Regulacja zaworów..... - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie,
No nie no tak to być nii może.
Po pierwsze mówię o kole napędu łańcucha rozrządu, które napędza wałek rozrządu i znaku na nim (taka kropka) i znaku na obudowie bloku (taki wystający na ok 1cm dzyndzel)
Niech mi w takim razie ktoś wytłumaczy dlaczego wałek rozrządu w położeniu 0 ustawia zawory w jeden sposób a w położeniu 0 + 360stopni w inny sposób?
Wy chyba mówicie o kole pasowym wału korbowego i znaku na nim a nie wałka rozrządu?

Ponawiam pytanie: czym grozi za duży luz zaworów.
  
 
Cytat:
2006-09-17 11:23:24, mily_byd pisze:
Przy okazji odświeżenia tego wątku, mam pytanie bo zauważyłem kwestię regulacji zaworów w 110. Fakt że było to już dawno, ale zapytam przy okazji. W 110 nie ma już samoregulatorów zaworów? Nadal trzeba regulować ręcznie? Myślałem że będzie już samoregulacja?


samoreguletory hydrauliczne są w wersji 16 zaworowej,w 8 V jest tak jak w samarze-trzeba regulować.
  
 
Kamil_H za duzy luz beda Ci sie tlukly zawory za maly powypalasz je lepiej zostaw jak masz wiekszy
  
 
Znowu wykopuję trupa.
Regulowałem dzisiaj zawory za pomocą szczelinomierza. Na wszystkich ustawiłem 0.15.
Czy da się to ustawić tak, żeby zawory nie klepały? 2 razy sprawdzałem czy wszystko jest ok i było ok. Składam, odpalam - klepie .

Może robię coś źle. Luz ustawiam tak (nie będę opisywał kręcenia silnikiem itd)
1. Luzuję kontrnakrękę (klucz 17mm)
2. Listek szczelinomierza (0.15) wpycham między krzywkę a popychacz, patrzę jak wchodzi
3. Kręcę w prawo w celu zwiększenia luzu bądź w lewo w celu zmniejszenia
4. Kontruję nakrętką 17mm
5. Jeszcze raz sprawdzam szczelinomierzem czy wszystko jest ok

Moje pytanie. Jak wtykam ten szczelinomierz, to on ma tam przesuwać się z mocnym oporem, lekkim oporem, oporem takim że idzie ale czasem tylko "łapie"? Ja ustawiam tak, że szczelinomierz porusza się tam z lekkim oporem, ale widzę że chyba jest coś nie tak. Jak to zrobić?
  
 
masz czuć, że jedna i druga strona szczelinomierza trze o metal, czyli ma być lekki opór. tolerancja luzów na zaworach jest +/- 0,05 więc wez sobie szczelinki 0,10, 0,15 i 0,20 i spradzaj - 0,10 ma wchodzic luzno, 0,20 ma nie wchodzic wogole a 0,15 ma wchodzic z lekkim oporem
  
 

a może masz dzwigienki wyklepane (dolki) i wowczas regualcja nic nie da. Przeszlifowac i regulować.
  
 
Jaka oliwa?
  
 
Cytat:
2010-09-19 08:14:01, 3zeR_MDS pisze:
masz czuć, że jedna i druga strona szczelinomierza trze o metal, czyli ma być lekki opór. tolerancja luzów na zaworach jest +/- 0,05 więc wez sobie szczelinki 0,10, 0,15 i 0,20 i spradzaj - 0,10 ma wchodzic luzno, 0,20 ma nie wchodzic wogole a 0,15 ma wchodzic z lekkim oporem



Wielkie dzięki. Tak właśnie do tego podszedłem dzisiaj. Nic nie klepie. Miód na uszy.

@el_comendanto: nie rozumiem.
  
 
chodzi mu jaki masz olej
  
 
Lotos 15W/40 mineralny
  
 
Ano widzisz. Dlatego zapytalem o oliwe, bo podejrzewalem, ze masz Lotosa. Nie wiem czemu, ale w kazdym aucie w jakim go zalalem, zawory klekotaly jak sieczkarnia. Ale widze, ze juz posortowales temat


[ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2010-09-20 19:41:34 ]
  
 
A ja podpytam naiwnie o ustawienie do regulacji. Czy wystarczy ustawić koło rozrządu na znaki i to wystarczy czy trzeba też ustawić jednocześnie na kole wału korbowego? Bo obracamy wałem korbowym a tam jak na złość 1 znak a przydały by sie 2 bo obrót o 180
  
 
Patrz na aparat
  
 

A bardziej szczegółowo bo w książce brak info.

Cytat:
2020-03-27 12:39:19, SzokoLada pisze:
Patrz na aparat

  
 
http://www.redmotor.ru/vaz2107/45.html
  
 
Wydaje mi się, że u mnie zębatka wałka ma znaki na dole i górze. Normalnie popycham auto na 4 biegu i co 90 stopni ustawiam zawory wg. tabelki.
Dobrze jest ustawić zawory co jakiś czas i tam spojrzeć, czy ślizgacz jeszcze istnieje.
Problemem jest natomiast uszczelka pokrywy zaworów i jej założenie, żeby nie ciekło.

Pozdrawiam