Wntylator nawiewu, działa tylko I bieg?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

W escorcie MKVII z klima
wentylator działa tylko na I biegu!
Nie znalazłem podobnego tematu, tylko z działajacym 3 biegiem,
ale to zupełnie inna sprawa.
Ktoś może doradzić czy to wina pokrętła czy raczej wentylatora?!
Z gory dzięki za informacje!
  
 
Cytat:
2008-11-28 11:43:30, FAROW pisze:
... Nie znalazłem podobnego tematu, tylko z działajacym 3 biegiem, ale to zupełnie inna sprawa. ...


Wg mnie to dokładnie ta sama sprawa. Są opcje:
-uszkodzony włącznik
-uszkodzony rezystor dmuchawy
-uszkodzone podłącznie przez skrzynke bezp.
  
 
skrzynka bezpiecznikowa
  
 
Skrzynka raczej nie.. bo 1 bieg działa..
Ja bym obstawiał coś z dmuchawą...
  
 
wedlug mnie, jesli dziala tylko 1 bieg, to wyklucza to juz skrzynke bezpiecznikowa. Mialem taka awarie, ze nic nie dzialalo (bez klimy). Zdejmnij wylacznik i sprawdz na czerwonym czy jest prad
  
 
tados jestes w bledzie wielkim bo jest to skrzynka.
przelacznik jest tak solidny ze mozna go wylkuczyc.
sprawdzic rezystor mozna latwo - po odpieciu kostki podac + na kolejne 3 piny.
skrzynke latwo obejsc 1 kosc z gory 2 z dolu - polaczyc 3 "druty" kolorami i gra.
  
 
Ok, wiec zaczne od przelutowania skrzynki! Ktoś ma jakis schemacik pinow ktore styki odpowiadaja za wentylator nawiewu?!
Moze wystarczy bez rozpoławiania skrzynki tylko z zewnątrz przelutowac połączenia?! Z góry dzięki za podpowiedź!
  
 
Miałem ten sam problem i nie rozcinałem skrzynki tylko z zewnątrz i pomogło.. więc spróbuj i Ty... A działa tylko jeden bieg ze względu na to że na 1 biegu płynie prąd o małym natężeniu i luty jeszcze są w stanie to przepuścić natomiast na reszcie biegów natężenie jest większe i luty nie dają już rady.. Taka jest moja teoria.. Za jakiś czas może Ci dmuchawa całkowicie odmówić posłuszeństwa.. - Normalna kolej rzeczy...
  
 
Cytat:
2008-11-28 20:10:45, CKsrv pisze:
tados jestes w bledzie wielkim bo jest to skrzynka. przelacznik jest tak solidny ze mozna go wylkuczyc. sprawdzic rezystor mozna latwo - po odpieciu kostki podac + na kolejne 3 piny. skrzynke latwo obejsc 1 kosc z gory 2 z dolu - polaczyc 3 "druty" kolorami i gra.


Niestety nie jestem alfą tym bardziej omegą...
Napisałem że raczej....a nie że napewno...
Ja miałem coś takiego i zrobiłem jak napisałem..
  
 
Z zewnatrz ok, ale które doklaDNIE LUTY ODPOAWIADAJA ZA DMUCHAWE?! jakies kolory kabli moze ktos zna?!
  
 
[edit] nie na temat napisałem, sorry. nie doczytałem.



[ wiadomość edytowana przez: okkonrad dnia 2008-11-29 20:09:35 ]
  
 
Cytat:
2008-11-29 11:59:31, FAROW pisze:
Z zewnatrz ok, ale które doklaDNIE LUTY ODPOAWIADAJA ZA DMUCHAWE?! jakies kolory kabli moze ktos zna?!


Jak juz wyjmiesz skrzynke to dla świetego spokoju przelutuj całą...co ci szkodzi...mi pomogło takie przelutowanie, ale bez rozcinania skrzynki - tylko na zewnątrz...
  
 
Acha
Czyli jestescie pewni ze przelutowanie z zewnatrz załatwi sprawe wentylatora nawiewu?!
A kolego Okkonrad my mowimy o wentylatorze dmuchawy a nie chlodnicy
  
 
Wg tego schematu:




wychodzi ze za dmuchawe odpowiadają głównie 2 wtyczki. Do silniczka M4B ( wtyczka z dołu skrzynki) i do wyłącznika dmuchawy M2AB (od góry) w obu powinny byc kable: czarno-czerwony, czarno-zielony, czarno-żółty.
Dodatkowo do włącznika powinny iść inne kable z wtyczki M2AA czarno-biały, czarno-niebieski i brązowy



Co do kolorów to podałem takie jak są na tych schematach... może one Ci coś pomogą mi pomogły nie koniecznie te ale inne...
  
 
na FCP X ludziom pomoglo tylko wlasnie przelutowanie skrzynki
  
 
Dzieki wielki za schematy i odpowiedzi!
Gdyby jeszcze sie komus cos przypomniało to piszcie
  
 
Ja się podepnę pod temat bo podobny ale trochę inny a nie będę zaśmiecał forum nowym tematem (a tematu takiego nie znalazłem)

U mnie dmuchawa dział na każdym biegu, ale zawsze jak np po nocy rano auto odpalam na 1 begu ok idzie spoko ładnie, na drugim tez ale zaczyna piszczeć, świszczeć, skrzypić (nie jest to głośnie ale drażni) na 3 biegu podejrzewam że też ale nie słychac bo dmuchawa już huczy. Najlepsze jest to że po przejechaniu jakieś odległości np 10km już nie piszczy. Najlepiej to słychac już zaraz po właczeniu na 2 bieg dmuchawy, wystarczy zostawić na 2 biegu przekrecić stacyjke i już piszczy jakby coś było suche. Na pierwszym biegu super nic nie słychać.

I pytanie jak to wyeliminować i w jaki sposób, albo co wymienić ?
  
 
Nic nie trzeba wymieniać ,wystarczy nasmarować tulejki na których zamocowany jest wirnik wentylatora .
  
 
Cytat:
2008-11-29 23:15:06, kamil76 pisze:
Nic nie trzeba wymieniać ,wystarczy nasmarować tulejki na których zamocowany jest wirnik wentylatora .



Znalazłem TAKI modernizację gdzie jest pokazany demontaż i pytanie czy w celu nasmarowania muszę tak jak w tej fotorelacji wszytko zdemontowac czy jest jakiś szybszy i prostszy sposób na nasmarowanie tulejek na których sa zamocowane wirniki wentylatora ?
  
 
Możesz zbudować jakąś misterną konstrukcję "ze słomek" i napuścić przez nią środka smarującego np wd40 .