127 mkI do sportu - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To się okaże... Na pewno odczuje to boleśnie.
Coś za coś.
  
 
Spokojnie , ja na unibolach przejezdzilem juz 3 lata i nic sie nie urwalo , nie popekalo - a nie spawalem tych miejc przy lozyskach.Udalo mi sie nie raz mocno uderzyc w dziure czy inne mocno osadzone rzeczy w ziemi na cieciach.
Polibusze w przeciwienstwie do uniboli beda tlumily uderzenia wiec nie ma sie czym martwic jak macie zdrowe budy
  
 
Koło zamachowe stoczone zostało na 4,3 kg. Wiozę zaraz do mechaniora, będziemy wkładać i jak najszybciej testować.
Mam kolejne pytanie, tym razem o hamulce, ale przekopę forum- może to już było? Jak nie znajdę, to się odezwę.
  
 
wiele razy czytałem, ze w 126p zakładają na tył cylinderki hamulcowe z przedniej osi. Jak sie to ma do 127. Warto?
  
 
A z mocowaniem stabilizatora do przedniego pasa jak robicie?
  
 
Cytat:
2009-03-06 18:08:28, MCQUEEN pisze:
wiele razy czytałem, ze w 126p zakładają na tył cylinderki hamulcowe z przedniej osi. Jak sie to ma do 127. Warto?



na pewno warto pod warunkiem mocniejszych hamulców na przodzie.
Ja podczas zakładania cylinderków przednich miałem problem. Po zamocowaniu cylinderka piasta ocierałla o cylinderek, ale to małe piwo można podszlifować minimalnie cylinderek bądź podtoczyć piastę.
nie wiem czy brakło 0.5mm.
  
 
A jak z przodem? Ktoś powiedział, żeby założyć zaciski od CC, inny- od Uno. A może coś takiego: Zaciski
Da się to założyć do 127?
  
 
Będziesz pierwszy. Pytanie tylko o całk. powierzcnie tłoczków - czy pompa da rade.
heble od uno czy 125 są praktycznie identyczne jak 127. Hebel z CC ma większą tarczę i podchodzi felga 13"

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Czyli podsumowując: w układzie hamulcowym są dwa główne ograniczenia. Jedno to wydajność pompy, drugie to wielkość tarcz, jakie mogą wejść pod felgę 13'. Felga o większej średnicy pogorszy dynamikę auta
Przypomniało mi się, że podczas rozmowy Cehu wspomniał o możliwości założenia zacisków od Łady. Chodzi o te z Niwy? Jak pasują?
  
 
Chodzi o to ze łada ma zaciski dwu tłoczkowe.
  
 
Ale od którego modelu Łady założyć zaciski? I jak pasują?
Jakie tarcze wtedy założyć, od CC?
  
 
Cytat:
2009-03-08 11:41:05, Pereira pisze:
Czyli podsumowując: w układzie hamulcowym są dwa główne ograniczenia. Jedno to wydajność pompy, drugie to wielkość tarcz, jakie mogą wejść pod felgę 13'. Felga o większej średnicy pogorszy dynamikę auta Przypomniało mi się, że podczas rozmowy Cehu wspomniał o możliwości założenia zacisków od Łady. Chodzi o te z Niwy? Jak pasują?



uno turbo ma 240mm wentylowane i wchodzi na to felga 13 cali
  
 
Rosck, a czy Uno Turbo miało inne zaciski niż zwykłe? I co lepiej założyć pod te tarcze, zaciski od Uno czy Łady?
  
 
Cytat:
2009-03-08 12:41:45, Pereira pisze:
Rosck, a czy Uno Turbo miało inne zaciski niż zwykłe? I co lepiej założyć pod te tarcze, zaciski od Uno czy Łady?



Tarcza w uno turbo jest średnicy 240mm a grubość 21mm bo wentylowana i cały zacisk jest wtedy szerszy niż od normalnego uno bo niewentylowana tarcza ma jakoś 11mm.
Ale z tymi hamulcami nie jest tak hop siup bo o tyle co zacisk bez problemu przykręcisz na zwrotnice to już tarcza nie pasuje bo ma za małe odsadzenie. Musisz szukać innej tarczy albo drutować jarzmo na podkładkach ale z tymi podkładkami nie polecam.

To samo dotyczy hampli od cc/punto niewentylowanych ale tu tarcza z większym odsadzeniem pasuje od poloneza typ lucas.
To ta różnica, że w cc masz odsadzenie 40mm a w polonezie 46mm. A winna jest tego zamieszania zwrotnica. Gdyby nie inne mocowanie sworznia wahacza to by się cała gire mcpersona pchało od nowszych fiatów i nie byłoby problemu ani z hamulcami ani z amortyzatorami a przy okazji zyskalibyśmy większe mocniejsze przeguby, które to w naszych samochodach są najsłabsze z możliwych
  
 
Trudna sprawa. Podkładek jakoś nie widzę, może raczej dorobić coś na kształt adaptera, jaki stosuje się zakładając wyczynowe hamulce do różnych aut. Na Alledrogo znalazłem coś takiego: Tarcze
Jutro podzwonię i popytam o to lub coś podobnego.
A jak wygląda odsadzenie w Ładzie? Muszę pogrzebać w necie.
Rosck, a a co chodziło z tym mocowaniem stabilizatora? Warto tam coś zmienić?

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-03-08 18:55:24 ]
  
 
Mam kpl ładowskich hebli - moge Ci pomierzyc co chcesz. Co prawda tarcz jeszcze nie mam, ale ich wymiary wyrwiesz z katalogów w necie.
Do 125p do zwrotonicy pausją plug and play. Zwrotnic 127 jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem. Jeśli chodzi o tłoczki to są 48mm więc identyczne jak w 127.
Pytanie - czy jarzmo z CC pasuje pod seryjną płytę od 127?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2009-03-08 19:15:48, OLO pisze:
Pytanie - czy jarzmo z CC pasuje pod seryjną płytę od 127?



Pasują do tego tarcza od poloneza nowego typu - pisałem już....
Zakładając zaciski od cc to mamy hamulec taki sam jak seryjny - tzn tarcza 1cm większa na średnicy niewiele zmienia a plusem to tylko udoskonalone prowadnice zacisku a nie jakiś zacierające się kliny...
Dlatego kieruje tu was w strone wentylowanych tarcz które się tak nie przegrzewają. Ładowskie zaciski z tego co mi wiadomo nie podejdą do wentylowanych tarcz, jedynie do zwykłych większej średnicy a jakoś mi się nie widzi 127 na 14 calowych felgach czy tam większych.

A co do stabilizatora to na przeglądzie zejdź do kanału i sam sprawdź jak to wszystko się nagina. Przy 80KM na silniku zaczynają się problemy z utrzymaniem trakcji przy zmianie biegów.
  
 
Zgodze sie że 240 w porównaniu do 227 to nie taka duża zmiana. Ale zawsze. No i mamy zacisk pływający a nie przeskakujący
W sumie każdy hamulec da sie zakatować - im większa tarcza (bądź wentyl) to szanse na to maleją.
Łada ma średnicę 251 i litą tarczę. Czy da sie cały system zapakować na przedni napęd - sprawdzę. Sama tarcza ma duże odsadzenie (dużą "czapkę") - większą powierzchnię i objętość. Też może zmagazynować i odprowadzić więcej ciepłą niż zwyczajna.
Co do 127 na 14" - czepiaz sie
[img=http://img5.imageshack.us/img5/7813/zdjcie060v.jpg]


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Myślę, że zacznę od poszukiwania używanego zacisku i tarczy od Uno turbo (może nie być łatwo!), i przymierzę to wszystko do auta. Jeśli będzie dobrze, to kupię nowe tarcze.
A co myślicie o teflonowych przewodach hamulcowych w stalowym oplocie? Nie są tanie, ale znalazłem coś takiego: Przewody
Pytanie tylko, czy znalazłby się warsztat, który by zakuł końcówki. No i jak by to zrobił. Co wy na to?
Ponieważ czasu mam już niewiele, to niezależnie od tego czy zmienię hamulce czy nie, mam inne pytania: chodzi o opony.
Jaką szerokość opony mam wybrać? Problem też z tym, że przy rozmiarze 13' prawie nie ma niskich profili...

[ wiadomość edytowana przez: Pereira dnia 2009-03-09 00:20:55 ]
  
 
Ja założę 165/65R14

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."