Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-28 21:41:16 Witam.
Na początek się przywitam z szanownymi kolegami. Mam kilka pytań, ponieważ od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Escorta MK5 1.6 GHIA po tzw. wiejskim tuningu. Jako że mam do niego sentyment i uważam że jest to jeden z najpiękniejszych samochodów (wcześniej miałem Escorta MK4), a prosi się on o renowację pragnę was zapytać co byście poradzili, żeby go upiększyć i dodać mu z lekka mocy. Dodam że przeglądałem forum i mam kilka koncepcji ale może podsuniecie mi kilka fachowych porad. Obecnie czeka mnie renowacja blacharki ze względu na "rudą", poza tym ostatnio koleś zaparkował mi w bagażniku, czego efektem była skrzywiona tylna belka (ale to już wyprostowane). Dodatkowo poprzedni właściciel wstawił se stożek za 50zł w plastikowej badziewiastej obudowie bez żadnego ekranu (filtr leży sobie obok chłodnicy). Mało tego wywalił katalizator i wstawił w jego miejsce strumienicę, środkowy i końcowy tłumik nieprzelotowy. Silnik też wymaga zadbania, ponieważ słychać stuki wałka prowadzącego (tak mi powiedział mechanik, silnik klekocze jak diesel). Oświetlenie zegarów i wnętrza też lekko zje.... moim zdaniem. No i przeraża mnie jego apetyt, 20 litrów LPG na setke. Co możecie poradzić na mój sprzęt ? ze względów finansowych swap lub zakup innego auta na razie odpada. Pozdrawiam i czekam na jakieś konstruktywne opinie. Zdjęcia furki wstawię później, bo chwilowo nie mam czym zrobić. |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-29 07:31:29 Pisząc oszczędnie miałem na myśli co można wyrzeźbić samemu a co kupić/wymienić. Jestem typem "dłubka". Lubię coś tworzyć samemu od podstaw. Chodziło mi też o to, że na razie mam ograniczony budżet i swap chwilowo odpada, narazie chcę popracować nad wyglądem, bo w porównaniu do waszych furek to moja jest "wieś śpiewa i tańczy". Dzisiaj jak wrócę z tyry to postaram się jakieś fotki zapodać.
Na początek chcę wymienić zderzaki, tylny jakiś zenderek może + spoiler a'la cossworth na klapie, przód wyrzeźbię coś sam bo ten co mam teraz założony jest lekko połamany. zrobię też sam (wypruję) wydech przelotowy i poprawię dolot do stożka, a w następnej kolejności wymiana budzików, bo te co są koleś spartolił, w sensie że nadrukował białe tarcze i nakleił bez ściągania wskazówek i teraz są takie "fajne" porozklejane zegary. Zrobię fotki to zobaczycie. |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-29 08:27:06 Oj nie o to mi chodzi, tylko o to od czego zacząć mając ograniczony budżet, chcę krok po kroku od podstaw sam odpicować sobie auto, ale mam dylemat od czego zacząć najpierw, czy od tuningu mechanicznego czy optycznego. Zresztą dzisiaj wstawię fotki to zobaczycie jak toto moje padło wygląda. |
kolo21dg Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Dąbrowa Górnicza | 2009-07-29 08:34:03 O tuningu mechanicznym to raczej kolego zapomnij, no chyba ze zawias
Zacznij od doprowadzania go do jakiegoś wyglądu, żebyś nie musiał się wstydzić własnego auta A swoją drogą to czym się sugerowałeś kupując to auto skoro jest tak zwieśniaczone że sam nie szczędzisz słów krytyki A może sam go doprowadziłeś do tego stanu, uświadomiłeś sobie że popełniłeś błąd i teraz umywasz ręce zwalając winę na poprzedniego właściciela [ wiadomość edytowana przez: kolo21dg dnia 2009-07-29 08:38:12 ] |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-29 08:51:44 Przy zakupie sugerowałem się ceną i wyposażeniem. Pełna elektryka, welur, fele 16", nowa instalacja LPG, twarde zawieszenie, wygląd był jako taki, a że cena była atrakcyjna i potrzebowałem jakiś dupowóz to kupiłem. (cena 2 tysie)
Później jak trochę poczytałem i zacząłem oglądać to wyszło jaki to tuning był. Twarde zawieszenie heheheh, gumy włożone między sprężyny. Teraz zaczeła ruda wychodzić na dodatek. Ostatnio zmieniłem fele na 15" RONALA, bo dostałem za 0,7L od ojca, bo zmieniał auto na inne a że fele ładne to mu wytargałem (bo te 16-tki bardzo obite były już). Dzisiaj po robocie wybywam na szrot zrobić siakieś zakupy. Czasem tam fajne okazje się trafiają. Muszę nowe budziki kupić. Poza tym do wymiany mam amorki i tu pytanie jakie najlepiej nie za drogie kupić, coby później nie wymieniać jak będę robił glebe ? |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-29 11:55:11 A że tak nieśmiało zapytam, może któryś z kolegów miałby dobry wałek rozrządu do Essa 1.6 CVH na zbyciu ? Chętnie odkupię za dobrą cenę |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-07-29 13:14:59 u Slawasa1 430pln nówka |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-29 17:18:40 Obiecane fotki :
KLIK KLIK KLIK a tu profesjonalnie zamontowany stożek KLIK KLIK I profesjonalne oświetlenie wnętrza KLIK KLIK Niestety mój dzisiejszy wypad na szrot się nie powiódł z braku czasu. Może jutro Jeszcze jedno. Nie zauważyłem przepływomierza przy filtrze. Czy w tym modelu go nie było czy ktoś go wywalił ? |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2009-07-29 22:05:24 Kolego zanim zaczniesz tuningować zapoznaj się z regułami tego działu....
Nie wiele wymagam: zmiana tytułu |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-07-30 07:33:39 Sorki za tytuł wątku, źle się wyraziłem.
Co do mocy tego wozu to po zakupie postanowiłem go przeteścić i powiem że kopyto to on ma. Pojechałem se nim na LPG 170km/h i więcej się bałem bo droga była troszku nierówna, ale pod nogą jeszcze troszeczke pedału było. No w końcu pali 20l/100 więc musi śmigać. Apropos tuningu z powodu nagłych nieprzewidywanych wydatków temat odkładam na wrzesień, tak więc na tą chwilę temat zamykam, ale śledzę forum na bieżąco i jak mi przyjdzie coś mądrego do głowy to pozwolę sobie z wami podyskutować. |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2009-07-30 08:10:32 Jak już będzie wrzesień i poczytasz regulamin zapraszam na priv |