Budyń pod korkiem wlewu oleju, płynu nie ubywa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
od jakiegoś czasu zbiera się dużo budyniu pod korkiem wlewu oleju, że co ok. 2tys.km wyjmuję go palcem, płynu chłodniczego nie ubywa i zauważyłem po wyjęciu bagnetu dmucha powietrzem, olej na bagnecie czarny, wymieniałem profilaktycznie już dwa razy mobil 10w40 i żadnej poprawy. Czyżby początek końca silnika? (135 tys. ??), czy można na to jakoś zaradzić? (dodam tylko, że na szczęście to w moim służb. oplu 1.6 8V).
  
 
Wyglada na uszczelke pod glowica.
  
 
w jaki sposób eksploatujesz auto ? cały czas po mieście jeździsz? czy w trasie , b często jest tak że jak się robi kilometry po mieście to taki budyń może się pojawiać , niekoniecznie uszczelka pod głowicą
  
 
tak jak kolega ponizej jezeli samochod jest eksploatowany na krotkich odcinakach silnik gaszony zanim nagrzeje sie do swojej temperatury to jest to normalny objaw o tej porze roku. jezeli dmucha ci z miejsca gdzie jest bagnet oznacza to przedmuchy w silniku jego koniec badz masz niedrozna odme.. miałem tak samo odma była zawalona i jak nie wypchało korka wlewu oleju to bagnet wypychało-wyczysciłem odme i nawet oleju przestało ubywac dodam iz ubywało go przez to ze korek był nie na swoim miejscu i olej wyparowywał i minimalnie mi go popychacz wyrzucał
  
 
robię ok. 5 tys. w miesiąc, głównie właśnie trasy, jeżdżę tym autem od ponad roku, a tamtej zimy nie było tego problemu, sprawdzę jeszcze te odmy, 20tys km miałem zmieniany rozrząd i wydaje mi się, że tak się dzieje po następnej wymianie oleju, może tu jest jakiś związek?
  
 
na 99% masz zapchaną odme właśnie tym "budyniem"
  
 
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, w następnym tygodniu wyczyszczę te odmy, dam znać czy pomogło.
Dzięki.
  
 
Jaki masz silnik, bo odma jest tylko w 1.3, 1.4 i 1.6 CVH, reszta silników posiada zawór.
Jesli masz 16V to przeczysc przewód od filtra do pokrywy zaworów,
Sprawdź gąbkę pod filtrem powietrza, ewentualnie ją umyj
Przeczyśc rurki od zaworka do kolektora ssacego.
Sprawdz działanie zaworka, czy przypadkiem sie nie zablokował w pozycji zamkniety.
Dodatkowo moze byc minimalny ubytek płynu, lub czasem tak jest ale bardziej na olejach mineralnych ze robi sie musztarda, u Ciebie widze jest półsyntetyk, wiec olej można pominąc.

Jesli CVH lub którys 8 zaworowy, to przepłukanie odmy i jej przewodów
I jak wyżej sprawdzenie gąbki.
  
 
Cytat:
2009-02-28 23:50:11, Magik123 pisze:
Jaki masz silnik, bo odma jest tylko w 1.3, 1.4 i 1.6 CVH, reszta silników posiada zawór. Jesli masz 16V to przeczysc przewód od filtra do pokrywy zaworów, Sprawdź gąbkę pod filtrem powietrza, ewentualnie ją umyj Przeczyśc rurki od zaworka do kolektora ssacego. Sprawdz działanie zaworka, czy przypadkiem sie nie zablokował w pozycji zamkniety. Dodatkowo moze byc minimalny ubytek płynu, lub czasem tak jest ale bardziej na olejach mineralnych ze robi sie musztarda, u Ciebie widze jest półsyntetyk, wiec olej można pominąc. Jesli CVH lub którys 8 zaworowy, to przepłukanie odmy i jej przewodów I jak wyżej sprawdzenie gąbki.



Wszystko super fajnie, tylko kolega napisał że chodzi o służbowego OPLA!
  
 
Faktycznie, mój błąd, ale nie zmienia to faktu ze mozna przeczyscic odme i przewody.