Nie ładuje alternator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wiem że tematów jest mnóstwo ale ja mam specyficzny problem, nie mam ładowania na aku na zał i wył silniku ciągle około 12 V, zobaczyłem że konektor przy altku jest zardzewiały więc postanowiłem go wymienić ale przy próbie odkręcania nakrętki ze szpilki owa szpilka obkręca się razem z nią !!, załozyłem nowy konektor na tą szpilkę i nakręciłem nową nakrętkębo był jeszcze wolny gwint, przeczyściłem to wszystko WD40 ale efektu brak, pomocy
  
 
Czy ten specyficzny problem polega na tym aby podjechać i ci odkręcić tą złączkę?
Bo na resztę problemów w wyszukiwarce jest wszystko, wystarczy wpisać alternator....
  
 
Witam
Kolego wymontuj alternator z autka i rozbierz go a następnie zdziałaj coś z tą śrubą żeby było jak należy - przy okazji zobaczysz jak się wszystko trzyma w środku a w szczególności szczotki, komutator i diody(pamiętaj że jest ich 9 i wszystkie trzeba by było sprawdzić. Poczyść wszystko poskładaj do kupy ewentualnie powymieniaj co uszkodzone i masz wtedy alternator po regeneracji.
Pozdrawiam
  
 
Witam, panowie czy jest jakiś sposób przemierzenia altka miernikiem przed jego wykręceniem chodzi mi o to żeby sprawdzićczy daje on napięcie i wykluczyć inną przyczynę, jak jest podłączony altek z aku i rozrusznikiem co gdzie idzie ??, w razie czego czy idzie wymienić samemu altek na nowy ? napiszcie mi gdzie sąjego mocowania mile widziane jakieś zdjęcia, z góry dzięki
  
 
Cytat:
2008-11-20 11:27:31, LENZ84 pisze:
Witam, wiem że tematów jest mnóstwo ale ja mam specyficzny problem, nie mam ładowania na aku na zał i wył silniku ciągle około 12 V, zobaczyłem że konektor przy altku jest zardzewiały więc postanowiłem go wymienić ale przy próbie odkręcania nakrętki ze szpilki owa szpilka obkręca się razem z nią !!, załozyłem nowy konektor na tą szpilkę i nakręciłem nową nakrętkębo był jeszcze wolny gwint, przeczyściłem to wszystko WD40 ale efektu brak, pomocy


czemu piszesz 2 posty z tym samym problemem?
  
 
Witam
Kolego LENZ84 - altek masz po lewej stronie stojąc przodem do silnika - połączony jest on paskiem klinowym z kołem pasowym wału korbowego i ewentualnie pompą wspomagania kierownicy. Do alternatora dochodzą dwa przewody - grubszy: połączony na stałe do plusa akumulatora oraz cieńszy: tym kablem przychodzi napięcie gdy przekręcisz kluczyk w pozycję zapłon. Aby zmierzyć czy ładuje sprawdź najpierw napięcie na akumulatorze przed odpaleniem - z reguły nie będzie mniejsze niż 12V a jak zapalisz to bez obciążenia powinno być w granicach 13,8 - 14,4 zależnie od tego jaki masz regulator napięcia.
Pozdrawiam
  
 
Witam ponownie, dzisiaj zajrzałem znowu pod auto, jest tak:
1. Npięcie na wyjście czerwonego przewodu przy wyłączonym silniku jets takie samo jak na akumulatorze
2. Napięcie na wyjściu czerwonego przewodu przy załączonym silniku dalej jest takie samo jak na akumulatorze
3. Zauważyłem że do 3 wejścia czy wyjścia nie jest podłączony żaden kabelek czy tak powinno być ??
4. Alternator to Bosch ale niewiem jaki typ dokładnie

Czy da się coś jeszcze zrobić przed ściągnięciem alternatora ???
I jak to jest w końcu z tymi przewodami bo jedni piszą że z akumulatora idzie przewód bezpośrednio na alternator, drudzy że na rozrusznik a dopiero potem na alternator, gdzie dokładnie idzie gruby czerwony przewód wychodzący z alternatora, z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  
 
Witam
Skoro na grubym przewodzie masz napięcie to samo co na aku przy wyłączonym silniku to znaczy że ten obwód jest ok a to czy jest on najpierw do rozrusznika a potem do altka nie gra roli bo napięcie tak czy tak jest. Sprawdź jeszcze czy na cienkim przewodzie po włączeniu stacyjki jest napięcie(mierz przy alternatorze) jeżeli jest to wykręć regulator napięcia i zobacz jak wyglądają szczotki a w zasadzie to możesz kupić nowy regulator i sprawdzić wtedy czy ładuje po zapaleniu silnika. Jeżeli na cienkim kabelku nie masz napięcia to sprawdź najpierw kontrolkę od ładowania a potem ewentualne przerwy w tym obwodzie - możliwe uszkodzenie skrzynki bezpieczników.
Pozdrawiam
  
 
Witam.Ja też coś na temat ładowania akumulatora.Mianowicie jest tak,że kiedy rano chce zapalić autko to wszystko jest okej tylko świeci mi kontrolka z ładowania.Kiedy się już zagrzeje to dopiero jakby alternator się włącza...(chciałbym dodać ze po zapaleniu samochodu jak dodam ciut gazu to lampka znika)Chyba dobrze wytłumaczyłem,możecie mi coś doradzić/pomóc ?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-11-21 09:43:30, escort-bytom pisze:
Witam.Ja też coś na temat ładowania akumulatora.Mianowicie jest tak,że kiedy rano chce zapalić autko to wszystko jest okej tylko świeci mi kontrolka z ładowania.Kiedy się już zagrzeje to dopiero jakby alternator się włącza...(chciałbym dodać ze po zapaleniu samochodu jak dodam ciut gazu to lampka znika)Chyba dobrze wytłumaczyłem,możecie mi coś doradzić/pomóc ? Pozdrawiam


Mozesz miec szczotki do wymiany. Mozliwe ze sie koncza.
  
 
Panowie zajrzałem właśnie pod silnik w celu zmierzenia napięcia na przewodzie od wzbudzania i wydaje mi się że napięcia tam niema, piszę że wydaje mi się bo tyle co wlazłem pod auto zaczoł padać deszcz i starałem się jak najszybciej zrobić pomiar, ale niewiem dokładnie czy dobrze przyłożyłem końcówki miernika, gdzie szukać gdyby napięcia tam niebyło ??? i czy to jest możliwy powód braku ładowania ???
  
 
Cytat:
2008-11-21 16:27:36, LENZ84 pisze:
Panowie zajrzałem właśnie pod silnik w celu zmierzenia napięcia na przewodzie od wzbudzania i wydaje mi się że napięcia tam niema, piszę że wydaje mi się bo tyle co wlazłem pod auto zaczoł padać deszcz i starałem się jak najszybciej zrobić pomiar, ale niewiem dokładnie czy dobrze przyłożyłem końcówki miernika, gdzie szukać gdyby napięcia tam niebyło ??? i czy to jest możliwy powód braku ładowania ???


zmierz przy samym alternatorze tam gdzie kable wychodza. chyba obojetnie jak przyłożysz koncowki miernika. (-) na obudowie a (+) na kablu
  
 
tak wiem o co Ci chodzi, mierzyłem to na oślep bo zaczeło lać jak cholera i nie jestem pewien czy końcówka plusowa miernika dotkneła wyjścia wzbudzenia, ze względu na brak miejsca i ograniczoną widocznośc (było już ciemno), jutro zmierze to dokładnie, przyjmijmy że napięcia tam niema, gdzie idzie ten przewód od wzbudzenia ???
  
 
Witam
Pisałem ci że jak nie ma w tym przewodzie napięcia to sprawdź kontrolkę ładowania a tak apropo to świeci ci w ogóle kontrolka ładowania oczywiście jak masz włączany zapłon a silnik NIE PRACUJE ??
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-11-21 09:35:41, nowypn pisze:
Witam Skoro na grubym przewodzie masz napięcie to samo co na aku przy wyłączonym silniku to znaczy że ten obwód jest ok a to czy jest on najpierw do rozrusznika a potem do altka nie gra roli bo napięcie tak czy tak jest. Sprawdź jeszcze czy na cienkim przewodzie po włączeniu stacyjki jest napięcie(mierz przy alternatorze) jeżeli jest to wykręć regulator napięcia i zobacz jak wyglądają szczotki a w zasadzie to możesz kupić nowy regulator i sprawdzić wtedy czy ładuje po zapaleniu silnika. Jeżeli na cienkim kabelku nie masz napięcia to sprawdź najpierw kontrolkę od ładowania a potem ewentualne przerwy w tym obwodzie - możliwe uszkodzenie skrzynki bezpieczników. Pozdrawiam

sorry ale co ma skrzynka bezpiecznikow z tym ze nie chce koledze ladowac alternator?


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2008-11-22 00:51:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2008-11-23 22:52:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2009-07-16 22:24:45 ]
  
 
A no np to ze przewod wzbudzenia idzie przez nią, ale nie wazne.

To wkoncu jest to ladowanie czy go nie ma? po co szukasz tego przewodu wzbudzenia skoro piszesz ze masz ladowanie ale niskie, to nie ma nic wspolnego.

Jesli masz identyczny odczyt na aku i na alternatorze to bardzo mozliwe ze regulator napiecia robi takie cuda, na poczatek mozna go wymienic ze szczotkami, koszt nie wielki.

Nastepnie, przewod Gruby od aku idzie zawsze na rozrusznik, od niego idzie cienszy do alternatora - to jest wlasnie przewod Gruby zasilania rozrusznika i pozniej cienki od alternatora i gruby to przewody powrotne czyli ladowania.

Ale przed wymiana reg. mozesz odkrecic kabel od alternatora, przeczyscic go i skrecic, to samo przewody czerwone i masowy przy rozruszniku, to wazne, i wszystko posmarowac wazelina techniczna.

Jesli nic sie nie zmieni to wtedy mozesz zmienic regulator.
  
 
Witam ponownie, jest tak, po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się lampka ładowania ale napięcia na przewodzie wzbudzenia niema, po zapaleniu silnika lampka normalnie gaśnie ale niema ładowania, leciałem po tym przewodzie napotkałem 2 kostki ale wyglądały na dobre, przeczyściłem obie wd40 ale efektu brak, gdzie ten przewód dokładnie idzie od alternatora, gdzie szukać dalej, istnieje możliwość żeby podać jakieś lewe napięcie na chwile na styk altka od wzbudzania tak żeby sprawdzić czy da to jakiś efekt i wykluczyć awarie samego altka ?
  
 
podajesz napięcie bezpośrednio z aku. Na chwilkę - jeśli wystartuje to altek jest ok.
  
 
A skąd wiesz że nie ma ładowania? przecież kontrolka po zapaleniu silnika gaśnie.

Masz problem czy go szukasz?
  
 
Witam
Spoko mozesz podać zasilanie prosto z plusa aku w to miejsce gdzie przychodzi kabel wzbudzenia do alternatora. To że lampka ładowania ci gaśnie świadczy o tym że raczej wszystko jest ok z połączeniami - po prostu coś źle mierzysz bo jak lampka ładowania się zapala to musi być napięcie po przekręceniu kluczyka na zapłon. Mam nadzieję że masz tylko dwa kabelki przy altku a nie trzy bo ten trzeci to jest kabelek od obrotomierza i tak teraz myślę czy ty przez przypadek nie masz urwanego tego kabelka od wzbudzenia.
Pozdrawiam