Regulacja zaworów.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!Własnie......jak wyregulować zawory w ładzie z silnikiem 1500cm skoro tam jest tak ciasno, nieidzie zabardzo jak szczelinomierza włożyć!!A tak przy okazji.jakie powinno być ciśnienie oleju i ciśnienie na cylindrach????Wymieniłem tłoki,szlif bloku i wału , głowica po remoncie i sie zastanawiam jakie wartości powinny być!!
  
 
W normalnej Ladzie zas szczelinimierz wklada sie miedzy walek rozrzadu i dzwigienke.
Jasiu
  
 
Cześć
Dźwigienki zaworów podparte są na kulistych podporach i tzrzymają je lekko sptężyny agrafkowe jeśli dobrze pamiętam. Cała sztuka polega na tym, żeby przu pomocy śrubokręta lub innego narzędzia ustawić dokładnie równolegle do wałka. W innym wypadku z jednej strony będziesz miał luz 0 a zdrugiej 0,4 albo więcej. Najlepiej stanąć po lewej stronie stronie auta tak aby widzieć prześwit między wałkiem a krzywką (ciężko bo zasłania osłona ale jak się uprzesz)spręzyna z reguły podnosi jedną strone krzywki w górę do wałka. Ztej właśnie strony naciskasz lekko cienkim śrubokrętem i wkładasz pasek szczelinomierza dokładnie na środku. Życzę powodzenia.
  
 
Dziękiz a rade, sprubuje z tym szczelinomierzem na wałku, bo tak tradycyjnie to sie ino u wkur....a jeszcze mam pytanko, chodzi mi o ciśnienie oleju, zrobiłem szliw i zastanawia mnie jakie powinno bnyć ciśnienie po remoncie, bo wydaje mi się że mam troche niskie, co prawda nierobiłem nic z wałkiem rozrządu...........może to dlatego????????
  
 
ciśnienie oleju powinno być 1.5 do 2 atm na wolnych i ok 6 atm na wysokich i jeśli patrzysz na wskaźnik który jest na wyposarzeniu auta w desce to gwarwantuje że pokazuje głupoty i do tego potrzebny jest manometr wkręcany zamiast czujnika oleju a co do ciśnienia sprężania to jak będziesz miał ok 11 to super
  
 
Ja własnie wkręcałem manometr i miałem gdzieś około 1,8atm, na wolny obrotach, przy rozgrzanym silniku oczywiście!!Spox, bo wydawało mi się że to troche mało!!Ale skoro tak mówicie....więc luz.....a w cylindrach jeszcze niemierzyłem,brak czasu......Teraz prubuje ją delikatnie docierać.......boli mnie troche to docieranie na beznynce,ale trzeba przecierpiećm,nawet spox, wczoraj tylko styki mi zagrały, bo zrobiłem jakieś 30km, i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, rozrusznik ledwo przeżucił,czyżby po zagrzaniu tak cięszko silnik chodził??
  
 
W tą sobotę musze się zabrać za regulacje zaworów w mojej 110, otóż moje pierwszy pytanie czy luzy zaworowe u mnie powinny być takie same jak w Samarze ?? Albo mi się śniło albo kiedyś czytałem wątek gdzie było napisane, że regulacji płytkowej nie trzeba przekręcać korbowodem wałka tylko można go odkręcić no i w ten sposób przestawić?? Pomocy, bo moja pali 13,2 litra przy bardzo ekonomicznej jeździe a na zimnym silniku pracuje jak Ursus.
  
 
silnik samarowski,to i luzy jak w samarce,a z tym odkręcaniem wałka,można ale roboty od ch.....i łatwo się pomylić.co do spalania to zawory jak najbardziej,ale tyle to już przesada i nie wiem czy to tylko zawory,czy jeszcze coś.warto byłoby sprawdzić luzy na prowadnicach zaworów(w kwestji hałasu)bo lubią się szybko wyrabiać
  
 
Cytat:
2005-04-12 14:09:08, mwarchalowski pisze:
? Albo mi się śniło albo kiedyś czytałem wątek gdzie było napisane, że regulacji płytkowej nie trzeba przekręcać korbowodem wałka tylko można go odkręcić no i w ten sposób przestawić??


Nie rozumiem Jakie kręcenie i jaki korbowód przy wałku i zaworach

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
No, bo aby zmierzyć luz zaworowy musze mieć ustawiony odpowiedni wałek, tzn. ten guzek popychający laskę popychacza musi być odpowiednio skierowany, a jak wiadomo, każdy z tych guzków jest pod innym kątem względem siebie. Dlatego musze go jakoś przestawiać w zależności od tego, w którym zaworze będę mierzył luz. Teraz właśnie nie wiem jak to robić, bo w instrukcji od samara jest „od pyty” roboty, z jakimś tam spuszczaniem oleju z cylindra i takie tam
Czy ktoś to już robił wedle tego, co piszą w instrukcji od samary??
P.S
U mnie jest regulacja płytkowa zaworów jak w samarze.


[ wiadomość edytowana przez: mwarchalowski dnia 2005-04-12 22:06:17 ]
  
 
Marcin:

- w silniku 110 / Samary nie ma lasek popychaczy a wałek rozrządu bezpośrednio naciska na dzwigienki zaworowe. Laski popychaczy są w silnikach o rozrządzie OHV - np. Polonez czy DF
- te "guzki" to krzywki wałka
- jeszcze nie słyszałem o spuszczaniu oleju z cylindra - bo i skąd tam olej. Może pomyliło Ci się z próba olejową przy mierzeniu kompresji cylindra, ale to nie ma nic do ustawiania zaworów
- tym bardziej nie widzę wpływu korbowodu na kręcenie wałkiem rozrządu, a juz tym bardziej nie mogę sobie wyobrazić jak kręcić wałkiem za pomocy korbowodu.

Niestety myslę że żeby wyregulowac zawory konieczna w Twoim przypadku jest wizyta u mechanika.

Pozdrawiam
Andrzej


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Andrzej Marcinowi napewno chodziło o olej w rynience w której pracują zawory wystarczy łyżeczką czy czymś takim wlać go w otworki po bokach rynienki. A co do związku korbowodu i wałka to przekazywany jest napęd z korbowodu na wałek. Naj wygodniej jest unieść przednie koło do góry wrzucić 5-ty bieg i kręcić kołem. Dla ułatwienia należy wykręcić świece.


[ wiadomość edytowana przez: mechanior dnia 2005-04-12 23:46:10 ]
  
 
No pomyśl z kręceniem kołami GENIALNIE prosty, tak to jest człowiek czyta te instrukcje i głupieje. No a z tym cylindrem to faktycznie mela kulpa, źle doczytałem chodziło o „część górną głowicy cylindrów”, jak to zrobić nie wiem myślałem nad wyciągnięciem oleju przez strzykawkę i wężyk do pojemnika, ale czy to zadziała??
Poza tym czy można wyciągną płytkę za pomocą śrubokręta albo jakimś kuchennym sposobem a nie przez jakieś specjalnie urządzenie??
  
 
bez "urządzenia"do wciskania szklanek jest ciężko.można pomierzyć luzy na wszystkich zaworach,zapisać,policzyć jaką płytkę włożyć,żeby było ok,odkręcić wałek rpzrządu,pozmieniać płytki,przykręcić wałek,znów pomierzyć,jak gdzieś jest żle zapisać ,odkęcić wałek itd......tak jak pisałem roboty od ch....ale można.
  
 
Co się zawzięliście na odkręcanie wałka! Domowe sposoby to dwa śrubokręty, jeden dość długi i mocny do wciskania a drugi szeroki do zablokowania szklanki! Zapomniał bym jeszcze jeden cieniutki i mocny śrubokręcik do podważania płytek oraz wąskie szczypce lub pęseta do wyjmowania płytek. szklanka ma z dwóch stron małe podcięcie do podważania płytek i najlepiej je ustawić z przodu.
Cytat:
pomierzyć luzy na wszystkich zaworach,zapisać,policzyć jaką płytkę włożyć,żeby było ok.

  
 
Nie chcę zakładać nowego wątku o zaworach więc zapytam krótko tutaj.
Wczoraj regulowałem zawory i z tego co słyszę, na którymś ustawiłem za duży luz (klepie). Na zimym dosyć mocno puka, jak się rozgrzeje trochę mniej. Nie chce mi sie już tego rozkręcać, więc mam pytanie. Czym grozi za duży luz zaworów?
  
 
Witam a dobrze ustawiles zawory? o,15 mm luzuna zimnym silniku,dwa trzeba dobrze ustawic silnik do regulacji zaworow w klasyku bo mozna ustawic sobie na odwrot i wtedy wszystko bedzie do dupy. ustaw znaki na kole rozrzadu i obudowie ( jak mowi ksiazka) ale popatrz sobie czy palec rozdzialacza w aparacie zaplonowym masz na 4 cyliner czy na 1, masz miec tak ustawione te znaki na rozrzadzie jak mowi ksiazka i palec rozdzielacza ma byc na 4 cylinder i dopiero wtedy jest wszystko dobrze ustawione do ustawiania zaworów a potem jedziesz wedlug schematu ( nie pamietam jak to idzie ale w madrej ksiazce masz to rozpisane) zycze powodzenia i mam nadzieje ze zrozumiales o co mi chodzi
  
 
Przy okazji odświeżenia tego wątku, mam pytanie bo zauważyłem kwestię regulacji zaworów w 110. Fakt że było to już dawno, ale zapytam przy okazji. W 110 nie ma już samoregulatorów zaworów? Nadal trzeba regulować ręcznie? Myślałem że będzie już samoregulacja?
  
 
Cytat:
2006-09-16 15:52:50, promil2106 pisze:
Witam a dobrze ustawiles zawory? o,15 mm luzuna zimnym silniku,dwa trzeba dobrze ustawic silnik do regulacji zaworow w klasyku bo mozna ustawic sobie na odwrot i wtedy wszystko bedzie do dupy. ustaw znaki na kole rozrzadu i obudowie ( jak mowi ksiazka) ale popatrz sobie czy palec rozdzialacza w aparacie zaplonowym masz na 4 cyliner czy na 1, masz miec tak ustawione te znaki na rozrzadzie jak mowi ksiazka i palec rozdzielacza ma byc na 4 cylinder i dopiero wtedy jest wszystko dobrze ustawione do ustawiania zaworów a potem jedziesz wedlug schematu ( nie pamietam jak to idzie ale w madrej ksiazce masz to rozpisane) zycze powodzenia i mam nadzieje ze zrozumiales o co mi chodzi



No nie pierwszy raz regulowałem. Ale tak czy inaczej, moje pytanie pozosatało bez odpowiedzi
A tak BTW to kompletnie nie widzę związku ustawiania wałka rozrządu z aparatem zapłonowym. Jak znak na jego kole pokrywa się ze znakiem na obudowie, to sytuacja jest zawsze taka sama, niezaleźnie jak jest ustawiony aparat zapłonowy, co?




[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2006-09-17 17:52:10 ]
  
 
Witam,ano wlasnie niekoniecznie bo mozesz miec taka sytuacje ze silnik masz obocony o 180 stopni i palec rozdzielacza masz na 1 cylinder a nie na 4 i wtedy regulacja zaworow w tym polozeniu nic ci nie da bo masz przestawiony silnik o 180 stopni.dlatego trzeba patrzec oprocz tego czy ci sie zgadzaja znaki takze na to czy masz palec rozdzialacza skierowany na ten cylinder co mowi mądra książka czyli na 4 cylinder ( jesli sie nie myle bo ksiazke mam w samochodzie i nie mam teraz jak sprawdzic ale wydaje mi sie dobrze mowie )