[Quler] Orion MKV 91r :] -> Szykuje się remont :]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemka.

Niektórzy zdążyli mnie już poznać z tematu który założyłem (o blacharce :] ) Jako że każdy mi odradza a ja jestem uparty to i tak zrobię co trzeba :] Dobra koniec gadania smutów bo nie o tym ten temat. Auto to pospolity Ford Orion z 91r. Wersja CLX (szyber, obrotek, centralny... ogólnie nic ciekawego). To już 4 ford w rodzinie. (z czego 2 orion ). Przygnił sobie ostatnio troszkę, ale o to zadbam. Silniczek to oczywiście jedyny dla mnie słuszny 1.8D, spalanie około 6-7l ropki przy cięższej nodze. Sprawuje się bardzo dobrze, problemy z zapalniem są ale przy interwencji mocnej suszarki i prostownika zawsze odpala bez problemowo (wczoraj odpalił po 2 krotnym podgrzaniu świec i dość długim kręceniu przy 10 stopniowym mrozie, co uważam za ogromny sukces heheh) Na fotkach widać moją nie fachową naprawę (raczej załatanie dziur) szpachlówką... oczywiście tylko jedną warstwę położyłem i nie dotarłem jej. wygląda beznadziejnie ale przynajmniej dziur nie ma. Ogólnie na zdjęciach wygląda nieźle i w sumie jest niezły ale jednak to ford i wymaga wymiany kilku elementów. Dobra kończe z tymi smutami już.

Fotky:



  
 
Mi się podobuję Ładny, przyjemny kolor. No i silniczek w dieslu - chyba za to go kochasz co?
  
 
ładny kolor i zawsze mi się podobały te czerwone prążki.. ja miałem takie brzydkie srebrne odrapane..

moja rada : zrób to co naprawdę niezbędne do jazdy - żeby było bezpiecznie.. nie inwestuj majątku.. naprawdę

z tego co piszesz silnik może i mało pali ale nie jest w naleprzej kondycji, pojeździj nim ile się da i tyle.
  
 
Cytat:
2008-12-30 15:08:26, Quler pisze:
Jako że każdy mi odradza a ja jestem uparty to i tak zrobię co trzeba Auto to pospolity Ford Orion z 91r. Silniczek to oczywiście jedyny dla mnie słuszny 1.8D,





Bracie ! Powodzenia


1.8D rulez !
  
 
jak ma -10 st masz problemy z odpalaniem, to masz cos nie tak (świece itp). Ja swoim przy -20st nie miałem problemów - 2x grzanie i brał prawie jak ciepły a przebiegu było 290tyś
  
 
Cytat:
2008-12-31 14:53:11, Asior pisze:
jak ma -10 st masz problemy z odpalaniem, to masz cos nie tak (świece itp). Ja swoim przy -20st nie miałem problemów - 2x grzanie i brał prawie jak ciepły a przebiegu było 290tyś



Jakiś unikatowy
  
 
Asior no to pozazdrościć... co ja bym dał żeby mój tak palił hehe. Czy go Kocham to jeszcze nie wiem ale kawał żelaznej nic nie wartej kupy to to dla mnie nie jest. (wkońcu pierwsze autko ) Co do remontu to nic się nie zmieniło, dalej chcę go wyremontować, gromadzę cenne info i różne takie tam ciekawostki. Jak wiadomo przy remoncie można wprowadzić pewne mody... Wciąż waham się czy zostawić go w MKV czy zrobić w MKVII... Jak by był w MKV to RS/XR style z moimi modami... zaś jak w MKVII to prawdopodobnie jakieś ospoilerowanie Zendera by zagościło... (które zresztą trudno znaleźć). Ale też jak wiadomo samochód nie tylko musi wyglądać ale też jeździć... Mam w głowie dwa pomysły. Za jeden i za drugi mnie wyśmiejecie... także nawet nie przedstawiam pomysłów... chociaż... W sumie był tylko jeden ale ostatnio w głowie mam też pomysł drugi... mianowicie SWAP :] Ale możecie być spokojni, nie na 2.0 150km Oczywiście na jednostke benzynową... ale to już grubszy temat związany z większymi zmianami w samochodzie...bo jak wiadomo mam diesla :] Pierwszym założeniem było uturbienie mojego 1.8D silnika gdyż mam okazję kupić graty od 1.8 TD 88km za małe pieniądze :] (w sumie to brak tylko turbawki i pompy wtryskowej, ale to to już kupię osobiście a nie przez neta, żeby się w shit nie władować) I tej wersji się narazie trzymam. Zobacze co się wydaży dalej hehe. A jak Wy radzicie ? Od razu mówię... nie zmieniam samochodu, nie oddaje na złom itp itd.
  
 
Powodzenia w modach. Orion to naprawde fajne autko Co do zmiany MKV na MKVII to ja bym sobie darował. W przypadku Oriona (w sumie escorta też) MKV wypada o niebo lepiej niż MKVII, no ale to też kwestia gustu. Dla mnie MKVI i MKVII są brzydsze niż MKV.


[ wiadomość edytowana przez: Dumahh dnia 2009-01-04 23:49:15 ]
  
 
Cytat:
2009-01-04 21:25:50, Quler pisze:
W sumie był tylko jeden ale ostatnio w głowie mam też pomysł drugi... mianowicie SWAP :] Ale możecie być spokojni, nie na 2.0 150km Oczywiście na jednostke benzynową... ale to już grubszy temat związany z większymi zmianami w samochodzie...bo jak wiadomo mam diesla :]



Na swapa szukaj silniczka 1.8 16V 105PS
Bardzo przyjemny silniczek, ma całkiem przyzwoite osiągi i zadowala się również dość umiarkowaną ilością beny

Odnośnie przeróbki D na TD, z tego co pamietam patent raczej niewykonalny. Ktoś z klubu, chyba Pre100n chciał się tym zajmować ale poległ.

Ten lakier to metalik?
Ogólnie autko
  
 
Cytat:
2009-01-04 23:56:19, -Rocky- pisze:
Na swapa szukaj silniczka 1.8 16V 105PS Bardzo przyjemny silniczek, ma całkiem przyzwoite osiągi i zadowala się również dość umiarkowaną ilością beny



Popieram kolegę, bo sam taki zeswapowałem
  
 
Cytat:
2009-01-04 23:45:11, Dumahh pisze:
Dla mnie MKVI i MKVII są brzydsze niż MKV.



Zgodze się połowicznie

Dla mnie MK7 jest brzydsze niż MK5.

MK6 najlepsze
  
 
Cytat:
2009-01-04 23:59:49, -Rocky- pisze:
Zgodze się połowicznie Dla mnie MK7 jest brzydsze niż MK5. MK6 najlepsze



MKVI jest ładne, ale tylko z lampami RS
  
 
Cytat:
2009-01-05 00:01:05, Dumahh pisze:
MKVI jest ładne, ale tylko z lampami RS



Dlatego przerobiłem front na RSowy
  
 
Tak lakier to metalic :] Celuje raczej w 1.8 130km :] Ale ten temat narazie jest wielką niewiadomą. Co do uturbienia 1.8D. Właśnie wykonalne Ogólnie silnik różni się nie wiele od TD. Ale jest warunek... można przerobić tylko tego starszego 1.8D na TD. Nie może być to Endura DE bo to już troche inny silniczek (choć blok ten sam).
  
 
Cytat:
2009-01-05 00:06:26, Quler pisze:
Co do uturbienia 1.8D. Właśnie wykonalne Ogólnie silnik różni się nie wiele od TD. Ale jest warunek... można przerobić tylko tego starszego 1.8D na TD. Nie może być to Endura DE bo to już troche inny silniczek (choć blok ten sam).



Tutaj jest post o którym mówiłem Turbo do 1.8D
  
 
Czytałem. Chyba jednak Koledzy się mylą Tłoki są takie same, podobnie jak i korbowody (sprawdzane, nie przeze mnie ale sprawdzane). Ogólnie trzeba wymienić następujące graty: Pompa wtryskowa z TD 88km (najmniej problematyczna), kolektor dolotowy, IC, kolektor wydechowy i kawałek wydechu (najlepiej zrobić przelotówke i dać końcowy tylko - ale również nie seryjny), chłodniczka oleju, no i ogólnie orurowanie silnika. Trzeba zrobić spływ oleju z turbiny do bloku (w 1.8TD jest rurka która wchodzi do bloku, w 1.8D to miejsce jest zaślepione - wystarczy zaslepkę zdjąć.) A i EGR trzeba zaspawać lub zaślepić w kolektorze dolotowym. Wszystkie info mam od Kolegi Fordona z FKP gdyż on jako pierwszy zrobił coś takiego w 1.8D. Opis przeróbki też można na forum FKP znaleźć :]

Edit:
Hah tak sie rozpisałem a zapomniałem o najważniejszym :] Oczywiście jeszcze turbinke trzeba kupić. T2 bądź GT17

[ wiadomość edytowana przez: Quler dnia 2009-01-05 00:46:24 ]
  
 
Cytat:
2009-01-05 00:29:11, Quler pisze:
Czytałem. Chyba jednak Koledzy się mylą Tłoki są takie same, podobnie jak i korbowody (sprawdzane, nie przeze mnie ale sprawdzane). Ogólnie trzeba wymienić następujące graty: Pompa wtryskowa z TD 88km (najmniej problematyczna), kolektor dolotowy, IC, kolektor wydechowy i kawałek wydechu (najlepiej zrobić przelotówke i dać końcowy tylko - ale również nie seryjny), chłodniczka oleju, no i ogólnie orurowanie silnika. Trzeba zrobić spływ oleju z turbiny do bloku (w 1.8TD jest rurka która wchodzi do bloku, w 1.8D to miejsce jest zaślepione - wystarczy zaslepkę zdjąć.) A i EGR trzeba zaspawać lub zaślepić w kolektorze dolotowym. Wszystkie info mam od Kolegi Fordona z FKP gdyż on jako pierwszy zrobił coś takiego w 1.8D. Opis przeróbki też można na forum FKP znaleźć :] Edit: Hah tak sie rozpisałem a zapomniałem o najważniejszym :] Oczywiście jeszcze turbinke trzeba kupić. T5 bądź GT17 [ wiadomość edytowana przez: Quler dnia 2009-01-05 00:39:22 ]



Jeśli tak jest naprawde to Na dieslach się nie znam, wzorowałem się postem który podałem

Tak czy owak walcz