Ford Escort FanKlub:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

[Andre42212]zetec 2.1 turbo - Strona 3

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
«1 2 3 4 ... 20 21 22
 
 
»
 Autor 
 2009-03-09 06:20:39

Cytat:
2009-03-08 23:37:05, Spawn669 pisze:
kolego czytalem ten temat, czytalem, ale jak napisles: to juz przegiales wedlug mnie!! Pamietaj ze nawet jak ci sie uda przeszczepic ten silnik to bedzie HYBRYDA. Auto do przejazdzek na weekendy i na zloty... Bo za cholere nie bedzie sie nadawac do jazdy na codzien!! Zreszta sam sie zastanow. Pomysl o wszystkich niefabrycznych przerobkach ktore musisz zrobic. Jak myslisz, jak dlugo Ci wytrzymaja przerobione przeguby po kilku startach "z kopyta". Nie wspominajac juz o innych przerobkach. Bo nie wierze ze bedziesz tym autem jezdzil jak emeryt... Takie auto mozna budowac, ale jako 2,3...5 auto... zabawke, ale nie jako podstawowe auto do jazdy!!!!! Bo to nie ma sensu wedlug mnie!!!




no to wiec kolego sie troszke mylisz... mam sporo znajomych ktorzy jezdza przerobionymi autkami wlasnie z VR-kami .jak nie golf 1 czy 2 oo CORSA z silnikiem 2.0 od calibry itp. i jezdza na codzien nimi i jakos nic nie jest. jezeli mechanik wszystko zrobi tak jak powinien a wiem ze tak zrobi bo jest to zaufany juz mechanik i ten silnik zna na wylot to nie powinno byc zadnego problemu.a z tego co sie dowiedzialem to najprawdopodobniej osie,przeguby itp beda pasowaly z forda galaxy. ktory tez byl wyposazony w VR-keewiec nie beda ta jakies poprzerabiane bog wie jak elemety...

[ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2009-03-09 06:21:09 ]
2020-07-26 04:17
  
 
 2009-03-09 06:27:56

Cytat:
2009-03-08 21:31:42, djtados pisze:
Czytałem czytałem Tylko poprostu nie widzę tego... Zobaczysz za jakiś czas napiszesz w tym wątku lub innym: sprzedam escorta...... Lub że swapa nie będzie Dużo już na forum było takich jak TY



no wiec nie ukrywam tego i wiem ze tez tak moze byc ze nie bedzie VR6-ki. tak jak juz wszystko pisalem to zalezy od tego jak bardzo bede musial konstrukcje budy przerabiac. a co do tej sprawy to chce jak najmniej ja tknac.ale narazie jestem dobrych mysli i wstepnie mysle ze nie bede mial az tyle problemow z przeobkami karoseri co kolega z fiesty FR6
2020-07-26 04:17
  
 
 2009-03-09 07:41:50

Cytat:
2009-03-08 19:44:19, deathrider_85 pisze:
Jak będziesz ciął przedni pas, to zrób jakieś dodatkowo wzmocnienia, żeby to miało ręce i nogi i żeby sztywność nadwozia pozostała na normalnym poziomie. Wstaw też porządne rozpórki, żeby auto pod ciężarem silnika się nie rozjeżdżało.



O czymn wy gadacie z tym ciezarem?? Dajcie juz spokuj,ile ten silnik jest ciezszy?? o i le wogole jest , 30kg??

Wsadzac i jezdzic - fajny projekt i zadnej filozofii nie ma

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
2020-11-23 23:04
  
 
 2009-03-09 08:52:21

Seba, projekt moze sie udać, tylko trzeba pamietac nie o głupotach ze silnik jest mocniejszy o te 20 pare koni bo to nie ważne, chodzi o podzespoły, pompa,zbiornik, lewarek i podłaczenie go, mijsce na skrzynie, przerabianie mocowan poduszek, wydech, wszelakiego rodzaju złaczki, kable, przewody, chłodnica, podpięcie jej, skrzynka bezpieczników z tym bedzie najgorzej i tu trzeba sie martwic, czy skrzynia wejdzie i nie bedą przeszkadzać sanki lub układ kierowniczy.
Jesli z tym sobie poradzi to auto bedzie jezdzic, ale prawda taka ze jak wyzej pisali, troche bedzie strach tym latac na codzien, bo moga byc problemy, a to coś peknie, urwie sie.
Ale jest tez szansa ze uda się to zrobic i bedzie jezdzić bez problemów, czego szczerze życze.
Ale nie wolno podchodzić do tego jak autor ze wszystko bedzie pasic, tu z Galaxy tam z escorta itd, bo z samym wydechem bedzie juz zabawy wiec trezba troszke trzezwiej myslec, a może bedzie dobrze.
2016-11-06 16:03
  
 
 2009-03-09 09:00:06

Cytat:
2009-03-09 08:52:21, Magik123 pisze:
Seba, projekt moze sie udać, tylko trzeba pamietac nie o głupotach ze silnik jest mocniejszy o te 20 pare koni bo to nie ważne, chodzi o podzespoły, pompa,zbiornik, lewarek i podłaczenie go, mijsce na skrzynie, przerabianie mocowan poduszek, wydech, wszelakiego rodzaju złaczki, kable, przewody, chłodnica, podpięcie jej, skrzynka bezpieczników z tym bedzie najgorzej i tu trzeba sie martwic, czy skrzynia wejdzie i nie bedą przeszkadzać sanki lub układ kierowniczy. Jesli z tym sobie poradzi to auto bedzie jezdzic, ale prawda taka ze jak wyzej pisali, troche bedzie strach tym latac na codzien, bo moga byc problemy, a to coś peknie, urwie sie. Ale jest tez szansa ze uda się to zrobic i bedzie jezdzić bez problemów, czego szczerze życze. Ale nie wolno podchodzić do tego jak autor ze wszystko bedzie pasic, tu z Galaxy tam z escorta itd, bo z samym wydechem bedzie juz zabawy wiec trezba troszke trzezwiej myslec, a może bedzie dobrze.



no wiec ja zdaje sobie sprawe ze bedzie sporo problemow... wiem ze nie bedzie to latwe itp.ale tak jak pisalem ja tym sie nie bede zajmowal bo sie poprostu na tym az tak nie znam.Od tego jest mechanik i eletryk
2020-07-26 04:17
  
 
 2009-03-09 12:07:40

Wlasnie po tym jak piszesz, ze wszystkim ma sie martwic mechanik, a do tego koszt robocizny ma wyniesc ok 2000zl, to albo gosciu powkladal setki roznych silnikow do aut zupelnie im nie przeznaczonych i jest filantropem entuzjasta, albo nie ma bladego pojecia co go czeka... W tym przypadku modle sie dla Ciebie o pierwsza opcje...
2014-03-18 10:53
  
 
 2009-03-09 14:15:59

Cytat:
2009-03-09 13:33:44, Andre42212 pisze:
kolego czytaj posty.. bo juz zaczynaja mnie takie teksty wkurzac... ty i pare innych osob jakos uwzielo sie na ta gotowke jak by to bog wie co bylo. a nawet jezeli bym mial zaplacic za to 5000zl!! to jest moja sprawa a nie twoja... boli cie to ze ja za 2000zl zrobie swap? to sobie tez znajdz kolege mechanika kup se silnik i tez za 2000zl bedziesz mial swap zrobiony:/



Ochłoń Andre, uśmiechnij się i zignoruj wypowiedzi, które Ciebie drażnią... Niemniej jednak może tego typu wypowiedzi będą dla Ciebie motywujące i tym bardziej będą pchały Ciebie do udowodnienia, że vr6 pod maską Esa jest możliwa.

Powodzenia
2018-09-29 14:08
  
 
 2009-03-09 14:21:46

Cytat:
2009-03-09 14:15:59, DarasBB pisze:
Ochłoń Andre, uśmiechnij się i zignoruj wypowiedzi, które Ciebie drażnią... Niemniej jednak może tego typu wypowiedzi będą dla Ciebie motywujące i tym bardziej będą pchały Ciebie do udowodnienia, że vr6 pod maską Esa jest możliwa. Powodzenia




DarasBB dobrze gada! Dać mu wódki!

Nie przejmuj sie Andre niektórymi wypowiedziami! Trzymam kciuki za ten projekt!
2020-07-10 00:29
  
 
 2009-03-09 14:28:39

Cytat:
2009-03-09 13:33:44, Andre42212 pisze:
kolego czytaj posty.. bo juz zaczynaja mnie takie teksty wkurzac... ty i pare innych osob jakos uwzielo sie na ta gotowke jak by to bog wie co bylo. a nawet jezeli bym mial zaplacic za to 5000zl!! to jest moja sprawa a nie twoja... boli cie to ze ja za 2000zl zrobie swap? to sobie tez znajdz kolege mechanika kup se silnik i tez za 2000zl bedziesz mial swap zrobiony:/



Widzisz kolego. Ja za takiego swapa to nizej 5000zl bym po prostu nie wzial. Moze dlatego, ze doskonale sobie zdaje sprawe w co sie pakujesz.

I z pewnych powodow nie musze sobie szukac mechanika. Domysl sie jakich.
2014-03-18 10:53
  
 
 2009-03-09 17:44:40

Cytat:
2009-03-08 19:38:46, iglaxr3i pisze:
programy które otwieraja te pliki to Adobe rider najlepiej miec 9 i drugi program to Word view czyli microsoft word cos tam jak najmłodsza wersje szukaj.



dzieki za te pliki o vr-ce. troche poczytalem i sporo sie dowiedzialem napewno cos z tej wiedzy zostanie wyciagniete
2020-07-26 04:17
  
 
 2009-03-10 10:03:07

hehe ostatnie 2 strony tego wątku naprawde rozbawily mnie Andre, nie obraź się ale wnioskuje juz po tym jak piszesz tutaj na forum,ze nic z tego nie bedzie. W pelni zgadzam się z Quattro i Surec - zarówno Ty jak i twój mechanik oraz z tego co widze 90% osób w tym wątku nie zdajecie sobie sprawy z tego, co bedziecie musieli zrobić aby to banglało. Gdyby twój super-mechanior mial jakies pojecie o tym i rzeczywiscie byl taki super to na pewno nie robilby tego za 2000zl bo tyle to bedzie mniej wiecej kosztowalo zrobienie paru pierdol typu polosie,poduchy,wydech,linki,przewody paliwowe,blacharka na zamowienie, wiec rozumiem,ze on pracuje za darmo jeśli martwi cię to, ze bedzie trzeba wyciąć przedni pas to juz wogole cię nie rozumiem.. bo to będzie pikuś w porownaniu do innych rzeczy ktore bedziesz musial przejść.

co do masy silnika to 30kg nad przednia osią to bardzo dużo, w kwestii prowadzenia auta! bo tu nie chodzi stricte o mase,ze auto bedzie szorowalo po ziemi czy sprężyny się połamią. Chodzi o jego prowadzenie, bo niektórzy tego chyba nie zrozumieli.

IMO ten pomysl ze swapem VR6 to bezsens. Sprzedaj tego paska, bierz hajs z ubezpieczalni i ładuj profi turbo, dobrze podsuszony 1.8 bedzie w essim duzo lepiej jezdzil niz ten caly vr6, ktory nie jest jakims wybitnym silnikiem by go aż tak celebrować. No i auto nie straci wlasciwosci jezdnych. A koszty bedą niewiele wyższe i nie będzie jakiejs chorej rzeźby.

Tym niemniej kibicuje temu projektowi, jeśli go zrealizujesz to wysyłam Ci kurierem kratę najlepszego browaru



[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2009-03-10 10:22:33 ]
2012-02-03 14:40
  
 
 2009-03-10 10:50:54

Cytat:
2009-03-10 10:23:39, Andre42212 pisze:
tak jak pisalem wczesniej sa mechanicy ktorzy to robia dla kasy i sa tacy ktorzy to robia dla przyjemnosci. a osoba ktora bedzie mi to robila pracuje w warsztacie VW a po pracy dorabia sobie robiac to i tamto... wiec nie trzeba nikomu pisac czemu mialo by to mniej kosztowac niz piszecie. wczoraj rozmawialem z mechanikiem ktory zajmuje sie fordami.dodam ze nieznam go ale poprostu wracalem z pracy zobaczylem warsztat i postanowilem sie zapytac. i pytalem sie orjetacyjnie ile by takie cos kosztowalo. powiedzial mi ze sama mechanika by kosztowala okolo 2500zl. dodac oczywiscie koszty elektryka i plyny... wiec do 5000-6000zl jest daleko.bo i takie kwoty wypisywali co niektorzy


2500 mechanika silnika, czy całość (zawieszenie, wydech, heble...)?
Elektryka wcale nie będzie tania, nie wspomnę o blacharce...
Gdyby to były koszta jak piszesz, to połowa essów nie rzucałaby się na swapy na RS, tylko od razu na Vr6....bo widać koszta podobne wg Ciebie...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-03-10 11:49:12

Cytat:
2009-03-10 10:50:54, surec pisze:
2500 mechanika silnika, czy całość (zawieszenie, wydech, heble...)? Elektryka wcale nie będzie tania, nie wspomnę o blacharce... Gdyby to były koszta jak piszesz, to połowa essów nie rzucałaby się na swapy na RS, tylko od razu na Vr6....bo widać koszta podobne wg Ciebie...



no wiec samo zamontowanie silnika.do tego elektryka plyny i jakis drobiazgi.wiec u mechanika wiecej niz 3.5tys zl raczej koszt by nie wyniusl.takie jest moje zdanie.fakt ze potem trzeba popracowac nad hamulcami i zawieszeniem i to sa dodatkowe koszty ale mowa caly czas jest o samym montazu silnika zeby auto ruszylo...
2020-07-26 04:17
  
 
 2009-03-11 07:35:53

Cytat:
2009-03-10 23:12:29, ArekCLX pisze:
Czytając wasze wypowiedzi odnosze wrazenie jakbyście mieli coś przeciwko temu projektowi, fakt nie wiadomo czy ten projekt doczeka zakonczenia czy nie ale nie powinniście naskakiwać na kol. Andre. Swap za 2000zł to faktycznie tani interes ale Andre tak jak kazdy z nas ma przyjaciół, kolegów itp więc nie mówione ze jego mechanik nie podejmie się tego za 2000 - 3000zł. Nie zabraniajcie chłopakowi wsadzania silnika VR6 do escorta bo jezeli bedzie chciał to tak czy inaczej to zrobi nie pytając o pozwolenie! Zachowujecie sie tak jakbyście zabraniali tego zabiegu ponieważ jeśli to wypali to bedzie lepszy niż wasze RSy... Żenada panowie! Dajcie luz Andre i czekajcie na finał akcji a nie z góry oceniajcie ze sie nie uda! Ja trzymam kciuki za ten projekt bo być może nareszcie będzie coś ciekawszego niż eres!


Arek, nikt mu nie broni, ale już nie raz były takie pomysły i nic z tego nie wyszło. Po prostu takie życie...łatwiej kupić lepsze-mocniejsze autko seryjne, niż ładować wielokrotnie większą kasę w coś niepewnego. To dobrze, że ludzie mają marzenia, ale jesteśmy realistami i jeśli ktoś zaczyna od rozmów, a nie od czynów, to z reguły kończy się kilkoma stronami spamu...
Gdyby kolega powiedział, że ma wolne 10tk pln (i sporo wolnego czasu), to byłoby więcej entuzjazmu, bo jest to bliższe właściwej kwoty. Myślę, że większość kibicuje takiemu projektowi, ale zdaje sprawę z kosztów...
Dodam, że autko musi jeszcze przejść badania techniczne, co w tym przypadku nie jest prostą sprawą...
2020-07-13 14:06
  
 
 2009-03-11 08:50:36

Ibiza vr6

Wydaje mi sie ze Ibiza jest mniejsza od Escorta a tez zmiescili tam VR6.

Z drugiej strony on ma tylko 174KM i 235NM to z silnika 2,8 litra zaden wyczyn tyle osiagnac - wiec czym sie zachwycacie ? procz tego ze to silnik vw
2018-02-02 18:27
  
 
 2009-03-11 09:16:44

Cytat:
2009-03-11 08:50:36, koniuXR3i pisze:
Ibiza vr6 Wydaje mi sie ze Ibiza jest mniejsza od Escorta a tez zmiescili tam VR6. Z drugiej strony on ma tylko 174KM i 235NM to z silnika 2,8 litra zaden wyczyn tyle osiagnac - wiec czym sie zachwycacie ? procz tego ze to silnik vw



Poprzestańmy na tym, ze ktoś go do fiesty wsadził. Ibiza to ten sam koncern, wiec pewnie jest nieco prościej. Poza tym mimo rozmiaru ibiza ma dość dużo miejsca pod machą - możliwe że więcej od essa - brat miał taką 2.0, fakt że silnik OHC, ale dużo luźniej niż w escorcie 1.6 pod machą.
2013-04-24 20:08
  
 
 2009-03-11 11:14:16

Cytat:
2009-03-11 11:09:23, PawBur pisze:
I się zacznie. Nieważne jaki wynik, Inna technologia w tamtych latach, nie wiemy jakie założenia dostali projektanci z góry, z czym nie umieli sobie poradzić itd. Chodzi o fakt że jakiejś niesamowitej przepaści w osiągach między RS a VR6 nie będzie. Skoro są seryjne auta wielkości essa z tym motorem, a ludzie włożyli je do mniejszych aut, to pisanie nie kłopotach z trakcją, prowadzeniem i czym tam jeszcze mija się z celem. Nie oznacza to że sama przekładka jest łatwa.



jezdziles kiedys golfem VR6 ? przejedz sie moze to zobaczysz o co chodzi. dla mnie to auto prowadzi się fatalnie. Przepasc w osiągach, zwlaszcza na niskich obrotach będzie spora, a ze pewnych rzeczy nie rozumiesz, to nic nie poradzę.
2012-02-03 14:40
  
 
 2009-03-11 11:25:31

Cytat:
2009-03-11 11:19:07, jozwa_maryn pisze:
moze cytat z jakiejs recenzji VR6 znaleziony w necie: takze z tym wąchaniem spalin RSa bylbym ostrożny..



Wez pod uwage,ze stary Vr serii nie trzyma ... Biore RSa ,robie go jak nalezy (za duzo mniejsze pieniadze niz wstawienie VR ) i mam serie,a po paru modach ktore praktycznie nie kosztuja nic mam wiecej niz serie...
Nastepnie VR ma moment przy 3500 chyba - wynik swietny i wiadomo jak to Vka - rzedowka nie przeskoczy tego. Ale ile sa warte te ulamki sekund??
Co do momentu RSa - nie widzialem wykresu VRa ,ale do RSa przyczepic sie tez nie mozna ma z 90% momentu juz po przekroczeniu 2000 obr co tez jest swietnym wynikiem

Tak jak pisalem nizej - kolega ma zespol napedowy - bawilbym sie.
Mialbym wszystko kupic - nie ma to sensu.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
2020-11-23 23:04
  
 
 2009-03-11 14:09:06

Cytat:
2009-03-11 13:28:04, Andre42212 pisze:
ehh. to dla tych wszystkich geniuszy co uwazaja ze nie ma duzej roznicy miedzy VR6 a RS-ka..ale zaczne od pytania? czy kiedy kolwiek jezdziliscie samochodem z VR-ka? chyba nie. Moj pasat ktorego niestety rozbilem od 0-100 rozpedzal sie w 7.4sek.V.max to 255km/h.sa to czasy sprawdzone na hamowni i przezemnie w niemczech na autobanie jak by ktos nie wierzyl.Przypomne ze pasat wazy okolo 1400kg.wiec jest troche tego. nie raz na swiatlach znalazly sie mondrale ktore mialy jakies calibry omegi F. prube czy eclipse. i zawsze je bralem z palcem w dupie. jakis czas temu chcial mnie wziac koles w audi A3 1.8T <180KM> i jakos mu nie wyszlo.wiec raczej RSce daleko do takiego wyniku... moim zdaniem ta rs-ka musiala by mniec jakies 200-210 KM zeby dac rade VR6. bo w koncu VR6 nie jest tak znana i kultowa bez powodu. elastycznosc tego silnika jest duzo lepsza niz np 2.8V6 w audi. mimo ze maja ta sama moc a audi ma 20mometu wiecej...



Żeby było jasne, zanim ktoś napisze czego, czym nie wyprzedzał to wrzucę osiągi fabryczne takiego passata:
prędkość maksymalna (km/h) 224
przyspieszenie (0-100km/h) 8.7
Jak widać max speed od RS lepsza, ale przyspieszenie gorsze. Oczywiście w przypadku Corraddo lub Golfa 3 z VR6, RS (pisze o stanie fabrycznym i tym czym się chwalą producenci) nie ma większych szans.
2013-04-24 20:08
  
 
 2009-03-11 14:24:02

Cytat:
2009-03-11 07:35:53, surec pisze:
Arek, nikt mu nie broni, ale już nie raz były takie pomysły i nic z tego nie wyszło. Po prostu takie życie...łatwiej kupić lepsze-mocniejsze autko seryjne, niż ładować wielokrotnie większą kasę w coś niepewnego. To dobrze, że ludzie mają marzenia, ale jesteśmy realistami i jeśli ktoś zaczyna od rozmów, a nie od czynów, to z reguły kończy się kilkoma stronami spamu... Gdyby kolega powiedział, że ma wolne 10tk pln (i sporo wolnego czasu), to byłoby więcej entuzjazmu, bo jest to bliższe właściwej kwoty. Myślę, że większość kibicuje takiemu projektowi, ale zdaje sprawę z kosztów... Dodam, że autko musi jeszcze przejść badania techniczne, co w tym przypadku nie jest prostą sprawą...



Rozumiem Surec, ale wszyscy wskoczyli na Andre z góry zakładając ze to sie nie uda, że to kolejny wątek z serii sience fiction których sam sie tutaj naczytałem. Wiem że bardziej opłacalnym interesem jest sprzedać paska i kupić inne - GOTOWE - mocne auto i ja sam tak właśnie zrobiłem ale jeśli ma sie chęci i czas na zabawę to dlaczego nie można zabrać sie za przekładke silnika vr6 do essa, Andre nie napisał nigdzie, że niema na to pieniędzy. Napisał, że mechanik zrobi to za 2000zł co nie znaczy że niestać go na reszte.
Fakt silnik VR6 może niejest jakimś tam super nowoczesnym wynalazkiem i nie jest tak popularny jak silnik Hemi, jakiś czas temu zdziwiłem sie co to za wynalazek w golfie, teraz juz wiem.
Co do mocy silników kazdy z was napewno wie że moc silnika opiera sie głównie na momencie obrotowym a nie na koniach mechanicznych, VR6 mając 170KM osiaga moment coś koło 230-250NM a RS niestety tylko 198NM przy 150KM. Jak widać róznica 20KM a momentu ok.40-50NM Ja mając (w serii) 192KM i 245NM momentu chętnie zamienił bym kilka KM na NM bo od tego zależy przyspieszenie. Prędkość maksymalna jest tutaj mało istotna RS czy VR6 bez problemu rozpędzi sie do ponad 200km/h ale mieszkamy w Polsce, gdzie wy chcecie jezdzić z taką predkością?!

Andre ja trzymam za Ciebie kciuki i jezeli Twój projekt wypali to sam osobiście przyjadę Ci pogratulować.
2020-07-10 00:29