarzaj reklamy z tv. Do jakich niektorych bo Polonezy i Lubliny przestali juz produkowac.Nieznam marki ktora stosowalaby to dziadostwo.Co do kolejnosci usuwania niesprawnosci to zasada jest taka ze zaczynamy od najwiekszej.Wiec jezeli wyjdzie ze np silnik kreci sie 200 obr lub mniej to zaczniesz od rozrusznika i akumulatora a nie od wtryskow.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2015-02-25 13:39:31, Bigelektron pisze:
Nie powtarzaj reklamy z tv. Do jakich niektorych bo Polonezy i Lubliny przestali juz produkowac.Nieznam marki ktora stosowalaby to dziadostwo.Co do kolejnosci usuwania niesprawnosci to zasada jest taka ze zaczynamy od najwiekszej.Wiec jezeli wyjdzie ze np silnik kreci sie 200 obr lub mniej to zaczniesz od rozrusznika i akumulatora a nie od wtryskow.



Ok, pomijając kwestie filtra. Jak będę miał komputer to sprawdzę obroty i ciśnienie. Akumulator na pewno nie spełnia wymagań podanych przez producenta bo ma 74Ah i ok 700A, a powinien mieć 77Ah i 800A i potwierdza to nawet aso. Jednak rzadko kiedy parametry na akumulatorze są zgodne z rzeczywistymi. Jedynie te rodzimej produkcji maja parametry bardzo zbliżone do deklarowanych na etykiecie, ale to już inny temat. Faktem jest że bez sprawnego rozrusznika i dobrego akumulatora nie ma co myśleć o prawidłowym odpalaniu jednak martwią mnie te wartości korekty.
  
 
Cytat:
2015-02-25 16:23:18, matt88 pisze:
Ok, pomijając kwestie filtra. Jak będę miał komputer to sprawdzę obroty i ciśnienie. Akumulator na pewno nie spełnia wymagań podanych przez producenta bo ma 74Ah i ok 700A, a powinien mieć 77Ah i 800A i potwierdza to nawet aso. Jednak rzadko kiedy parametry na akumulatorze są zgodne z rzeczywistymi. Jedynie te rodzimej produkcji maja parametry bardzo zbliżone do deklarowanych na etykiecie, ale to już inny temat. Faktem jest że bez sprawnego rozrusznika i dobrego akumulatora nie ma co myśleć o prawidłowym odpalaniu jednak martwią mnie te wartości korekty.

Jezeli bedzie slabo krecil trzeba zmierzyc zdolnosc rozruchowa akumulatora jezeli bedzie ponizej 600 A wymienic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2015-02-25 16:23:18, matt88 pisze:
Ok, pomijając kwestie filtra. Jak będę miał komputer to sprawdzę obroty i ciśnienie. Akumulator na pewno nie spełnia wymagań podanych przez producenta bo ma 74Ah i ok 700A, a powinien mieć 77Ah i 800A i potwierdza to nawet aso. Jednak rzadko kiedy parametry na akumulatorze są zgodne z rzeczywistymi. Jedynie te rodzimej produkcji maja parametry bardzo zbliżone do deklarowanych na etykiecie, ale to już inny temat. Faktem jest że bez sprawnego rozrusznika i dobrego akumulatora nie ma co myśleć o prawidłowym odpalaniu jednak martwią mnie te wartości korekty.

Jezeli bedzie slabo krecil trzeba zmierzyc zdolnosc rozruchowa akumulatora jezeli bedzie ponizej 600 A wymienic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,
Jestem jeszcze do niedawna szczęśliwym posiadaczem Toyoty Avensis T25 2,0 D4D 116KM o przebiegu 260 000km. Od jakiegoś czasu samochód ciężko pali rano, a potem klekocze i nie równo pracuje silnik. Dzisiaj wpadł mi w ręce tester diagnostyczny i postanowiłem sprawdzić parametry silnika. Po pierwsze zdziwiło mnie że na samym początku pokazuje temp. silnika jak i powietrza pokazuje -40st.C. na zimnym silniku ale na zewnątrz termometr na desce pokazuje 19st. Po chwili temp. silnika wzrosła do 62st. a temp. powietrza do 29st. Czy to normalne? Czy może czujnik jest zepsuty?
Druga sprawa która mnie zaniepokoiła to nieszczęsne wtryskiwacze. Mianowicie parametry które odczytałem pod hasłem ilość paliwa wtryśniętego do cylindra 1 to -1,1, cyl. 2 to 1,1, cyl.3 to -3,4, cyl.4 to 3,6. Wnioskuję że jest problem z wtryskami czy się mylę?

Proszę o pomoc gdyż nie mam pojęcia o mechanice.
Bigelektron pomożesz?

  
 
Cytat:
2017-09-13 23:50:36, Longi83 pisze:
Witam, Jestem jeszcze do niedawna szczęśliwym posiadaczem Toyoty Avensis T25 2,0 D4D 116KM o przebiegu 260 000km. Od jakiegoś czasu samochód ciężko pali rano, a potem klekocze i nie równo pracuje silnik. Dzisiaj wpadł mi w ręce tester diagnostyczny i postanowiłem sprawdzić parametry silnika. Po pierwsze zdziwiło mnie że na samym początku pokazuje temp. silnika jak i powietrza pokazuje -40st.C. na zimnym silniku ale na zewnątrz termometr na desce pokazuje 19st. Po chwili temp. silnika wzrosła do 62st. a temp. powietrza do 29st. Czy to normalne? Czy może czujnik jest zepsuty? Druga sprawa która mnie zaniepokoiła to nieszczęsne wtryskiwacze. Mianowicie parametry które odczytałem pod hasłem ilość paliwa wtryśniętego do cylindra 1 to -1,1, cyl. 2 to 1,1, cyl.3 to -3,4, cyl.4 to 3,6. Wnioskuję że jest problem z wtryskami czy się mylę? Proszę o pomoc gdyż nie mam pojęcia o mechanice. Bigelektron pomożesz?

Albo tester do d...Co to za wynalazek?Jezeli faktycznie sa takie liche korekcje to albo paliwo dziadoskie albo wtryski albo podkladki pod wtryskami lub cisnienie sprezania niskie w tej kolejnosci sprawdzaj.Zacznij od spr czy swiece zarowe grzeja wszystkie.Moze tez sie Egr nie domykac ale wtedy by gorzej przyspieszal zwlaszcza do 2 2200 obr.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-09-14 01:15:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-09-14 01:20:25 ]
  
 
Texa Axone
  
 
Cytat:
2017-09-14 00:56:50, Longi83 pisze:
Texa Axone

Trzeba zapiac intelligent tester Toyoty lub techstream mini vci inaczej niewiadomo nawet czy rzeczywiscie ma takie korekcje

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Żadnym innym tester nie sprawdzę tego wiarygodnie?
  
 
Cytat:
2017-09-14 01:11:56, Longi83 pisze:
Żadnym innym tester nie sprawdzę tego wiarygodnie?

Niestety Toyota.Juz byli tacy co podpinali i wychodzily bledy ktorych nie bylo lub przeklamania na nr kodow lub samo urzadzenie generowalo bledy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer