Silnik 1.6 CB w 125p...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich fanów pojazdów z Żerania

Zakładam nowy temat gdyż korzystając z wyszukiwarki nic nie znalazłem. Tak na marginesie to wogóle niewiele znalazłem szukając poprzez google

Od niedawna jestem posiadaczem kanta z 88r który jest wyposażony (ponoć fabrycznie-zapewnienia poprzedniego właściciela) w silnik "polonezowski" 1.6 CB 87KM i mam do Was pytanie: Czy spotkaliście kiedykolwiek taki egzemplarz?? Może ktoś z Was wie jakie były / czy wogóle były różnice w numerze VIN kantów z silnikami 1.6??

Mam informacje zaczerpnięte z pewnych książek ale się zwajemnie wykluczają więc nie chcę ich tutaj podawać żeby nikomu nie sugerować odpowiedzi

Może ktoś z Was wie czy znaczek na tylnym pasie występował tylko w odmianach 1.3 / 1.5 + wersja wyposażenia (lub odmiana silnika) np.C, L, M, N, E itd. czy też może istniał znaczek 1.6 ME (może ktoś posiada fotki)?!?

Pewne jest że zjeżdżały kanty z silnikiem 1.6 z taśmy, może nie były to jakieś wielkie ilości ale jednak.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam Norbert
  
 
oczywiście że były to seryjne samochody
znaczki 1.6 ME oczywiście że występowały, nawet są gdzieś foty takowego

1.6 ME - czyli 1600 polonezowski z elektronicznym zapłonem

Jakby powiedzieć, w chwili obecnej b.rzadko spotykana wersja
  
 
Brawo, bo naprawdę trafiłeś na rzadkość! A on nie ma żadnego znaczka z tyłu?
  
 
Ma znaczek z tyłu ale 1.5ME...

Ale gdyby była to przekładka silnika to w dowodzie rejestracyjnym nie widniała by nazwa "FSO-WARSZAWA 125p 1.6"...
Zresztą stan nadwozia, wnętrza i pozostałych podzespołów mechanicznych nie wskazuje na to aby przekładka silnika miała miejsce-widać że to autko było niezbyt intensywnie eksploatowane, wszystko jest sprawne i w 200% zgodne z oryginałem.

A wracając do znaczka tu i ówdzie czytałem że takie 1.6ME były ale dopóki nie zobaczę przynajmniej na zdjęciu to nie uwierzę
W chwili obecnej wiem że był znaczek 1.6D-nawet jest zielony kant na allegro z teoretycznie oryginalnie zamontowanym silnikiem diesla z VW i jest zdjęcie ww znaczka 1.6D

Link do aukcji 1.6D:
http://moto.allegro.pl/item549773176_fiat_125p_fabryczny_diesel_rarytas.html

[ wiadomość edytowana przez: Znakomity dnia 2009-02-07 00:27:59 ]
  
 
A jaki masz numer silnika?
  
 
jak nie wierzysz to nie... napewno gdzies , ktos ma taką fotkę ze znaczkiem 1.6
  
 
Cytat:
2009-02-07 00:28:37, BolimA pisze:
A jaki masz numer silnika?


Dokładnego numeru nie pamiętam, bym musiał odczytać z silnika bo auto ma nowy dowód rejestracyjny...
Ale napewno jest to silnik CB bo tak się zaczyna numer silnika no i na pokrywie zaworów jest napis "FSO1600".

Jojo, akurat znaczkiem to się najmniej przejmuję bo wiadomo jaki bałagan panował w FSO a zresztą znaczek 1.5ME był najbardziej popularny w ostatnich latach produkcji więc wcale bym się nie zdziwił gdyby zabrakło tych mniej typowych (jeśli wogóle były) i by montowali cokolwiek aby zaślepić dziury w tylnym pasie...
Równie dobrze ktoś mógł taki znaczek 1.6ME ukraść (w końcu rzadkość) i właściciel zamontował to co było najłatwiej dostać: 1.5ME.

Fajnie by było gdyby znalazł się ktoś z takim kantem żeby porównać numery VIN ale mam również prośbę do właścicieli kantów z silnikami poloneza 1.5 AA 75KM i 1.5 AB 82KM żeby wpisali przynajmniej początek swojegu numeru nadwozia-tak dla porównania czy wogóle były jakies różnice.
  
 
1.6ME jest jak ufo. Każdy coś słyszał, niektórzy podobno widzieli, ale nie ma żadnych dowodów. Interesuję się tematem od dawna i jeszcze nie widziałem takiego auta, ani foty znaczka.
  
 
Ja mam '88 z 1.5 AA, mój VIN to 24191xx
  
 
Cytat:
2009-02-07 01:32:16, DoliN pisze:
Ja mam '88 z 1.5 AA, mój VIN to 24191xx


DoliN jak możesz to napisz początek nr VIN bo wg mnie to właśnie cyfry z pozycji 4-9 mogą mieć tu znaczenie.
Mój VIN to:
SUP******023013xx a data I rejestracji to 22.04.1988r więc mój fiacior jest ciut nowszy sądząc po końcówce nr nadwozia. Masz termometr czy już okrągłe zegary? U mnie stary i dobry termometr
Ps.Specjalnie nie podałem całego nr VIN żeby nic nie sugerować-pola gdzie widnieje * wypełnię wkrótce.
  
 
Szukam i szukam, i wychodzi, że wszędzie mam wpisany nr. nadwozia i silnika, a nie mam VIN - ani w dowodzie, ani na przeglądach, ani na innych drukach.
Czyli mam:
-nr.nadwozia: 2419172
-nr.Silnika AA0352164
-zegary okrągłe
  
 
VIN fiata sedana z kierownicą po lewej stronie i z silnikiem 1.5 AA zaczyna się ciągiem SUP115DC6, gdy jest silnik 1.5 AB zaczyna się od SUP115DC2.
VINu fabrycznego fiata z CB nie widziałem, bo jeszcze nikt nie przedstawił namacalnych dowodów na istnienie takiego auta.
  
 
Cytat:
2009-02-07 08:55:49, jacekes pisze:
VIN fiata sedana z kierownicą po lewej stronie i z silnikiem 1.5 AA zaczyna się ciągiem SUP115DC6, gdy jest silnik 1.5 AB zaczyna się od SUP115DC2. VINu fabrycznego fiata z CB nie widziałem, bo jeszcze nikt nie przedstawił namacalnych dowodów na istnienie takiego auta.


Przeglądnąłem już wszystkie papiery, i w miejscu VIN mam wpisany wszędzie nr. budy. Jacku, mógłbyś podpowiedzieć, czy i gdzie na budzie jest wybity ten nr?
  
 
Numer nabity jest na przegrodzie czołowej... o tutaj:


  
 
Panowie przecież VIN to jest własnie numer nadwozia

Spotkałem się z taką informacją jak napisał jacekes czyli:
115DC6 to silnik AA
115DC2 to silnik AB
ale to numery HOMOLOGACJI a nie nadwozia.
Dane z tego źródła o silniku CB są niewiarygodne

A jakie są różnice w VINie między sedanem a kombi

DoliN jak możesz to napisz początek nr nadwozia tzn SUPXXXXXX-ze szczególnym naciskiem na pola X

Starsze kanty z "fiatowskim" silnikiem miały inne tabliczki znamionowe i był nabity nr nadwozia, nr silnika i chyba nawet nr homologacji i co ważne pozostawały one czytelne a te nowsze (m.in. mój) mają tabliczki z których znikają napisy (oprócz tych nabitych oczywiście) i jest tylko nr nadwozia, kod lakieru (u mnie L-87), obok tego kodu lakieru liczba 86 i co dziwne widać że najpierw było 81 tylko przebite (tak na marginesie to co oznacza to magiczne 86 ). Mam jeszcze na tabliczce "numer dla części zamiennych". Nad nr nadwozia (na tabliczce) jest miejsce na numer homologacji ale niestety każdy fiat z końca produkcji którego oglądałem miał to pole puste a własnie po tym bym mógł dojść czy mam silnik 1.6 fabrycznie...

Kanty mają zakodowany silnik w numerze homologacji np w tych starszych z silnikiem "fiatowskim" 1.3 miały początek 116C.076 a 1.5: 115C.076 a w numerze VIN (nadwozia żeby była jasność) było nawet w 1.3 115C.076... Widziałem takiego 1.3 nawet niedawno i miał czytelną tabliczkę znamionową i był na niej nr homologacji który potwierdzał motor 1.3 a gdyby ktoś spojrzał na VIN to tam było SUP115C.076 czyli 1.5 a auto na bank miało od nowości 1.3... Jednym słowem, szkoda że później przestali nabijać nr homologacji na tabliczce

Ps.Jeśli macie inne doświadczenia z nr VIN, homologacji i silnika to zapraszam do polemiki-chętnie dowiem się czegoś nowego ::

[ wiadomość edytowana przez: Znakomity dnia 2009-02-07 13:38:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: Znakomity dnia 2009-02-07 13:40:57 ]
  
 
Cytat:
2009-02-06 22:33:52, Znakomity pisze:
Witam wszystkich fanów pojazdów z Żerania Zakładam nowy temat gdyż korzystając z wyszukiwarki nic nie znalazłem. Tak na marginesie to wogóle niewiele znalazłem szukając poprzez google Od niedawna jestem posiadaczem kanta z 88r który jest wyposażony (ponoć fabrycznie-zapewnienia poprzedniego właściciela) w silnik "polonezowski" 1.6 CB 87KM i mam do Was pytanie: Czy spotkaliście kiedykolwiek taki egzemplarz?? Może ktoś z Was wie jakie były / czy wogóle były różnice w numerze VIN kantów z silnikami 1.6?? Mam informacje zaczerpnięte z pewnych książek ale się zwajemnie wykluczają więc nie chcę ich tutaj podawać żeby nikomu nie sugerować odpowiedzi Może ktoś z Was wie czy znaczek na tylnym pasie występował tylko w odmianach 1.3 / 1.5 + wersja wyposażenia (lub odmiana silnika) np.C, L, M, N, E itd. czy też może istniał znaczek 1.6 ME (może ktoś posiada fotki)?!? Pewne jest że zjeżdżały kanty z silnikiem 1.6 z taśmy, może nie były to jakieś wielkie ilości ale jednak. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam Norbert


Niestety nie jest to orginalny FSO 1.6. Numer Vin tego nie potwierdza. Rozmawiałem z poprzednim włąscicielem i stawiam teze , ze miał wymieniany silnik na gwarancji i wtedy zapewne doszło do podmiany na 1600. W kazdym razie gdyby to był orginał juz stał by u mnie
  
 
Cytat:
2009-02-07 13:35:08, goldrs pisze:
Niestety nie jest to orginalny FSO 1.6. Numer Vin tego nie potwierdza. Rozmawiałem z poprzednim włąscicielem i stawiam teze , ze miał wymieniany silnik na gwarancji i wtedy zapewne doszło do podmiany na 1600. W kazdym razie gdyby to był orginał juz stał by u mnie


Rozumiem że piszesz o tym dieslu z allegro

A wiesz jak był oznaczany motor 1.6D w numerze VIN lub holomogacji???
  
 
Cytat:
2009-02-07 13:42:30, Znakomity pisze:
Rozumiem że piszesz o tym dieslu z allegro A wiesz jak był oznaczany motor 1.6D w numerze VIN lub holomogacji???


Nie pisze o tym , ktorego jestes obecnym posiadaczem. Bo raczej inna sztuka nie wypłyneła ostatnio.
  
 
W komorze mam dokładnie tak:

  
 
Kolega miał kanta 1.6 z 1991 roku napewno orginał bo pzrejoł go po wujku leśniczym który miał go od nowości nie stety fiacik dawano skończył żywot na złomie