[mk6] stuki z silnika...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem a mianowicie cos stuka w silniku i im wyzsze sa obroty silnika tym szybciej stuka...co to moze byc?
  
 
Pewnie masz stukający silnik.



  
 
w silniku czy pod maska ?
  
 
Cytat:
2009-05-17 19:36:15, stilon pisze:
w silniku czy pod maska ?



wydaje mi sie ze w silniku
  
 
Równie dobrze mogą to być prowadnice trzonków zaworów,radze nie bagatelizować problemu
  
 
jede kumpel mysli ze moze byc panewka a drugi ze moze nie palic na jeden gar...
  
 
Ale co tu określać? Przecież tego może być cała kupa: zawory, wytrzepana główka korbowodu, wytrzepana panewka, sworzeń...
Przecież tu bez oględzin ciężko będzie cokolwiek zawyrokować. Bo jak na razie to do dyspozycji jest cały silnik, bo autor nie potrafi nawet określić miejsca stukania.
  
 
Cytat:
2009-05-17 19:59:18, Blazey pisze:
Ale co tu określać? Przecież tego może być cała kupa: zawory, wytrzepana główka korbowodu, wytrzepana panewka, sworzeń... Przecież tu bez oględzin ciężko będzie cokolwiek zawyrokować. Bo jak na razie to do dyspozycji jest cały silnik, bo autor nie potrafi nawet określić miejsca stukania.



a w jaki sposob moge stwierdzic co to jest? podlaczenie do kompa wykarze mi skad to moze byc i co to jest? ja jestem laikiem jesli chodzi o mechanike wiec nie musisz mnie jechac
  
 
Mi stukało i jak raz mocniej stukneło to juz mogłem tylko części zbierac po drodze, urwał sie sworzeń.Jak najszybciej do mechaniora radze sie udac.
  
 
"Osłuchaj" okolice rozrządu, alternatora, rozrusznika i sprzęgła.
W jakich sytuacjach słychać stukanie? Podczas jazdy, czy na postoju?
  
 
Cytat:
2009-05-17 20:07:26, deathrider_85 pisze:
"Osłuchaj" okolice rozrządu, alternatora, rozrusznika i sprzęgła. W jakich sytuacjach słychać stukanie? Podczas jazdy, czy na postoju?



i podczas jazdy i na postoju, tak jak pisalem im wieksze obroty silnika tym szybciej stuka
  
 
Rozpieprzone coś w układzie korbowym lub w rozrządzie. Raczej poważniejsza robota.
  
 
Auto straciło na mocy? Sprawdzałeś stan oleju? Nie przegrzał Ci się?
  
 
no na mocy raczej nie stracilo bo nie zauwazylem zmian spokojnie 150-160 leci
  
 
mi jak stukalo to kiedyś stukneło to silnik sie zatrzymał .. winna byla wytarta panewka na wale radze to ogarnąć


[ wiadomość edytowana przez: kris-kzn dnia 2009-05-17 22:48:18 ]
  
 
Jeszczę się przekręci i dopiero wtedy będzie porażka.
  
 
Mi tez stukalo. po tygodniu wyj**alo mi walek w skrzyni. Dzieki temu dowiedzialem sie ze do 1.6 16v '93 sa ponoc 3 rozne skrzynie biegow. tzn z innymi mocowaniami... Radze sie tym szubko zajac. zwlaszcza ze nadal probujesz latac 150-160... moze byc malo zabawnie przy tej predkosci.
  
 
Marcinie, jak najszybciej do mechaniora... tu na forum nie mamy jak tego posłuchać wiec raczej ci nikt nie pomoże... Tak jak niżej koledzy pisali przyczyn moze byc wiele...
Dokładnie przy 150-160 nagłe zatrzymanie silnika nie będzie zabawne... o ile przeżyjesz to bedziesz szukał nowego auta (czego Ci nie życzę)


[ wiadomość edytowana przez: ArekCLX dnia 2009-05-17 23:03:35 ]
  
 
ja po takich stukach straciłem silnik 5 dziurek bo wał korbowy sie posypał
  
 
no jutro jade do mechanika