Opel Vectra C 3.2 V6 i sonda lambda na LPG - Strona 2

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najnowszych postów <<
«1 2 3»
 Autor 
 2009-05-29 11:02:20

zawoli S i N to te same reduktory tylko S ma dwie sprężyny, ale moc maja taką samą ( są poza sprężyną) choć producent twierdzi swoje.
Kmputer wskazuje zużycie na ppodstawie wtryskiwaczy beny więc nie ma to żadnego przełożenia na gaz, a Twoje doświadczenie wskazuje właśnie na coś przeciwnego - ewidentnie uboga mieszanka w wyniku spadku ciśnienia gazu. Zimą dojdzie jeszcze jego niedogrzanie.
Poproś gazownika o wymianę za dopłatą na reduktor EG200kW bo ten to faktycznie odbsługuje 200kW , choć prawdę mówiąc nie jest wiele droższy od zavoli.
Tak wygląda jego mniejszy brat ( 150kW)
http://www.megapol.com.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=1404&sName=REDUKTORY LPG - Do sekwencji - - EG - 150 KW Reduktor do wtrysku sekwencjnego
możesz tez kupić bezpośrednio na allegro lub u gościa o nicku gustaw666 :
Dystrybucja produktów AC, wtryskiwaczy Magic Jet, reduktorów Scorpion, Europegas
PITEC, tel. +48 517 160 050
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-29 10:30:20

Jeśli chodzi o reduktor zavoli to croma1 ma racje ale zostało to poprawione i podobno w nowych niema juz tego problemu.
2009-06-17 18:12
  
 
 2009-05-29 10:25:30

Poczytalem o tych reduktorach Zavoli S i cos w tym chyba jest i nie tylko ty hydrol uwazasz ze ten reduktor nie zadowoli ponad 200 km. Jaki wiec wybrac zeby byl stabilny i poradzil sobie z tym silnikiem???
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-29 07:42:52

Dzieki za link. Poczytalem i faktycznie samochody z silnikami powyzej 3.0 l i ponad 200 km wg tamtej powinien obslugiwac inny reduktor lub 2 np. 2x Zavoli. Tylko tam proponja reduktor Zeta N a ten faktycznie jak podaje producent jest do 150 km u mnie jest Zeta S niewiem czym roznia sie w budowie ale ten jak wynika z papirow daje rade do 250km niewiem jak jest w rzeczywistosci.
A teraz odnosnie spadkow cisnien wczoraj jechalem i zrobilem taka probe, jechalem obwodnica ok 10 km, jak ruszalem bledu nie bylo, rozpedzilem na benzynie do 90 km/h przezucilem na LPG i tempomat na 90 i tak przez 10 km. Zaraz po obwodnicy blad wyskoczyl, wiec nie wydaje mi sie ze nastapil spadek cisnienia na reduktorze bo toczylem sie rownomiernie, komputer pokazywal spalanie na poziomie 6.5-7l/100 to chyba reduktor spokojnie dawal sobie rade. A jakiego producenta reduktor bys proponowal, bo wydac te 200-250 nie problem zeby zakonczyc te sprawe.
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-28 20:09:07

doczytałem że lecho chyba aby byc oryginalnym podaje ciśnienie absolutne, podczas gdy pozostali nadcisnienie, czyli 1,7 to normalnie 0,7 bara . Reduktor zatem klęka aż wstyd. Sam sterownik nie ma korekcji po ciśnieniu i temperaturze , a w każdym razie instrukcja sucha i krótka nic o tym nie wspomina - jakby było to by się chyba chwalili.Cos tam wspominają o mapach ale nic nie piszą jak je oglądać, zbierać, korygować. Tym bardziej warto zainstalować reduktor który stabilnie będzie utrzymywał ciśnienie gazu bo wtedy marność orogramowania sterownika nie będzie tak istotna.
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-28 15:53:27

Cytat:
2009-05-28 14:55:29, croma1 pisze:
HYDROL sam przecierz pisałes o takim ustawieniu cisnienia od 1,7 do 2,3 bara.


tak pisał właściciel instalacji, ja nic od siebie nie dokładałem. Zamiast mnie ścigac za słowa, poradź człowiekowi bo dalej się mota

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-28 15:55:16 ]
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-28 14:55:29

HYDROL sam przecierz pisałes o takim ustawieniu cisnienia od 1,7 do 2,3 bara.


Cytat:
2009-05-26 15:29:03, hydrol pisze:
CROMA1 , nie jestem cięty tylko nie uważam że akceptowalne są wahania ciśnienia od 1,7 do 2,3 bara - a to skutek zbyt małego reduktora, który skądinąd jest bardzo dobry, jedewn z lepszych z tej półki cenowej. I tyle na temat - to nic odkrywczego , tak twierdzi m.in. producent staga, ni emam powodu mu nie ufać

2011-04-10 10:05
  
 
 2009-05-28 14:42:45

oszczędnie bo reduktor ,który wedle papirów obsługuije 250kW , w pracktyce stosowany byc może w naszych warunkach (równiz klimatycznych) do 150 KM, wie niemal o połowę. Tak przynajmniej twierdzi producent staga, jednego z lepszych sterowników
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2009/05/14/dobor_dysz.pdf
popatrz może jest tam i Twoje auto
Warto też poczytac taki fragment ciekwawego wykładu, pewnego szacownego gazownika i nicku SebastianS :
"Wiadomo, że wtryskiwacze benzyny pracują przy max. czasie ich otwarcia z wypełnieniem impulsu (stosunkiem czasu otwarcia wtrysku do czasu pełnego cyklu pracy silnika - 720 stopni OWK) zbliżonym do 85-90%. Jeśli więc chcemy uzyskać sytuację zmieszczenia się czasu wtrysku gazu w czasie cyklu pracy silnika (współczynnik wypełnienia impulsu poniżej 100%) - musimy uzyskać maksymalne czasy otwarcia wtrysków LPG max o 7-10% wyższe niż benzyny w porównywalnych warunkach.
Mamy więc przed sobą zadanie dobrania dysz o takich średnicach, aby nawet przy pełnym wciśnięciu gazu w podłogę na niskim biegu, kiedy nstępuje najgwałtowniejszy apetyt na paliwo, kiedy ciśnienie gazu fazy lotnej spada poniżej roboczego i sterownik wydłuża korekcyjnie czasy wtrysku LPG - czasy te nie były dłuższe od czasów benzynowych. A poza tym - zdrowo jest, jeśli wtryski LPG nie pracują otwarte cały czas - ich cewki mocno się grzeją, a chłodzenie, które przy benzynie występuje od Pb - na gazie nie ma miejsca.
Dodam jeszcze rozwiązanie problemu schodzenia z podwyższonego ciśnienia, jakie wytwarza reduktor w czasie cutoffu... "
i na tym może zakończmy ?
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-28 07:18:23

W takim razie pojade do jakiegos innego szpeca niech oceni sklad mieszanki i ustawienia zobaczymy co powie, a z samoadaptacja ecu mialem juz do czynienia i wiem jak szybko komputer benzynowy obcina czasy wtryskow wystarczy mu ok 100 km zeby sie przeprogramowac, narazie u siebie nic takiego nie zauwazylem. Twierdzisz ze moja instalacja jest oszczednie skompletowana, twierdzisz tez ze reduktor jaki mam jest jeden z lepszych ( tylko za maly do tego silnika) wtyski kiepskie, jezeli sa takie kiepskie to czego jeden kosztuje az 160 zł ? ta cena nie bieze sie przeciez z kosmosu, za cena musi isc chyba i jakosc. Cos mi tu nie pasuje w stwierdzeniu "oszczednie skompletowana instalacja".
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-27 20:27:50

Cytat:
2009-05-27 10:39:03, Pawel1980 pisze:
Czyli twoim zdaniem mam za maly reduktor i to jest przyczyna zapalajacego sie checka? to teraz jak mam to udowodnic gazownikowi skoro twierdzi ze reduktor w zupelnosci wystarcza i potwierdza to jazda z max obciazeniem nigdzie mu nie brakuje mocy w calym zakresie obrotow.


To Ty tak twierdzisz , że niczego nie brakuje , bo tak Ci mówia gazownicy - patrz mój post nr 1. Przecież nie podwiesz mi jakie masz czasy benzymy przy maksymalnym bucie i jakie mu odpowiedaja czasy(powinny byc niema równe benzyny i bez zapętlenia) , cisnienia i temperatury gazu? Czy mieszanka jest bogata do końca? Wybacz, ale subiektywne odczucie "idzie dobrze" nic tu nie znaczy bo i nawet jak jest uboga mieszanka to przy silniku o mocy 211 km nie będzie to na oko odczuwalne, chyba ,że na hamowni albo z sondą szerokopasmową . Tak , masz za mało wydajny reduktor, za duże ustawione ciśnienie, marne wtryskiwacze i duże przyrosty ciśnienia po cuf offie. To komplet niedomagań jakie można spotkać w przesadnie oszczędnie skompletowanych instalacjach , a taką niewątpliwie sobie zafundowałeś. Check to tylko zewnętrzny objaw, taki stan wpływa nie tylko na silnik, ale pewnie doprowadzi do przekroczenia samoadaptacji ecu benzynowego do warunków jazdy na gazie i przejście w tryb awaryjny, chyba że silnik jest na tyle stary , że nie ma tej funkcji
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-27 10:39:03

Czyli twoim zdaniem mam za maly reduktor i to jest przyczyna zapalajacego sie checka? to teraz jak mam to udowodnic gazownikowi skoro twierdzi ze reduktor w zupelnosci wystarcza i potwierdza to jazda z max obciazeniem nigdzie mu nie brakuje mocy w calym zakresie obrotow.
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-27 10:27:41

Cytat:
2009-05-27 08:57:36, Pawel1980 pisze:
Gdybym wiedzial w czym problem to juz dawno bym sie z tym uporal, w tej chwili jest ustawione jak nalezy, zadnych spadkow mocy stabilne obroty nie ma czego sie czepic, wczesniej moglem miec pewne zastrzezenia bo czuc bylo ze silnik innaczej pracuje ale teraz jest naprawde wszysko wporzadku no poza ta cholerna sonda. W ostatecznosci zafunduje mu emulator i sie skonczy, o ile mu nie zaszkodzi i bedzie taka mozliwosc.


napisałem Ci kilka razy w czym problem, a Twoje informacje tylko to potwierdzają, należy mieć tylko nadzieje że nie będziesz ostro jeździł i nie uszkodzisz silnika. Zimą z pewnością wrócisz do tematu.
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-27 08:57:36

Gdybym wiedzial w czym problem to juz dawno bym sie z tym uporal, w tej chwili jest ustawione jak nalezy, zadnych spadkow mocy stabilne obroty nie ma czego sie czepic, wczesniej moglem miec pewne zastrzezenia bo czuc bylo ze silnik innaczej pracuje ale teraz jest naprawde wszysko wporzadku no poza ta cholerna sonda. W ostatecznosci zafunduje mu emulator i sie skonczy, o ile mu nie zaszkodzi i bedzie taka mozliwosc.
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-26 20:49:10

Cytat:
2009-05-26 16:55:44, croma1 pisze:
No tak ale od kiedy ustawia msie cisnienia ok. 2 barow?


mnie sie nie pytaj , wytłumacz lepiej jak zlikwidowac checka skoro to taka cudowna kompletacja i instalacja
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-26 17:37:58

niewiem jakie cisnienie sie ustawia nie wydaje mi sie zeby przyczyna tych bledow byl reduktor, skoro daje rade do odciecia i nawet na wlaczonej klimie to chyba chyba wyrabia z gazem, a blad nawet jak delikatnie muskam gaz w zakresie od 1 do 3.5 tys obrotow
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-26 16:55:44

No tak ale od kiedy ustawia msie cisnienia ok. 2 barow?
2011-04-10 10:05
  
 
 2009-05-26 15:29:03

CROMA1 , nie jestem cięty tylko nie uważam że akceptowalne są wahania ciśnienia od 1,7 do 2,3 bara - a to skutek zbyt małego reduktora, który skądinąd jest bardzo dobry, jedewn z lepszych z tej półki cenowej. I tyle na temat - to nic odkrywczego , tak twierdzi m.in. producent staga, ni emam powodu mu nie ufać
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-26 08:35:23

HYDROL co jestes tak ciety na ZAVOLI. rozumiem ,ze może nie potrafisz sie dać z nim rady ale też nie pisz takich idiotyzmow.
dla przykładu moge ci podac ,że ze wzgledu na kompletacje STAGA 300 w Niemczech znajdujacego sie tam pod nazwą FEMITEC właśnie tylko z reduktorem ZAVOLI bo nie przejdzie TUEV robi sie ponad 200 konne auta i to bez problemu i to na wtryskiwaczach RAILE (VALTEC) i nie ma najmniejszego problemu. Tylko jak mowilem wcześniej trzeba troche poprawić producenta.
2011-04-10 10:05
  
 
 2009-05-26 07:24:20

niewiem jak jest do konca z tym reduktorem, u mnie jest 211 km i na pelnym bucie ciagnie od spodu az do odciecia i nie brakuje mu mocy w zadnym momencie, po wymiane wtryskiwaczy na zavoli pan samochod lepiej jezdzi,mapy wtryskow sa bardzo zblizone do benzynowych, jak widzialem cisnienie wacha sie od 1.7 do 2.3 i niewiem czy tak powinno byc na max obciazeniu pokazywalo 2.33 a na luzie 1.7, lecz blad sondy wystepuje nadal, i nie jest to blad z bogatej lub ubogiej mieszanki jest to poprstu ogolny blad sondy kod P0150 czujnik lambda wadliwe dzialanie niewiem co dalej robic bo samochod chodzi jak na benzynie nie odczuwam spadku mocy na benzynie tez sie nic nie dzieje niewiadomo gdzie szukac dalej przyczyny bledu sondy
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-25 22:41:47

Cytat:
2009-05-25 12:19:41, croma1 pisze:
witam. przeczytalem waszą dyskusje i mam tylko małą uwage do opini reduktora zavoli. jest b.dobry tylko ma błąd w wewnetrznej budowie i go mrozi. wystarczy odrobinę silikonu i problemy z zamarzaniem ustepują.


reduktor zavoli jest bardzo dobry ale do mocy 150 KM, daje wtedy przy maksymalnym butowaniu w autostradzie jakie 0.2 bara spadku ciśnienia. Bogato do odcinki, małe przyrosty po cuf offie. Montowanie go do silnika ponad 200 kM jest jasnym świadectwem druciarstwa, albo zakładania że do emeryckiej jazdy wystarczy. Zavoli S ma podwójna sprężynę (i tylko tym sie różni od N) co skutkuje wyższymi cisnieniami pracy , a valteki żle tolerują więcej jak 1,2 bara. Choć widziałem drucirstwo z valtekami i ciśnieniem 1.7 bara .
Choć instalator wskazuje pewnie folder producenta z którego wynika że zavoli s obsługije 250kM a może nawet 250kW. Może we włoskim laboratorium, ale nie u nas a juz szczególnie zimą. 150, no niech tam 170 KM to maks co mozna nim obsłużyć. Bez "zapaśnego" reduktora żadna instalka dobrze nie jeździ. Producent dobrych sterowników zaleca zavoli do 150KM i tego sie trzeba trzymać.
2012-01-03 20:55