forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

[mk6 4x4] 4ro punktowy ABS i tarcze z tyłu - walka trwa - Strona 2

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2 3»
 Autor 
 2008-12-07 21:26:07

Jedyny sposób aby mieć tarcze z tyłu i przodu, oraz ABS na tychże tarczowych hamulcach to... no właśnie może ktoś przede mną to napisz. Poczekam jeszcze troszkę
2018-09-29 14:08
  
 
 2008-12-07 21:31:12

kupic fiata?
2019-07-17 22:40
  
 
 2008-12-07 21:32:00

Cosworth
2017-03-09 22:11
  
 
 2008-12-07 21:40:40

O cossim moge tylko pomarzyć. Patrze na te zaciski od mondka. Tam ręczny jest na zacisku (czyli nie ma bębna). chyba musze sie z jakim szrotem blizej zakumplować i zobaczyć to na żywca. Prędzej czy później ABS trafi na tył.
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-07 22:03:49

No dobra napiszę.

Odpowiedź brzmi: ST170.

Tylne piasty z tarczami i zaciskami to plug&play. Później możesz wykorzystać pompę z TD z wyprowadzeniem na cztery koła i sterownik również z TD.

Kaszka z mleczkiem.
2018-09-29 14:08
  
 
 2008-12-07 22:17:25

Dzięki wielkie mistrzu Daras. Chylę czoło (az do podłogi). Już szukam info. Piasty muszę oglądnąć, zeby wiedzieć co i jak z półośką.
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-07 22:23:22

Tyle ,że St170 ma napęd na przód ,a kolega Venom_4x4 ma escorcika 4x4 więc nie podejdzie
2017-03-09 22:11
  
 
 2008-12-07 22:33:51

Nie no. Powaznie nie podejdzie?? czemu??
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-07 23:14:32

to faktycznie moja wtopa. Nie zwróciłem uwagi, ze to RS2ooo 4x4 (jak mój notabene).

Przy napędzie 4x4 rzeczywiście piaty nie podejdą, bo ST1700 ma napęd tylko na przód a z tyłu belke tak jak większość Escortów w naszym klubie
2018-09-29 14:08
  
 
 2008-12-07 23:17:19

wychodzi na to, że trzeba będzie pomyśleć, czy tylny układ jezdny z Coswortha jest taki sam bądź podobny do RS2ooo 4x4. Tylko czy to nie będzie zbyt kosztowne?, spróbuje zdobyć jakieś fotki i może ceny.
2018-09-29 14:08
  
 
 2008-12-07 23:23:06

No to sie sprawa ciut skomplikowała. Z gałkologii jaką posiadam wynika, że Piasta tylna w 4x4 jest przodem fiesty z 89.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2008-12-16 15:24:16 ]
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-16 15:26:38

Ma ktoś schemacik 4ro punktowego ABSu?? jakieś fotki bebnów itp... Byłbym wdzięczny.
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-16 15:48:04

Cytat:
2008-12-07 23:23:06, Venom_4x4 pisze:
No to sie sprawa ciut skomplikowała. Z gałkologii jaką posiadam wynika, że Piasta tylna w 4x4 jest przodem fiesty z 89. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2008-12-16 15:24:16 ]



Jeśli jest tak jak piszesz to sprawa raczej prosta, bo kupujesz piasty z Fiesty z ABS na przód i zakładasz do siebie Podpinasz wszystkie czujniki do pompy z TD i komputera (z czteropunktowym ABS-em) i woila
2018-09-29 14:08
  
 
 2008-12-16 16:17:47

Z manuala do fiesty wynika, że tam abs nie jest na/przy piaście tylko jakoś na półośkach i paskami do skrzyni biegów nie mam zadnej znajomej fiesty i nie wiem czy były wersje z absem przy piaście. oczywiście w manualu obrazków jak na lekarstwo
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-16 16:19:35

na skrzyni jest czujnik ABSu
2019-10-05 13:55
  
 
 2008-12-16 16:41:27

Foka ST170 ma czujnik ABS przy piaście, taki kawałek plastiku przykręcony wkrętem od tyłu piasty

Widać go na zdjęciu z mojego wątku.

2018-09-29 14:08
  
 
 2009-06-03 09:20:26

Temat powraca. czujnik ABSu spróbuje podpasować od fiesty 96, bo zwrotnica wygląda tak samo jak w 89. Powstał natomiast inny problem: Po rozmowach z paroma mechanikami zostało wysnute przypuszczenie, czemu nie było ABSu przy tarczobębnach.
Mianowicie: zacisk tylni ma 2 tłoczki i istnieje prawdopodobieństwo, że przy szybkiej zmianie ciśnienia płyn (jaka jest przy działaiu ABS) jeden lub oba tłoczki nie nadązają odpuścić właściwie i któryś klocek będzie tarł z siłą ~max, co powoduje naprężenia zacisku i tarczy, oraz nie odblokuje koła, bo tył podczas hamowania jest odciążony. (To tylko hipoteza)
W związku z tym mam pytanie: Da się zamontować zaciski od mondeo 2 na tył? Próbował ktoś już tego? (nabyłem zaciski tył razem z kpl na przód od V6)
Wszelkie sugestie mile widziane.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-06-03 09:29:37 ]
2019-10-05 13:55
  
 
 2009-08-26 19:41:05

W temacie walka trwa. Do przymiarki pójdą kolejne zaciski i tarcze (narazie nie powiem od czego )
Pytanko moje na dziś brzmi: Przy podobnym rozmiarze tarczy, jaka jest w orginale, klocek zestawu który chce wstawić jest o jakieś 40% większy. Gdyby się okazało, że tył za mocno łapie to możnaby odciać nieco klocka na brzegach??
Co wy na daki patent?
(ps. nie mówię o odrąbaniu kawałka klocka siekierą, tylko odcięcie na jakiejś maszynie, tak, żeby było równo)
2019-10-05 13:55
  
 
 2009-08-26 21:16:09

Cytat:
2009-08-26 19:41:05, Venom_4x4 pisze:
W temacie walka trwa. Do przymiarki pójdą kolejne zaciski i tarcze (narazie nie powiem od czego ) Pytanko moje na dziś brzmi: Przy podobnym rozmiarze tarczy, jaka jest w orginale, klocek zestawu który chce wstawić jest o jakieś 40% większy. Gdyby się okazało, że tył za mocno łapie to możnaby odciać nieco klocka na brzegach?? Co wy na daki patent? (ps. nie mówię o odrąbaniu kawałka klocka siekierą, tylko odcięcie na jakiejś maszynie, tak, żeby było równo)



Masz regulator sily hamowania i nim to wyregolujesz.
2019-05-20 08:30
  
 
 2009-08-26 21:27:15

dzięki za podpowiedź. już zabieram się za studiowanie księgi mądrości WKŁ
2019-10-05 13:55