Wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od którego roku było seryjnie montowane w Polonezach?
  
 
Mój samochód to rocznik '96 (lipiec) i ma już wspomaganie (i całe szczęście )

POZDRAWIAM
  
 
W stanadardzie na pewno weszło z plusem, a w opcji jest od 1993 czyli od MR93. Najpierw było to wspomaganie niemieckiej f-my ZF.
Potem zaczEli zakładać japońską przekładnię JKC z koreańską pompą i to pojawiło się chyba w ATU. Mój poldek to Caro+ z 12.1998 i mam fabrycznie wspomaganie ZF, które było wtedy w opcji z seryjnie kładli JKC. Sporo na ten temat jest w ostatnim wydaniu Morawskiego.
  
 
eeee pperdki chyba nie 93 ja mam 94 i nie mam nawet odlewu na bloku ;/
  
 
W 1995 roku była możliwość posiadania wspomagania i lukasów ale za dopłatą. W 1996 w standardzie były lukasy ale wspomaganie było w opcji, dopiero plus miał w standardzie. Ale były też plusy w ubogiej wersji bez wspomagania kierownicy, listwy zderzaki i klamki w czarnym kolorze oraz bez dekli kół, tylko z plastikowymi kapselkami pod śruby.
  
 
OLO wam wystarczy. Przybliżony termin to jesień 1994 roku. Główne przeróbki obejmowały - dziure w przegrodzie, analogiczną dziure we wsporniku pedałów, inny dywanik (z dziurą), nadlewki na bloku, poprzeczke zawieszenia z ogranicznikami, "wąsy" ze srubami ograniczającymi na ramionach przekładni i dźwigni pośredniej. Mój jest z sirerpnia 1994 i jest bez tego wszystkiego. Marzec 1995 natomiast już miał.
  
 
Czesc

Co moze sie dziac ze wspomaganiem.Bo gdy skrecam maksymalnie kolami w lewo lub w prawo to cos mi trze,jakby cos ocieralo Np. metal o metal.Olej jest,pasek naciagniety. Co to moze byc?
  
 
Witam. U mnie bylo podobnie ale wystepowal takze przy maksymalnych skretach poslizg paska... okzalo sie ze pompa od wspomagania nie byla solidnie przykrecona i podczas max skrecenia kol (pompa musi wtedy pracowac z najwiekszym obciazeniem) lekko uginala sie. Uzywanie samochodu z taka przypadloscia moze napewno prowadzic do zniszczenia lozysk pompy... wiec moze to to?? Pozdr
  
 
Mam pytanko. Ile teraz kosztowałoby wspomaganie kierownicy do Poloneza Caro GLI (Abimex). Nadało by się to od plusa? Czy jego założenie jest trudne? (pytanek jest trochę dużo)
  
 
Aktualnie wspomagań na Żeraniu brak Podczas zlotu był to jeden punkt programu zlotu (wyjazd na giełdę) i zostały wykupione wszystkie - znam takiego co kupił 4 szt.

Ceny od 80-130 zł o ile się nie myle, poszukaj na forum postów o wspomaganiu to dowiesz sie wszystkiego na ten temat
  
 
Cytat:
2004-08-26 08:18:59, Strohs pisze:
Mam pytanko. Ile teraz kosztowałoby wspomaganie kierownicy do Poloneza Caro GLI (Abimex). Nadało by się to od plusa? Czy jego założenie jest trudne? (pytanek jest trochę dużo)


Wszystko byłoby cacy, gdybyś miał koło pasowe na wał korbowy przeznaczone właśnie do abimexa (3 bieżnie dla alternatora wspomy oraz klimy, impulsy generowane tak jak w standardowym kole abimexowym, niedostępne na rynku wtórnym gdyż była to bardzo żadko stosowana opcja). Wszystkie wspomy z Żerania są sprzedawane z kołami od wtrysku BOSCH, kompletnie nie pasującego do wtrysku Abimex.
 
 
GDA w wyszukiwarce (od której zresztą zawsze zaczynam szukając czegoś konkretnego) pokazało mi 2 wątki z których 1 "podniosłem" coby nie mnożyć tematów bez potrzeby. Nistety nie znalazłem tam zbyt wielu informacji. Najbardziej zależy mi na informacji czy wspomaganie z plusa (to koreańskie) można założyć do mojego autka. O kole pasowym już wiem ale czy np nie będą wymagane jakieś dodatkowe przeróbki. Acha w książce Morawskiego pisze że przy wymianie oleju w pompie wspomagania do wymiany idzie zbiorniczek który jest zarazem filtrem, czy w tych od plusa też jest to wymagane.

[ wiadomość edytowana przez: strohs dnia 2004-08-26 11:10:19 ]
  
 
Cytat:
2004-08-26 10:46:51, Strohs pisze:
GDA w wyszukiwarce (od której zresztą zawsze zaczynam szukając czegoś konkretnego)


I bardzo mnie to cieszy
niestety nie pomogę w tym temacie - mam silne ręce ale chyba Robreg post wcześniej nakreślił już na jakie problemy natkniesz się montując wspomaganie

A czy zapoznałeś się z artykułem o montażu znajdującym się w WW ? - KLIK, KLIK >>>
  
 
Dzięki za link a wydawało mi się że przejrzałem wszystkie artykuły w dziale WW. (gdzie on był schowany ???) Opis jest bardzo dobry i wiele mi wyjaśnił. Co do koła to jest ono podobno dostępne w hurtowniach ale jego cena jest równa cenie kompletnego (choć używanego) wspomagania na Żerańskiej giełdzie tj ok 90 - 100 PLN.
  
 
zwracam uwagę na słowo "podobno" - podobno gdzies mozna kupic nowe silniki 1,6CE/CB. Faktycznie nikt nie slyszal o nich od kilku lat....
 
 
Zadzwoniłem do sklepu i obiecują że na jutro będzie cena niestety 90 PLN . Zobaczymy jak będzie w rzeczywistości. Oczywiście natychmiast dam znać jak dostanę je w swoje łapki
  
 
widziałem koła do abimexa pod wspome za 7 dych (w sklepie, nowe)
  
 
W którym sklepie?
  
 
Podrzędny sklepik w zapadłej dziurze w Sandomierzu

A teraz pytanie z innej beczki wiem że kupując na giełdzie można się nieźle naciąć (np kupując uszkodzoną lub cieknącą pompę olejową co na jedno wychodzi). Może garść porad jak to sprawdzić ewentualnie informacja które wspomaganie (zdf czy korea jest bardziej wytrzymałe)
  
 
Cytat:
2004-08-26 13:34:49, Grzech pisze:
W którym sklepie?

swojego czau były na obozowej (jadąc w strone bemowa), niedaleko trasy AK