[Mk VII 1.8 TD 90KM] utrata mocy,rozwiązanie problemu...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czytałem sporo już na forum, w szukajce również na ten temat dużo pisałem, no i w końcu do mojego przypadku praktycznie nic nie znalazłem...:/
Mianowicie, zauważyłem utratę mocy, ciągnie jak diesel bez turbo, doładowanie załącza się dopiero ok. 2600 obr/min a ciągnie "najmocniej" (turbo świszczy) przy 3000 obr/min. Wcześniej tego nie było, dawał już moc z turbo od 2200 obr/min do 3000 obr/min (tak czasami znieniałem biegi, zazwyczaj robię to przy ok. 2,5 tys. Wcześniej dymił (tak jak to w dieselach jest normą, szedł jak przecinak. A teraz od ok. 2 tygodni jakoś mało zrywny, świst turbo jest ale nie przekłada się to na przyspieszenie, a dymu z rury zero nawet przy mocnym ciśnięciu...
Wiem tylko tyle, że katalizator to nie jest bo nie mógłbym jechać więcej jak 60 km/h, coś wyczytałem że może to być EGR albo "booster" tylko ja jako laik nie zagłębiałem się tak daleko, więc proszę o poradę znawców z kategorii TD, może być na priv bądż gg lub tel. 509840772, nie wiem za co się zabrać i gdzie tych wcześniej wymienionych elementów szukać.
Z góry dzięki za porady i wskazówki
Pozdro Bartez

[ wiadomość edytowana przez: 8bartez6 dnia 2009-08-26 23:26:32 ]
  
 
Połaczenia turbina a IC jesli jest lub turbina a kolektorem, swist zwykle beirze sie z nieszcelnosci, gdziues poprostu turbo ładuje w atmosfere zamiast w kolektor.

Miałem na poczatku jak gofra kupiłem tez swiszczał pieknie, okazał sie pekniety waz od turbo do IC-ka.
  
 
Proszę edytować tytuł wątku na zgodny z regulaminem
  
 
przyczyn może być kilka. sprawdz na początek przewód z turbiny do pompy wtryskowej.w skrucie- tam jest podawane ciśnienie na pompe która podaje więcej paliwka. ziągnij przewód z pompy i zobacz czy jest suchy w środku. jeżeli jest ropa to pompa do naprawy a dokładanie booster. podał bym link do innego forum ale niewiem czy regulamin pozwala i tam jest opisane jak można samemu boostera naprawić.
może już turbina pada? turbine masz suchą?
sprawdź wszystkie połączenia związane z turbiną i IC. może jakieś nieszczelności masz.
co do EGR to ciężko go sprawdzić. ja go zaślepiłem.
  
 
witam ponownie. W piątek się okaże co i jak, oraz przyczyna spadku mocy. Byłem dzisiaj u mechanika, i powiedział mi że turbo już jest podjechane i się zaczyna kończyć, ale powodem spadku mocy może być taki grzybek montowany na 2 śruby do turbo, odpowiedzialne za podciśnienie oraz dozowanie dawki wtłaczanego powietrza, czy jakoś tak, powiedział że zostało to zalane olejem bo turbo za dużo przepuściło no i uszczelka na tym wynalazku padła, tak że nie otwiera się to i nie daje takiej dawki ciśnienia które by uruchomiło turbo. Prościej mówiąc nie mam teraz doładowania. Dlatego w piątek po wymianie się okaże czy to było to czy też jest coś jeszcze, bo węże są suche i całe (bez pęknięć).
  
 
witam ponownie. W piątek się okaże co i jak, oraz przyczyna spadku mocy. Byłem dzisiaj u mechanika, i powiedział mi że turbo już jest podjechane i się zaczyna kończyć, ale powodem spadku mocy może być taki grzybek montowany na 2 śruby do turbo, odpowiedzialne za podciśnienie oraz dozowanie dawki wtłaczanego powietrza, czy jakoś tak, powiedział że zostało to zalane olejem bo turbo za dużo przepuściło no i uszczelka na tym wynalazku padła, tak że nie otwiera się to i nie daje takiej dawki ciśnienia które by uruchomiło turbo. Prościej mówiąc nie mam teraz doładowania. Dlatego w piątek po wymianie się okaże czy to było to czy też jest coś jeszcze, bo węże są suche i całe (bez pęknięć).
  
 
Chodzi mu o zawór EGR i albo on wciska ci głupoty albo ty kiepsko zapamiętałeś jak ci tłumaczył po co to jest, ale koniec końców jest taki że u uczciwego mechanika kosztuje to 50 zet i 30 min roboty.
  
 
Panie Kris, chodzi o zawór WG (wegstage), czyli upustowy w turbinie, jesli on nie działa, czyli sie nie otwiera wtedy turbo przeładowuje porzy wyzszych obrotach, co jest złe dla niego, jesli jest zatarty w pozycji np otwartej wtedy czesc gazow kierowana jest na niego, omijajac tym samym wirnik turbiny i tylko czesciowo wpadajac na niego co skutkuje brakiem doładowania, lub doładowaniem przy wyzszych obrotach.
Lub nieszzczelny, lub uszkodzone sterowanie zaworu, czyli gruszka, brak cisnienia w przewodzie do niej, uszkodzony zaor sterowania turbo, przyczyn jest kilka.
Mozna sprobowac go rozruszac, u siebie ten sam problem miałem, troche WD, i wtłaczałem cisnienie pistoletem do przewodu podcisnieniowego, i po chwili sie rozruszał.
To tak po krotce.
  
 
Grzybek to EGR poza tym tylko tam może się zbierać olej i się zbiera u gościa. Jak tobie WG przypomina grzybek, za wyjątkiem tych spod Czarnobyla to gratuluje.
Cytat:
uszkodzony zaor sterowania turbo,


Co to jest zawór sterowania turbo???
Jeszcze jedno pytanie - gdzie w turbinach jest przewód podciśnieniowy??? Jeśli zapieka się zawór WG to chodzi o jego klapke upustową od strony "spalin" i powodzenia życzę z zabawami z WD 40 bez wyciągania turbiny.
  
 
Mowie tu na swoim przykładzie, zobacz co to N75, zawor sam sie nie otwiera, musi byc sterowany, u mnie pomogło, akurat bo dzis sie z tym meczyłem, to samo jest w escorcie, gruszka i od niej przewod cisnieniowy (mozliwe ze sterowany zaworkiem, lub samym cisnieniem z kolektora ssacego/dolotu, a ona sama połaczona z zaworem WG, jesli cisnienie doładowania wzrasta to przy pewnej granicy, cisnienie przez wezyk połaczony z gruszką zaworu WG wypycha ramie gruszki i zawor sie otwiera, po zmniejszeniu cisnienia, czyl np obroty spadna, sprezyna cofa zawor do pozycji zamknietej.
Nie bedziemy sie tłumaczyc co to jest i jak działa, bo chodzi o rozwiazanie problemu, a ja Ci tylko tłumacze jak jest, a i mam to z autopsji.
A turbine jak juz wyciagac to tylko jesli zaworu sie nie da rozruszac cztyli np osadził sie na nim nagar w srodku, lub sam grzyb zaworu jest uszkodzony, nadpalony itp, wtedy nawet jak bedzie zamkniety to i tak czesc spalin bedzie uchodziła, a tym samym tylko jej czesc bedzie napedzała turbine i tu bedzie spadek mocy, przyspieszenia, odczucia załaczenia sie turbo itp.
Jesli faktycznie jest zaciety z zewnatrz, to o ile jest podejscie da sie go rozruszac.
O tyle tu jest lepiej ze zawor jest tylko upustowy, a nie zamiast niego łopatki ze zmienna geometrią, bo w tym przypadku, czesto trzeba jak piszesz wyjąc turbo, chociaz czasem i to da sie rozruszac, ale tu wpływ ma na cały zakres pracy lub nie pracy sprezarki.
  
 
On ma tylko i wyłącznie niedomknięty EGR, trzeba wstawić zaślepkę nawet z puszki po szprotach i wszystko wróci do normy. Jasne że jak trafi na cwanego mechanika to mu powymienia, poreguluje wszystko co tam jest i nawet to czego tam nie ma
PS nie używajcie terminów i nazw które nie mają pokrycia w rzeczywistości, jak np. kolega Magik - zawór sterujący turbiną - turbiną steruje strumień spalin, WG zabezpiecza turbinę przed uszkodzeniem łopatek po stronie sprężania, w tym silniku nie ma zaworu sterującego turbiną. Potem delikwent, który może jest geografem i ma tyle wspólnego z mechaniką co ja ze szpicbergenem idzie do warsztatu i albo robi z siebie idiotę albo szuka w nieskończoność dziury w całym.
  
 
O matko, wg jest sterowany oso0bno, o to mi chodzi, czy sie pokrywaja termony czy nie, wydaje mi sie ze jak juz miec pojecie to o wielu rzeczach, a nie tylko o escorcie.

A na sprawdzenie czy to faktycznie EGR jest otwarty, jest prosty sposob, albo samo zaslepienie sterowania nim, albo zaslepienie samego połaczenia z kolektorem, jesli nic nie zmieni to EGR jest ok.
  
 
Witam ponownie Zawór podciśnienia na turbo wymieniony, oraz wężyk od podciśnienia (bo był pęknięty) i już jest znaczna poprawa, ale jeszcze nie to co było. Cały czas mnie nurtuje EGR, tylko jak za to się zabrać i gdzie tego szukać...
  
 
Witam ponownie Zawór podciśnienia na turbo wymieniony, oraz wężyk od podciśnienia (bo był pęknięty) i już jest znaczna poprawa, ale jeszcze nie to co było. Cały czas mnie nurtuje EGR, tylko jak za to się zabrać i gdzie tego szukać...
  
 
Podciśnienie kolego jest tylko do serwa i zaworu EGR, na turbinie nie ma żadnego podciśnienia a już tym bardziej zaworu z tym związanego.
  
 
Piszę co zostało wymienione, co mi mechanik powiedział. OK wstawiam fotkę z elementem wymienionym, zaznaczonym w elipsie na czerwono, to powiedz mi szanowny kolego jak to się nazywa poprawnie
  
 
tu sie dopisze.
przy jakich obrotach turbina ma dojsc do ustawionego cisnienia?
mam 1bar przy 3000 rpm - nizej jest lipa.
  
 
No i własnie o to mi chodziło

EGR jesli puszcza, to odłacz jego przewod podcisnienia i go zaslep, jesli nic sie nie zmieni, to mozesz mu dac spokoj, chyba ze sie zacina i raz otwarty a raz nie.

Sprawdz lepiej cały układ doładowania, czyli od turbo do kolektora, bo moze tam jest nieszczelnosc, co sie czasem zdarza, jak rowniez sprawdz czy przewod od gruszki turbo jest połaczony z elektrozaworem sterowania WG, jesli jest, to nalezało by jego sprawdzic/podmienic, bo mozliwe ze jest zaciety, uszkodzony.

Ogolnie masz problem z doładowaniem
  
 
Cytat:
2009-08-30 06:10:57, Magik123 pisze:
(...)rowniez sprawdz czy przewod od gruszki turbo jest połaczony z elektrozaworem sterowania WG(...)



nie ma w escorcie elektrozaworu. czasem nie ma fabrycznie egr'a.
  
 
Cytat:
EGR jesli puszcza, to odłacz jego przewod podcisnienia i go zaslep



A co mu da odpięcie i zaślepienie przewodu, przewód akurat zostawia się w świętym spokoju a zaślepia dolot kawałkiem blachy. Da mu owszem dodatkową robotę.
Magik przechodzisz najciekawszych na tym forum:
Cytat:
jak rowniez sprawdz czy przewod od gruszki turbo jest połaczony z elektrozaworem sterowania WG, jesli jest, to nalezało by jego sprawdzic/podmienic, bo mozliwe ze jest zaciety, uszkodzony.


Tego jeszcze tu nie było od 4 lat Nie ma czegoś takiego jak elektrozawór sterowania WG, gruszka turbo hmmmm niech zgadnę chodzi ci o regulator dawki wtrysku ? Na Boga Magik zmień dilera, albo nie bierz tyle na raz


Do CKSrv - od ok. 2200 0,8 do 1 bar z tym że to nie jest wszystko takie sztywne.