Pompa wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Proszę mnie oświecić - czy pompa wspomagania w escorcie 1,4 , 96r. jest naprawialna w jakiś sposób? Problem jest w tym że przy skręcie kołami warczy tak że az ją w środku słychać a ostatnio zaczęła chodzić jak alternator z łożyskami do wymiany. Pozdrawiam
  
 
Spróbuj na początek wymienić olej. Ściągasz przewód powrotu do zbiorniczka, wkładasz do butelki, odpalasz silnik i sam płyn ucieka. Później zakładasz przewód z powrotem, zalewasz olej, odpalasz silnik i kręcisz kierownicą.

Masz duże szanse że wyciszy pompę.
Użyj Mobila ATF 220.
  
 
Nie wiem skad pomysl zeby plyn spuszczac na odpalonym silniku.

Pompa jest naprawialna, ale nie oplaca sie jej robic bo koszta dosc spore.
Tam sa lozyska chyba slizgowe.
  
 
Cytat:

Nie wiem skad pomysl zeby plyn spuszczac na odpalonym silniku.



...najlepszy sposób...

Cytat:
Ściągasz przewód powrotu do zbiorniczka, wkładasz do butelki, odpalasz silnik i sam płyn ucieka. Później zakładasz przewód z powrotem, zalewasz olej, odpalasz silnik i kręcisz kierownicą.

  
 
Najlepszy pomysł żeby pompę w krótkim czasie dobić, pamiętaj ze płyn w pompie to jak olej w silniku, on ma ja smarować.
Podobnie jak byś spuścił olej z silnika, i później go odpalił żeby resztki pompa oleju wypompowała.
Ogólnie nie radze tak spuszczać, ale jak ktoś chce to jego sprawa.
  
 
Pytanie co smaruje pompę płynu chłodzącego? Płyn chłodzący???
  
 
Magik nie przesadzaj zmieniałeś olej od wspomagania kiedyś w ten sposób ,na pewno nie.Ta operacja trwa kilkanaście sekund nie strasz ludzi.


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2008-11-15 19:27:45 ]
  
 
Dokładnie - nie napisałem że spuszczać olej na odpalonym silniku. Włożyć przewód do butelki i odpalić na kilka sekund. W ten sposób przecież nie zajedzie się pompy.

Można też wylać płyn ze zbiorniczka, zalać go nowym a przewód z powrotu wsadzić do butelki.
Odpalić silnik na chwilkę i przepompować zużyty olej do butelki. Ale to radzę od razu kupić ze 2 litry oleju (normalnie wystarczy ok. litra)
  
 
Cytat:
2008-11-15 19:19:07, Kris75 pisze:
Pytanie co smaruje pompę płynu chłodzącego? Płyn chłodzący???



Poczytaj troche, pompa wody ma lozyska kryte, czyli smarowane niezaleznie, a pompa wspomagania ma lozyska slizgowe, podobnie jak wal korbowy.

Ja nie karze komus nie sposzczac w ten sposob, jego sprawa, ja tylko daje rade, dla mnie latwiej jest odkrecic, gruby waz od pompy i cienki waz od zbiornika, ruszyc 3 razy kierownica i caly plyn zleci i po sparawie.
  
 
jak coś mam do opchnięcia pompę wspomagania z 1.6 95r tanio. jeśli ktoś by był zainteresowany to proszę pisać na priva
  
 
Cytat:
pompa wody ma lozyska kryte, czyli smarowane niezaleznie, a pompa wspomagania ma lozyska slizgowe, podobnie jak wal korbowy.



No nie każda ma takowe jak się okazuje