[mk7] prawie brak plynu chlodniczego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
otoz postanowilem dolac olej do silnika i zauwazylem, ze mam olej chlodniczy ponizej minimum i to mnie zdenerwowalo co moze byc przyczyna ?? i jak rozwiazxac ten problem ??
Dodam jeszcze, ze niedawno przeciez wymienilem idolalem do max'a tego plynu, slyszalem rowniez,ze u mnei termostat dopierowlacza obieg przy 105 stopniach celsjusza :| a przy tej temperaturze ten plyn normalnie sie gotuje ;/ czy da sie tojakos zmienic ?? z gory dziekuje za odpowiedz

PS. Essie 1,3 Endura 97 rok

[ wiadomość edytowana przez: marocco dnia 2008-11-15 10:35:41 ]
  
 
jeżeli płyn nigdzie nie kapie, to możesz mieć np. uszkodzona uszczelkę pod głowicą, ew może nagrzewnica puszcza........ obejrzyj dobrze silnik, bo zdarza się tak że płyn cieknie na silnik (nie kapie) i potem odparuje.............w efekcie nie wiadomo co gdzie uciekło



ew miałeś zapowietrzony układ jak dolałeś do max i teraz się odpowietrzył.......... przez to spadł poziom.


Ps. poniżej minimum to nie jest brak, gdyby był brak to prawdopodobnie silnik do remontu/wymiany






[ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2008-11-15 10:56:11 ]
  
 
Skąd masz taki termostat. Wymień go na inny - max co znam to 92C.
Poza tym te 105C co napisałeś, to dla max otwarcia. Otwierać zaczyna wcześniej.
  
 
moze otwiera wczesniej ale wentylator tozalacza mi sie dopiero jak jestwskazowka na czerownym polu iplyn sie gotuje ;/
  
 
To zacznij od sprawdzenia czujnika włączającego wentylator. Możliwe że masz o innej rezystancji niż ten który powinien być. Ewentualnie nie wsypywałeś przypadkiem ani nie dolewałeś żadnego specyfiku uszczelniającego chłodnicę?

Przepłukaj układ dobrze bo możliwe że masz przytkaną chłodnice i czujnik nie dostaje odpowiedniej temperatury - masz gdzieś przytkaną chłodnicę przy czujniku.

Ja co prawda mam zeteca i termostat 92C (zamiast fabrycznego 86 bodajże) i jest ok. Poza tym skąd znasz dokładną temperaturę w układzie?
Borygo np. ma temp wrzenia powyżej 105C a ze wzrostem ciśnienia w układzie temp wrzenia wzrasta.
  
 
Cytat:
Ewentualnie nie wsypywałeś przypadkiem ani nie dolewałeś żadnego specyfiku uszczelniającego chłodnicę?


nic takiego nie dosypywalem/nie dolewalem.

Cytat:
skąd znasz dokładną temperaturę w układzie?


Jak wymienial mi brat ze mna plyn do chlodnicy to zesmy sprawdzali wskazowka na czerwonym isie jeszcze wentyl nie zalaczyl, po jakims czasie dopierosie wlaczyl ?
Cytat:
skąd znasz dokładną temperaturę w układzie?


gdzie on siew znajduje ??
  
 
Cytat:
2008-11-17 09:01:15, marocco pisze:
Jak wymienial mi brat ze mna plyn do chlodnicy to zesmy sprawdzali wskazowka na czerwonym isie jeszcze wentyl nie zalaczyl, po jakims czasie dopierosie wlaczyl ?



To możesz mieć równie dobrze czujnik od wskaźnika spierniczony

  
 
do cvh czujnik parenascie złotych;]
nie wiem ile do zeteca;]
a jesli ci gdzies ubywa płyn to albo z pompy cieknie pod rozrząd pobloku albo z chłodnicy
  
 
Szukaj przy chłodnicy na dole - nie wiem dokładnie gdzie.
  
 
co do tego termostatu i temp to kiedys jak kupowałem to sie pytali o silnik co jest oczywiste ale zdziwiło mnie stwierdzenie ze 1.6 efi ma własnie wyzsza ta temp otwarcia termostatu.. nie pamietam jaki kupiłem bo pojechałem do innego sklepu poniewaz tego własciwego nie mieli na składzie chcieli zamowic a mi trzeba było juz.. wskazowka jest max w połowie całego wskaznika nidgy wyzej.
  
 
Koledzy - bo nie chcę zakładać nowego tematu i zaśmiecać - mam 1.6 16V Zeteca, w zbiorniku płynu chłodzącego jest już poziom minimum (gdy silnik zimny, nie sprawdziłem jeszcze ile go jest jak jest silnik nagrzany) - dolać go już czy jeszcze sprawdzić jak będzie ciepły, bo słyszałem, że gdy zimny to może być go troszkę mniej. Drugie pytanie - czy to jest - pardon, jak palnę głupotę, ale nie znam się, kolega mi tylko mówił coś o tym na szybko - czy to jest główny zbiornik na płyn czy taki pośredni/wyrównawczy? No bo jak doleję pomiędzy min-max a okaże się, że go tam więcej jest to nie przeleje mi się to?

Drugie pytanie powiązane - płyn mam koloru zielonego - poprzedni właściciel nie przekazał mi co tam miał wlane - dolać zielonego czy wylać to (nie wiem jak nawet ) i nalać nowego? I jakiego, co polecacie? Bo mam na oku 5l jakiegoś płynu w Carrefour, nie wiem czy to dobre będzie.
Dzięki za odpowiedzi i jeszcze raz sorry za wcięcie się do tematu.
  
 
Jeśli nie wiesz co tam było wlane i w jakim jest stanie to zalej nowy. Nie wiadomo czy ten co masz nie zamarznie.
Korek powinien być na dole w chłodnicy od strony kierowcy. Jak nie znajdziesz można ściągnąć wąż z dołu.
Przed zlaniem płynu zagrzej go - żeby termostat było otwarty.
Możesz jeszcze przepłukać układ jeśli płyn będzie brudny.

Jak chcesz dolewać, to na zimnym dolej do połowy stanu i będzie ok.

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2008-11-22 14:54:02 ]