Zapowietrzona nagrzewnica w +

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
po rozgrzaniu silnika do 90stopni nagrzewnica jest calkowicie zimna a przewody do nagrzwnicy ledwo letnie. Jako, ze w tych polonezach nie ma zadnego zaworu przy nagrzewnicy to wydaje ni sie , ze powinna byc caly czas ciepla. Zapchana raczej nie jest bo byla pare lat temu wymieniana. Mialem ubytek plynu, dolalem ponad litr, wiec przypuszczam, ze nagrzewnica jest zapowietrzona. Przeczytalem cale forum i nie znalazlem odpowiedzi jak odpowietrzyc nagrzewnice w Plusie. Jak to najlatwiej mozna zrobic??

Pozdrawiam.
  
 
W plusie zasadniczo odpowietrzenie polega na uzupełnieniu płynu w układzie chłodzenia. Przy otwartym korku na zbiorniczku zagrzewa się silnik do ponad 90 stopni aż do włączenia się wiatraka na chłodnicy i ewentualnie w razie potrzeby uzupełniamy płyn żeby znajdował sie między kreskami min a max na zbiorniczku. Jeżeli układ chłodzenia jest sprawny itd. to powinno być wszysko OK.
Skoro dolałeś aż litr wody to najpierw zlokalizuj ubytek bo może być np. tak, że dmucha Ci w układ chłodzenia i będziesz miał ciągle wszystko zapowietrzone.