Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2009-08-26 14:58:08 Proszę edytować tytuł wątku na zgodny z regulaminem |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-08-27 23:22:04 Mowie tu na swoim przykładzie, zobacz co to N75, zawor sam sie nie otwiera, musi byc sterowany, u mnie pomogło, akurat bo dzis sie z tym meczyłem, to samo jest w escorcie, gruszka i od niej przewod cisnieniowy (mozliwe ze sterowany zaworkiem, lub samym cisnieniem z kolektora ssacego/dolotu, a ona sama połaczona z zaworem WG, jesli cisnienie doładowania wzrasta to przy pewnej granicy, cisnienie przez wezyk połaczony z gruszką zaworu WG wypycha ramie gruszki i zawor sie otwiera, po zmniejszeniu cisnienia, czyl np obroty spadna, sprezyna cofa zawor do pozycji zamknietej.
Nie bedziemy sie tłumaczyc co to jest i jak działa, bo chodzi o rozwiazanie problemu, a ja Ci tylko tłumacze jak jest, a i mam to z autopsji. A turbine jak juz wyciagac to tylko jesli zaworu sie nie da rozruszac cztyli np osadził sie na nim nagar w srodku, lub sam grzyb zaworu jest uszkodzony, nadpalony itp, wtedy nawet jak bedzie zamkniety to i tak czesc spalin bedzie uchodziła, a tym samym tylko jej czesc bedzie napedzała turbine i tu bedzie spadek mocy, przyspieszenia, odczucia załaczenia sie turbo itp. Jesli faktycznie jest zaciety z zewnatrz, to o ile jest podejscie da sie go rozruszac. O tyle tu jest lepiej ze zawor jest tylko upustowy, a nie zamiast niego łopatki ze zmienna geometrią, bo w tym przypadku, czesto trzeba jak piszesz wyjąc turbo, chociaz czasem i to da sie rozruszac, ale tu wpływ ma na cały zakres pracy lub nie pracy sprezarki. |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-08-28 10:08:12 On ma tylko i wyłącznie niedomknięty EGR, trzeba wstawić zaślepkę nawet z puszki po szprotach i wszystko wróci do normy. Jasne że jak trafi na cwanego mechanika to mu powymienia, poreguluje wszystko co tam jest i nawet to czego tam nie ma
PS nie używajcie terminów i nazw które nie mają pokrycia w rzeczywistości, jak np. kolega Magik - zawór sterujący turbiną - turbiną steruje strumień spalin, WG zabezpiecza turbinę przed uszkodzeniem łopatek po stronie sprężania, w tym silniku nie ma zaworu sterującego turbiną. Potem delikwent, który może jest geografem i ma tyle wspólnego z mechaniką co ja ze szpicbergenem idzie do warsztatu i albo robi z siebie idiotę albo szuka w nieskończoność dziury w całym. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-08-28 13:50:28 O matko, wg jest sterowany oso0bno, o to mi chodzi, czy sie pokrywaja termony czy nie, wydaje mi sie ze jak juz miec pojecie to o wielu rzeczach, a nie tylko o escorcie.
A na sprawdzenie czy to faktycznie EGR jest otwarty, jest prosty sposob, albo samo zaslepienie sterowania nim, albo zaslepienie samego połaczenia z kolektorem, jesli nic nie zmieni to EGR jest ok. |
8bartez6 Audi 80 Avant B4 1,9 ... Poznań | 2009-08-29 20:01:54 Witam ponownie Zawór podciśnienia na turbo wymieniony, oraz wężyk od podciśnienia (bo był pęknięty) i już jest znaczna poprawa, ale jeszcze nie to co było. Cały czas mnie nurtuje EGR, tylko jak za to się zabrać i gdzie tego szukać... |
8bartez6 Audi 80 Avant B4 1,9 ... Poznań | 2009-08-29 20:02:15 Witam ponownie Zawór podciśnienia na turbo wymieniony, oraz wężyk od podciśnienia (bo był pęknięty) i już jest znaczna poprawa, ale jeszcze nie to co było. Cały czas mnie nurtuje EGR, tylko jak za to się zabrać i gdzie tego szukać... |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-08-29 20:08:44 Podciśnienie kolego jest tylko do serwa i zaworu EGR, na turbinie nie ma żadnego podciśnienia a już tym bardziej zaworu z tym związanego. |
8bartez6 Audi 80 Avant B4 1,9 ... Poznań | 2009-08-29 20:25:31 Piszę co zostało wymienione, co mi mechanik powiedział. OK wstawiam fotkę z elementem wymienionym, zaznaczonym w elipsie na czerwono, to powiedz mi szanowny kolego jak to się nazywa poprawnie |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-08-29 22:38:53 tu sie dopisze.
przy jakich obrotach turbina ma dojsc do ustawionego cisnienia? mam 1bar przy 3000 rpm - nizej jest lipa. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-08-30 06:10:57 No i własnie o to mi chodziło
EGR jesli puszcza, to odłacz jego przewod podcisnienia i go zaslep, jesli nic sie nie zmieni, to mozesz mu dac spokoj, chyba ze sie zacina i raz otwarty a raz nie. Sprawdz lepiej cały układ doładowania, czyli od turbo do kolektora, bo moze tam jest nieszczelnosc, co sie czasem zdarza, jak rowniez sprawdz czy przewod od gruszki turbo jest połaczony z elektrozaworem sterowania WG, jesli jest, to nalezało by jego sprawdzic/podmienic, bo mozliwe ze jest zaciety, uszkodzony. Ogolnie masz problem z doładowaniem |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-08-30 16:00:52
nie ma w escorcie elektrozaworu. czasem nie ma fabrycznie egr'a. |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-08-30 18:09:25
A co mu da odpięcie i zaślepienie przewodu, przewód akurat zostawia się w świętym spokoju a zaślepia dolot kawałkiem blachy. Da mu owszem dodatkową robotę. Magik przechodzisz najciekawszych na tym forum:
Tego jeszcze tu nie było od 4 lat Nie ma czegoś takiego jak elektrozawór sterowania WG, gruszka turbo hmmmm niech zgadnę chodzi ci o regulator dawki wtrysku ? Na Boga Magik zmień dilera, albo nie bierz tyle na raz Do CKSrv - od ok. 2200 0,8 do 1 bar z tym że to nie jest wszystko takie sztywne. |