[mk6 4x4] 4ro punktowy ABS i tarcze z tyłu - walka trwa - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No to sie sprawa ciut skomplikowała. Z gałkologii jaką posiadam wynika, że Piasta tylna w 4x4 jest przodem fiesty z 89.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2008-12-16 15:24:16 ]
  
 
Ma ktoś schemacik 4ro punktowego ABSu?? jakieś fotki bebnów itp... Byłbym wdzięczny.
  
 
Cytat:
2008-12-07 23:23:06, Venom_4x4 pisze:
No to sie sprawa ciut skomplikowała. Z gałkologii jaką posiadam wynika, że Piasta tylna w 4x4 jest przodem fiesty z 89. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2008-12-16 15:24:16 ]



Jeśli jest tak jak piszesz to sprawa raczej prosta, bo kupujesz piasty z Fiesty z ABS na przód i zakładasz do siebie Podpinasz wszystkie czujniki do pompy z TD i komputera (z czteropunktowym ABS-em) i woila
  
 
Z manuala do fiesty wynika, że tam abs nie jest na/przy piaście tylko jakoś na półośkach i paskami do skrzyni biegów nie mam zadnej znajomej fiesty i nie wiem czy były wersje z absem przy piaście. oczywiście w manualu obrazków jak na lekarstwo
  
 
na skrzyni jest czujnik ABSu
  
 
Foka ST170 ma czujnik ABS przy piaście, taki kawałek plastiku przykręcony wkrętem od tyłu piasty

Widać go na zdjęciu z mojego wątku.

  
 
Temat powraca. czujnik ABSu spróbuje podpasować od fiesty 96, bo zwrotnica wygląda tak samo jak w 89. Powstał natomiast inny problem: Po rozmowach z paroma mechanikami zostało wysnute przypuszczenie, czemu nie było ABSu przy tarczobębnach.
Mianowicie: zacisk tylni ma 2 tłoczki i istnieje prawdopodobieństwo, że przy szybkiej zmianie ciśnienia płyn (jaka jest przy działaiu ABS) jeden lub oba tłoczki nie nadązają odpuścić właściwie i któryś klocek będzie tarł z siłą ~max, co powoduje naprężenia zacisku i tarczy, oraz nie odblokuje koła, bo tył podczas hamowania jest odciążony. (To tylko hipoteza)
W związku z tym mam pytanie: Da się zamontować zaciski od mondeo 2 na tył? Próbował ktoś już tego? (nabyłem zaciski tył razem z kpl na przód od V6)
Wszelkie sugestie mile widziane.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-06-03 09:29:37 ]
  
 
W temacie walka trwa. Do przymiarki pójdą kolejne zaciski i tarcze (narazie nie powiem od czego )
Pytanko moje na dziś brzmi: Przy podobnym rozmiarze tarczy, jaka jest w orginale, klocek zestawu który chce wstawić jest o jakieś 40% większy. Gdyby się okazało, że tył za mocno łapie to możnaby odciać nieco klocka na brzegach??
Co wy na daki patent?
(ps. nie mówię o odrąbaniu kawałka klocka siekierą, tylko odcięcie na jakiejś maszynie, tak, żeby było równo)
  
 
Cytat:
2009-08-26 19:41:05, Venom_4x4 pisze:
W temacie walka trwa. Do przymiarki pójdą kolejne zaciski i tarcze (narazie nie powiem od czego ) Pytanko moje na dziś brzmi: Przy podobnym rozmiarze tarczy, jaka jest w orginale, klocek zestawu który chce wstawić jest o jakieś 40% większy. Gdyby się okazało, że tył za mocno łapie to możnaby odciać nieco klocka na brzegach?? Co wy na daki patent? (ps. nie mówię o odrąbaniu kawałka klocka siekierą, tylko odcięcie na jakiejś maszynie, tak, żeby było równo)



Masz regulator sily hamowania i nim to wyregolujesz.
  
 
dzięki za podpowiedź. już zabieram się za studiowanie księgi mądrości WKŁ
  
 
No Venomie jak tam prace ?? nad ABS'em na tył ?? To teraz moje przypuszczenia , kolejnym problemem będzie TCS bo występował on w ośce gdzie 100% mocy było dawane na przednie koła a w 4x4 TCS może sprawiać problemy
bo rozkład mocy jest 40% - 60% a Więc TCS operował by mocą ok 60KM , żeby mieć TCS z tyły trzeba by założyć tył z scorpia który maił TCS na tyle .

AAA ... zresztą po co TCS w 4x4 skoro (TCS działa do 40 Km/h)
i w 4x4 nie tracisz przyczepność
  
 
TCS występował także w mondeo 4x4. nie wiem jeszcze czy był załączany z przycisku czy automat. Problemem przy montażu ABSu z tyłu jest to, że zwrotnica tył nie przewiduje miejsca ani na czujnik, ani też nie widze miejsca na koronke. ani walcową ani talerzową. ale nie ma rzeczy niemożliwych
TCS czasem się przydaje. Tej zimy mocno odczułem jego brak jak na parkindu wpadłem w koleiny pod kątem. lewe przednie i prawe tylne koło straciło przyczepność, po kilku próbach rozbujania podkopałem breje i usiadłem na muldzie. no i trzeba było sie odkopywać