forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
  

Dopuszczalne wartości korekcji wtrysku ave d4d 90KM - Strona 4

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2 3 4
 Autor 
 2018-05-10 13:20:29

Pytanie do kolegi Bigelektron:
Miałem poniższe problemy i wykonane remonty/wymiany:
* auto kopciło - wymiana wtryskiwaczy (równo rok temu)
* auto nie paliło na ciepłym silniku (na zimnym od kopa), w trakcie jazdy w korku, gdy złapał wysoką temp samoczynnie gasł i nie już nie zapalał, aż do momentu wystygnięcia - wymiana pompy paliwa i autko jak nowe (paliło, nie gasło, jechało, wymiana pompy - wakacje 2017)
Obecny problem jak większości forumowiczów: auto dławi najczęściej od 3 tys. obrotów, zupełny brak mocy po czym szarpniecie, zapiernicza jakby się na nowo urodził (przez ok. 5 sek), po czym ponownie spadek mocy, i tak ciągle aż do momentu zapalenia kontrolki Check. Dodam, że mam 3 komplety zaworków SCV i na każdym założonym komplecie pojawia się taka sama sytuacja (z niewielkimi odchyleniami co do częstotliwości i czasu występowania... Podpiąłem pod zwykły komputer i wywaliło błąd P1228. Podłączyłem się też pod Techstreama i poniżej załączam co mi pokazało. Pytanie, co może być przyczyną tych spadków mocy?? Czy jednak wtrysk?? czy może zaworek?? czy ciśnienie paliwa?? czy jeszcze ewentualnie jakies pomysły??zdj
zdj
2018-05-21 14:35
  
 
 2018-05-11 08:52:27

Cytat:
2018-05-10 13:20:29, carnival pisze:
Pytanie do kolegi Bigelektron: Miałem poniższe problemy i wykonane remonty/wymiany: * auto kopciło - wymiana wtryskiwaczy (równo rok temu) * auto nie paliło na ciepłym silniku (na zimnym od kopa), w trakcie jazdy w korku, gdy złapał wysoką temp samoczynnie gasł i nie już nie zapalał, aż do momentu wystygnięcia - wymiana pompy paliwa i autko jak nowe (paliło, nie gasło, jechało, wymiana pompy - wakacje 2017) Obecny problem jak większości forumowiczów: auto dławi najczęściej od 3 tys. obrotów, zupełny brak mocy po czym szarpniecie, zapiernicza jakby się na nowo urodził (przez ok. 5 sek), po czym ponownie spadek mocy, i tak ciągle aż do momentu zapalenia kontrolki Check. Dodam, że mam 3 komplety zaworków SCV i na każdym założonym komplecie pojawia się taka sama sytuacja (z niewielkimi odchyleniami co do częstotliwości i czasu występowania... Podpiąłem pod zwykły komputer i wywaliło błąd P1228. Podłączyłem się też pod Techstreama i poniżej załączam co mi pokazało. Pytanie, co może być przyczyną tych spadków mocy?? Czy jednak wtrysk?? czy może zaworek?? czy ciśnienie paliwa?? czy jeszcze ewentualnie jakies pomysły??zdj zdj

Nie otwiera tych zdj.
Kiedy wymieniono wtryski to objawy gasniecia i zlego odpalania na cieplym zniknely czy wystepowaly także po wymianie wtryskow
ile tys ma f paliwa i jakiej firmy?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-05-11 08:53:33 ]
2018-10-18 19:40
  
 
 2018-05-11 12:36:42

Cytat:
2018-05-11 08:52:27, Bigelektron pisze:
Nie otwiera tych zdj. Kiedy wymieniono wtryski to objawy gasniecia i zlego odpalania na cieplym zniknely czy wystepowaly także po wymianie wtryskow ile tys ma f paliwa i jakiej firmy? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-05-11 08:53:33 ]



Temat filtra paliwa: autko kupiłem używane, gość lał straszny syf do baku. Przy pierwszej wymianie (zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie filtry i podstawowe rzeczy jak olej, płyny itp) z filtra paliwa wyszedł taki syf, że mechanik się złapał za głowę. Wyczyściliśmy więc bak, założyliśmy nowy filtr. Po ok 3-4 msc kazał przyjechać na ponowną wymianę filtra. Po tej drugiej wymianie filtra, (był już czysty w środku) i założeniu nowego autko śmigało elegancko. Tzn kopciło cały czas (od momentu zakupu), stąd podejrzenie, że jeden wtrysk lał, aż w końcu szlag trafił kolejny wtrysk i trzeba było wymienić komplet (na stole okazało się że 3 wtrysk też ledwo żyje). Po wymianie wtrysków, przestało kopcić i auto paliło na dotyk. Ale po kilku miesiącach pojawił się problem gaśnięcia w korku i ciężkiego odpalania na ciepłym silniku. Po wymianie pompy (wcześniejsza podmiana SCV nie dawała efektów) ustał problem z gaśnięciem i odpalaniem na ciepłym silniku. Ale zanim wymieniłem pompę, te założone wcześniej wtryski też wysłałem do serwisu Bosch na sprawdzenie i wszystkie były OK. Dlatego nie wiem gdzie szukać dalej bo wtryski niby OK, pompa wymieniona, 3 komplety SCV próbowane a problem dalej jest. Nie jest to też raczej problem z turbiną, bo przy okazji wymiany z tego co pamiętam wtrysków, na kompie wyskoczył błąd zacinających się łopatek (czy coś w tym stylu) no i turbinka została też odrazu przez tego mojego mechanika rozruszana, przy czym poinstruował mnie, żebym co jakiś czas (minimum raz w tygodniu) przycisnąć go mocniej, np na autostradzie, tak też robiłem... Wracając do filtra paliwa, też wspominał że Ravki nie tolerują zamienników, tylko nie wiem co założył. Ale jest to zapewne 4 lub 5 już filtr paliwa, podejrzewam tego samego producenta (niestety nie pamięta jaki). Teraz też zanim zrobię cokolwiek więcej chcę wymienić filtr i zastanawiam się co założyć. Czytałem już, że filtron, knecht i mann odpadają.. Zatem pytanie: czy tylko orginal (jeśli tak to zamawiać przez serwis?) czy coś z allegro (OEM a może japanparts??) a może Bosch?? Kompletnie nie mam pomysłu. Zdjęcia powinny pokazać się teraz. Jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o mechanikę (no koło potrafię zmienić i SCV w RAV4 z zamkniętymi oczami już też heheh) cud, że zdobyłem techstreama i w dodatku odpalilem go na moim kompie. Ale jeśli chodzi o diagnostykę to sie na tym nie znam, a mechanik ma tak słabego kompa i cienki program że potrafi tylko odczytać kod błędu i ewentualnie go skasować. Ewentualnie napisz mi łopatologicznie jaki test zrobić, co potrzebujesz a ja to postaram się jakoś zgrać i podesłać. Oczywiście jeśli trzeba będzie jechać do Katowic to już odpalam autko i może się jakoś doturlam... Dodam też jeszcze, że podłączyłem yaris żony i wogóle jej nie widzi (znaczy auta) a u mechanika na kompie wyskoczył błąd położenia pedału gazu. dość często ten błąd wyskakuje, chociaż nie ma to wpływu na jazdę... przynajmniej odczuwalną... kupić cały pedał z czujnikiem, czy to się da rozebrać stary i wyczyścić?? wiem że kiedyś go wymontowałem, probowałem rozebrac ale chyba stwierdziłem ze nie rozbieralny i założyłem i problem czasowo ustał. Dzieki z góry za każdą pomoc. Widzę, że chyba trafiłem na najlepszego fachowca od toyot w kraju (tak przynajmniej wynika z opisow forumwiczów hehe). mój garażowy mechanik, sądząc po sprzecie na jakim pracuje też miał troszkę szcześcia albo intuicji.. Poniżej zdj:








[ wiadomość edytowana przez: carnival dnia 2018-05-11 12:47:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: carnival dnia 2018-05-11 12:51:04 ]
2018-05-21 14:35
  
 
 2018-05-12 13:44:48



Reasumujac teraz jaki jest problem i objawy?
JPN jest ok Kager Mann w zasadzie tez.
Tylko na Filtromie i Knechcie czyli Mahle zawsze sa problemy.
jaki jest ten kod bledu?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-05-12 13:50:24 ]
2018-10-18 19:40
  
 
carnival
Toyota RAV4 2.0 D4D
Brzesko
 2018-05-15 00:04:23

Problem: Jadąc po płaskim lub z górki autko do 3 tyś. obrotów jedzie gładko, ciągnie sprawnie sporadycznie coś go zadławi, powyżej 3000 obrotów jakby przestawał dostawać paliwo, coś jakby go dławiło, skokowy brak mocy (tzn dławi 3 sekundy i puszcza/ciągnie 3 sekundy i tak w koło...) kontrolka check załącza się sporadycznie. Natomiast jadąc pod lekką górkę/wzniesienie lub krętej drodze objawy ta zaczynają się już nawet przy wartościach 2000-2500 obrotów, praktycznie zawsze kończy się to zapaleniem Check i odcięciem mocy. Na dość krętych (przez wioski) drogach zdarza się że kontrolka Check zapala się sama z siebie, tzn bez wcześniejszych objawów dławienia (jakby kołysanie auta na boki powodowało zapalenie kontrolki).. Zaobserwowałem również, że jak go dławi i puszcza to wyraźnie mocniej kopci w chwili gdy zaczyna ciągnąć...

Kody na komputerze u mechanika: P1228
Na techstreamie: 78(7) Fuel Line Malfunction

W pierwszej kolejności wymieniam filtr.. zobaczymy czy to pomoże..
2018-05-21 14:35
  
 
«1 2 3 4