Opel Vectra C 3.2 V6 i sonda lambda na LPG - Strona 3

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najnowszych postów <<
«1 2 3
 Autor 
 2009-05-25 12:19:41

witam.
przeczytalem waszą dyskusje i mam tylko małą uwage do opini reduktora zavoli. jest b.dobry tylko ma błąd w wewnetrznej budowie i go mrozi. wystarczy odrobinę silikonu i problemy z zamarzaniem ustepują.
2011-04-10 10:05
  
 
 2009-05-25 10:28:31

widze ze masz pojecie co w tych tematach gazowych - szacunek dla ciebie, latwo to druciaze nie beda mieli ze mna bo im nie odpuszcze dopki nie bedzie wszysko dobrze, a na matrixie mialem instalke KME Diego, i druciaza to ja mialem przy poprzednim aucie, tak popieprzyl w ustawieniach ze nawet na benzynie nie jezdzil, a powracajac do tego tematu to popatrze na rece gazownikowi czy faktycznie sa takie spadki cisnienia na reduktorze bo jesli beda to zarzadam zmiany reduktora na taki ktory da sobie rade z moim silnikiem ale trudno bedzie mi to udowodnic bo stoje po drugiej stronie stolu i orlem w tych tematach nie jestem ale bede walczyl jak lew.
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-25 09:46:43

wiesz wszystko lepiej matrixy ci sie paliły bo miałeś sterownik z marnym ograniczeniem prądu cewki - to wina sterownika a nie matrixów. 250 km na zawoli to bzdura z folderu producenta. Chyba że tolerujesz spadki ciśnienia o 0.5 bar i hustawkę temporatur. 150 koni to maksymalna moc przy założeniu, że ciśnieni gazu nie bujnie sie więcej jak 0,2 bara. I tak nie masz źle, bo najczęsciej montuja reduktor tomasetto alaska, zavoli to całkiem przyzwoity , tylko uwierz lub nie - w Twoim przypadku zdecydowanie za mały . Pokuś o zakup interfejsu i sam sprawdź nie na oko i czuja ale na ekranie komputera jak ci buja ciśnieniem. Ostatecznie możesz zainstalowac trójnik i manometr na wężyku - też będzie widac kaszanę. Powodzenia w dyskusji z druciarzami bo nie bedzie łatwo.
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-25 07:45:41

a co do listwy matrix mialem kiedys w 4- cylindrowce na gwarancji zepsula sie 2 razy, padala jakas cewka i zawsze ta sama naprawa na gwarancji trwala ok 3 tygodni, ale z drugiej wiem ze jest to bardzo dobra listwa, bardzo szybka i precyzyjna zeby jeszcze tak sie nie psula bo jak padnie wymiana jest kosztowna.
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-25 07:36:38

Dzieki za odpowiedzi, z tego co wiem reduktor zavoli zeta S obsluguje samochody ktorych moc nie przekracza 250 km tak wiec troszke zapasu jeszcze tam zostaje, i nie wystepowaly te objawy o ktorych piszesz ze brakowalo mu mocy przy pelnym bucie, szedl do odciecia, z jazda na beznynie tez nie mialem problemow, wydaje mi sie ze problem bedzie z ustawieniem mieszanki i doborem wtryskiwaczy, sonda jest cwana i wychwytuje w pewnym zakresie obrotow zly sklad mieszanki i wali checka i niewiem czy jest to wina nieodpowiednich wtrysiwaczy czy poprawnych ustawien, i poki co instalacja ma 2 miesiace i jest na gwarancji, i bede drazyl temat dopoki check przestanie sie zapalac, musza znalesc tego przyczyne. Jezeli odpadnie sprawa wtryskiwaczy bede naciskal na zmiane eletroniki a pozniej reduktora lub odwrotnie zobaczymy kiedy problem ustanie.
2010-06-20 11:16
  
 
 2009-05-24 20:51:59

Cytat:
2009-05-24 12:45:15, Pawloss pisze:
Reduktor Zavoli zeta S, komputer LECHO SEC, wtryski byly planijet, obecnie sa Valtek czerwone, mam propozycje wrzucenia wtryskow Zavoli Pan, twierdza ze blad powstaje z niestabilnosci wtryskiwaczy podobno Zavoli Pan poprawia sytuacje, niewiem czy mam w to uwierzyc , auto ma 211 km


no i wszystko jasne ! reduktor zawoli obsługuje maksymalnie 150 KM , przy Twojej mocy nie ma możliwości aby stabilnie trzymał cisnienie : spadki ciśnienia to spadki wydajności wtrysków i uboga mieszanka. Lecho ma marne korekcje od zmiany ciśnienia ( a i temperatura gaziu pływa) co potęguje problem. No i wtryski . Valteki na granicy mozliwości. Zwiększanie im ciśnienia potęguje ich mułowatość i nieprecyzyjne dawkowanie gazu, dziwne jeśli nie falują Ci wole obroty, ale penie tylko dlatego że nawiercono za młe dysze i czasy gazu są dużo dłuższe niż beny. Co zrobic aby nie było checków? Zainstalowac odpowiednio wydajny reduktor , którym będzie EG200kW. Reduktor musi mieć pewien nadmiar mocy aby obsługiwał depniecie w pedał i nie zamarzał zimą - zavoli Ci zamarznie na bank. Wtryski? Zavoli Pan to taki sam wytór techniki makaroniarskiej jak valtek. Daj matrixy albo choc magic jety i do tego dobry poliestrowy filtr fazy lotnej.
Problem jest więc złożony : i reduktor za mało wydajny i wtryski nieprecyzyjne i za wolne. Żaden sterownik tego nie obsłuzy i nikt nie usunie check engine. W końcu będziesz miął problemy nawet z jazdą na benzynie (wiesz dlaczego?) i z cała pewnością jeżdzisz na ubogiej mieszance, czego możesz nawet nie oodczuwac jako szarpanie , czy żabkowanie ale z całą pewnością brakuje poweru przy maksymalnym bucie , albo przełacza sie na benę. Zavoli Pan niczego nie zmienią , zacznij od wyniany reduktora. Mozna też dołożyć drugi zavoli , ale będzie drożej.

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-24 20:55:04 ]
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-24 12:45:15

Reduktor Zavoli zeta S, komputer LECHO SEC, wtryski byly planijet, obecnie sa Valtek czerwone, mam propozycje wrzucenia wtryskow Zavoli Pan, twierdza ze blad powstaje z niestabilnosci wtryskiwaczy podobno Zavoli Pan poprawia sytuacje, niewiem czy mam w to uwierzyc , auto ma 211 km
2009-05-26 17:31
  
 
 2009-05-24 12:39:09

Cytat:
2009-05-24 11:30:28, Pawloss pisze:
Sondy lambda nie sa podpiete do sterownika.Ustawienia byly robione na postoju a pozniej korygowane pod obciazeniem w trakcie jazdy, z laptopem i wpietym interfejsem w gniazdo obd samochdu tak wiec zekomy druciaz chyba wiedzial jak to poustawiac ale cos tu dalej nie gra i trudno stwierdzic co


skoro jest tak cudownie to dlaczego jest tak źle? Prawidłowo skonfigurowana instalacja z wtryskiem sekwencyjnym nie generuje kodów błędów. Konfiguracja to nie tylko pogrzebanie w nastawach i robienie mądrych min ale i właściwy dobór reduktora , wtryskiwaczy - czego ewidentnie zabrakło w Twoim przypadku. jeśli możesz to pochwal się jaki masz reduktor , średnce dyszy wtrysków, moc silnika, auto itd i wszystko będzie jasne.
Emulator oczywiście zamaskuje nieprawidłową pracę sondy lambda ale nie usunie przyczyny nieprawidłowej pracy. Nie musisz mi wierzyć, poczytaj w necie jest o tym dużo. Fajnie że obstajesz przy swoim instalatorze, ale nie warto bo robi Cię w konia.
Jakbyś miał podpiętą sondę i interfejs to byś sam mógł się przekonać jak pracuje sonda lambda, jakie są czasy wtrysku gazu i jakie spadki jego ciśnienia przy dużym obciążeniu, a tak polegasz na ślepo słowom druciarza


[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-24 12:46:35 ]
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-24 11:30:28

Sondy lambda nie sa podpiete do sterownika.Ustawienia byly robione na postoju a pozniej korygowane pod obciazeniem w trakcie jazdy, z laptopem i wpietym interfejsem w gniazdo obd samochdu tak wiec zekomy druciaz chyba wiedzial jak to poustawiac ale cos tu dalej nie gra i trudno stwierdzic co
2009-05-26 17:31
  
 
 2009-05-23 22:38:25

masz tandetę i upierasz się że nie jest przyczyną problemów. To że w warsztacie na biegu jałowym pokazuje prawidłowy skład mieszanki o niczym nie świadczy. Gdybyś miał możliwośc instalacji sondy szerokopasmowej w czasie jeazdy to bys się zdziwił co sie dzieje przy pracy z obciążeniem. Masz podpietą sonde lambda do sterownika? Masz interfejs i komputer? Jeśli nie to dalej słuchaj swojego druciarza i przygotuj kase na naprawę głowicy.
Ecu silnika nie komunikuje się z sonadami ani przeZ OBDII ani przez CAN tylko zwyczajnie jest to pomiar anolagowy , a zbicie termometru nie usunie gorączki

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-23 22:40:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-05-23 23:11:56 ]
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-23 18:52:20

Moze i belkot znawca w tym temacie nie jestem poprostu montowanie emulatora do elektroniki w tym samochodzie to juz ostatecznoisc,bo emulator AEB426 OBDII nie podejdzie do mojego samochodu trzeba byc cos pomajstrowac , i zgadzam sie z toba ze nie bez powodu rejesruje ten kod ale problem w tym ze jaki jest tego powod?
2009-05-26 17:31
  
 
 2009-05-23 18:21:10

Cytat:
z emulatorem to nie taka latwa sprawa bo elekronika silnika jest na listwie CAN a nie na OBD i niewiadomo jak to by zareagowalo na emulator sondy.



Wybacz ton, ale co to za bełkot ??? CAN jest pomiędzy modułami, a nie pomiędzy czujnikami i ecm.

Jeśli rejestruje ten kod, to nie bez powodu.
2011-09-25 15:07
  
 
 2009-05-23 18:05:02

Problem w tym ze mieszanka jest ustawiona prawie idealnie, widzialem parametry i nie zbliza sie nawet do wartosci ktore zagrazaly by zdrowiu silnika, z emulatorem to nie taka latwa sprawa bo elekronika silnika jest na listwie CAN a nie na OBD i niewiadomo jak to by zareagowalo na emulator sondy. Ponadto widzialem jak elektornika ktora mam obsluguje duzo lepsze wozki jak moj i z wieksza iloscia cylindrow i to bez wiekszych problemow i to auta zakladane w tym samym zakladzie, wiec problem nie bedzie wynikal z tandetnej elektroniki.
2009-05-26 17:31
  
 
 2009-05-23 14:48:56

a co oczekujesz ,że gazwnik Ci powie że zamontował tandetny sterownik z jeszcze gorszymi wtryskami i równie badziewnym reduktorem i dlatego mieszanka jest za uboga co sygnalizuje sonda lambda? Systuacja grozi uszkodzeniem silnika, więc jej maskowanie to jak leczenie syfa pudrem. Zmień druciarza na fachowca.
2012-01-03 20:55
  
 
 2009-05-23 11:47:01

Witaj

Mialem podobny problem w Vectrze 2.6 v6 sprawe zalatwily emulatory sond lambda.

2009-05-23 11:45
  
 
 2009-05-15 19:12:42

Witam,
mam taki maly problem, otoz na gazie dosc czesto zapala sie kontrolka check, blad pochodzi od sondy lambda czujnik 1 blok cylindra 2 blad P0150, Gazownicy twierdza ze instalacja wyregulowana idealnie i faktycznie nie mozna tu nic zarzucic ,a jednak komputer samochodu wyrzuca ten blad.Istalacja LECHO + Valteki czerwone, Czy isnieje jakis sposob zeby w jakis sposob oszukac komputer samochodu? moze ktos wie w czym jest problem i jak sie go pozbyc?? Podobno emulator moze mu zaszkodzic - nie znam sie na tym ale skoro tak twierdza gazownicy to musi cos w tym byc.
Dzieki za odpowiedzi Pozdrawiam
2009-05-26 17:31