[MAG] Mondeo ST220 & nowy nabytek ... S-Max ;-) - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A w Polsce jest inaczej?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2010-03-05 16:54:15, RavenMOH pisze:
Info zaciągnalem z portalu www.szwecja.modos.pl "Szwecja ma dobrze rozwiniętą sieć autostrad i dróg szybkiego ruchu, dopuszczalna prędkość z na autostradach to 110 km/h, na drogach ekspresowych 90 km/h. W terenie niezabudowanym dopuszczalna prędkość z jaką porusza się pojazd to 70 km/h natomiast w terenie zabudowanym 50 km/h, warto pamiętać by w pobliżu szkół zwalniać do 30 km/h." Może to ktoś potwierdzić ? Jak dla mnie troche rystrykcyjnie. Kurcze dla mnie az żal byloby zwiekszac moc silnika i wydawac na to kupe kasy gdzie w zasadzie wykorzystanie tej mocy prawie zawsze wiaze sie z lamaniem przepisów.



To prawda, przepisy sa dosyc "ostre" w szwecji. Ale z drugiej strony na pewno zobaczysz tam mniej suszarek i sprytnie ukrytych fotoradarow niz na Polskim serze
Poza tym bez problemu sie jezdzi po auostradach z pretkoscia wieksza niz dopuszczalna. Radary stacjonarne sa wszystkie oznaczone.
Szwedzi jezdza bardzo kulturalnie, nikomu sie nie spieszy, przepuszczaja auta jadace szybciej zjezdzajac na lewy pas... Wyzsza kultura jazdy i tyle!!!
Powiem szczerze ze po pewnym czasie brzebywania i jazdy po szweckich drogach ten spokoj sie udziela i potem ciezko powrocic do polskiej rzeczywistosci
  
 
Moze napisze male sprostowanie. Z tym lamaniem przepisow to nie jest tak, ze ich restrykcyjnie przestrzegam....baaaaaaa nawet smiem stwierdzic, ze wiele z nich jest do bani i chcac nie chca je lamiemy. Chcialbym, zeby w Polsce byly takie autostrady jak w Niemczech i przepisy na niej tez niemieckie czyli brak ograniczenia predkości (oczywiscie sa miejsca oznakowane gdzie nie mozna przekroczyc okreslonej predkosci). Wierze Ci kolego Spawn669 co do kultury i warunkow jazdy w Szwecji wiec moze rzeczywiscie zwiekszenie mocy ma sens. Gdyby w Polsce bylo 70km/h poza terenem zabudowanym to 260PS by sie troche marnowalo, bo przeciez to moment zeby przekroczyc 70-tkę a strach przed ukrytą suszarka albo oddech na karku gliniarzy w nieoznakowanej vectrze z TVN Turbo tez robi swoje.
  
 
Autko wygląda bardzo fajnie, ale jak będziesz ściemniał szyby to rób wszystkie . W Szwecji z tego co się orientuje nie robią problemów za przednie.
Co do prędkości to w znanych sobie miejscach zawsze można mocniej przycisnąć, a jako obywatel innego kraju można w razie czego liczyć na mniejszą karę .
  
 
Akurat w kombi zaden problem ze szyba kierownika i pierwszego pasazera nie beda przyciemnione. Ogólnie idealne autko. Mondeo kombi kojarzy mi sie z dieslem którym jezdzilem w tej budzie... "gdyby nie te zdechłe bociany pod maską" i z wrecz idealną pozycją za kierownicą.

Na takie wlasnie auto byłbym (ewentualnie) skłonny zamienić swoje kiedy narobie bachorów
  
 
Cytat:
jako obywatel innego kraju można w razie czego liczyć na mniejszą karę .



Z tym do konca sie nie zgodze. Jako obywatel obcego kraju mandat trzeba zaplacic gotowka, bo jezeli tego nie zrobisz to auto moga Ci zholowac na parking. Wiec nie ma co liczyc na przedawnienie mandatu kredytowego
  
 
Cytat:
2010-03-05 14:57:33, MAG pisze:
w planach: - zaciski z przodu od Focusa 2,5 ST - juz kupione - tarcze hamulcowe Zimmermann z klockami Ferodo DS Performance, -



Maciek to z motorynki ma orginalne hamowniki ?

  
 
Cytat:
2010-03-05 20:26:15, Spawn669 pisze:
Z tym do konca sie nie zgodze. Jako obywatel obcego kraju mandat trzeba zaplacic gotowka, bo jezeli tego nie zrobisz to auto moga Ci zholowac na parking. Wiec nie ma co liczyc na przedawnienie mandatu kredytowego



Albo kartą .
Łagodniej go mogą potraktować, bo np. nie pójdzie siedzieć.
Szef (norweg) mojego kumpla już 2 razy siedział za prędkość w Norwegii.
  
 
Cytat:
2010-03-05 20:26:15, Spawn669 pisze:
Z tym do konca sie nie zgodze. Jako obywatel obcego kraju mandat trzeba zaplacic gotowka, bo jezeli tego nie zrobisz to auto moga Ci zholowac na parking. Wiec nie ma co liczyc na przedawnienie mandatu kredytowego


Taaa, jedyne co, to prawka nie mogą mi zabrac, bo mam ciągle polskie
Zreszta miałem juz wątpliwa przyjemność bycia złapanym na szwedzkiej autostradzie za predkość

O dziwo jechałem zgodnie z tym co na znakach było, czyli 110km/h, tyle, że ......

.... miałem na haku przyczepę
No i wyszło przekroczenie o 30km/h (laserowy pistolet miał dopuszczalne odschylenie 1km/h w tym zakresie prędkości, a że pokazał 111km/h, to potraktowali mnie jak bym jechał 110 i dzieki temu do zapłaty było w przeliczeniu na nasze tylko 1.200zł a nie 1.600zł
  
 
Ponieważ ze środkowych tłumików zrobiły sie zabawki dla niemowlaków (taka grzechotka ), to zamiast zawiechy, musze zająć sie najpierw wydechem.

Macie namiary na kogoś, kto mi w Polsce (najlepiej jak najbliżej Gdańska - lub druga opcja, w okolicach 100-lycy) "wystruga" taki wydech jaki bym chciał?
Bo seryjnego środkowego tłumika fordowskiego za 1.800 zeta to ja nie chcę

Najbardziej interesuje mnie pełen cat-back system na rurach 2 i 2,5 cala.
Czekam teraz na oferty od paru firm z wysp, ale może wytrzymam jeszcze 2 miechy jeżdżąc z taką grzechotką i wtedy w maju bym moze sie pokusił o zrobienie customowego
  
 
Cytat:
2010-03-14 18:52:15, MAG pisze:
Ponieważ ze środkowych tłumików zrobiły sie zabawki dla niemowlaków (taka grzechotka ), to zamiast zawiechy, musze zająć sie najpierw wydechem. Macie namiary na kogoś, kto mi w Polsce (najlepiej jak najbliżej Gdańska - lub druga opcja, w okolicach 100-lycy) "wystruga" taki wydech jaki bym chciał? Bo seryjnego środkowego tłumika fordowskiego za 1.800 zeta to ja nie chcę Najbardziej interesuje mnie pełen cat-back system na rurach 2 i 2,5 cala. Czekam teraz na oferty od paru firm z wysp, ale może wytrzymam jeszcze 2 miechy jeżdżąc z taką grzechotką i wtedy w maju bym moze sie pokusił o zrobienie customowego



nie znam osobiscie ale z roznych for wiem ze firma raczej profi, niestety w okolicach "stolycy" www.el-tec.pl
  
 
MAGu na Matemblewie jest zakład z tłumikami, robią wszystko, podobno dobrze.

Mogę ci dać namiar (sam go muszę wtedy zdobyć), Zagi będzie dokładnie wiedział - jego możesz zapytać.
  
 
http://www.trojmiasto.pl/Baltimar-o22398.html tu nie byłem
http://www.ak-ma.pl/ tu też nie byłem
http://www.matra.auto.pl/ tutaj raczej montują gotowe układy...
jest jeszcze duży warsztat na Morenie, poszukam wizytówki...u nich robiliśmy firmowego Berlingo (dorabiali wszystkie rury)...
  
 
http://gdansk.autoteam.pl/katalog/czesci-i-akcesoria/tlumiki-uklady-wydechowe/akra-hurtownia-andrzej-krajewski,27634.html
Akra na Matemblewskiej to chyba to...
Jaby co, to do fi42 mam giętarkę w pracy...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-03-15 09:28:29 ]
  
 
Surec dzięki za ofertę, ale ja potrzebuje dorobić wydech, a nie naczynia włosowe

Bartek, na Matemblewie jest AKRA, ale problemem jest to, że ja potrzebuję firmę, co zrobi wydech na rurze 2,5 cala (63,4mm średnicy), a tam mają max do 60mm.
Jest jeszcze Mebus przy Grunwaldzkiej, ale podobny problem, mają giętarkę tylko do 55mm max.

Co prawda istnieje opcja, że zamówię tu w Szwecji gotową rurę 2,5cala do Mondeo w wersji sedan (byc może będzie potrzeba niewielkiej ingerencji w jej przebieg przy tylnym stabilizatorze, bo w kombi jest inaczej zrobione zawieszenie tylne) plus dwa tłumiki końcowe uniwersalne na rurę 2 cale i jeden uniwersalny środkowy na rurze 2,5 cala, do tego dwa trójniki z redukcją 2*2cale/1*2,5cala), a reszte wydechu poprostu dorobię już w Polsce na rurach dwucalowych.

Niestety wydech dedykowany do kombi ST220 to ździebko zbyt duży wydatek (razem z wysyłką 720funciaków ).
Zresztą fabryczny fordowskie wychodzi jeszcze drozej
  
 
Mała aktualizacja.

Wywaliłem tłumiki środkowe z mojego ST i da się żyć
Dźwiek jest tylko odrobinę głośniejszy i taki bardziej "soczysty", przy okazji tak jakby troszkę "twardszy" - nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć

Jazda na 4-ce i 160km/h nie sprawia problemu żadnego (nawet z zoną i dzieciakami na pokładzie ), a test na 6-ce i ponad 200 na budziku tez bezproblemowo zaliczony

Generalnie jestem bardzo zadowolony - czy dało to coś (w komplecie z panelem Pipercrossa i juz troszke ułożona TB 65mm) okaże się w czwartek 13-ego maja na hamowni

Poza tym, czekają już na montaż sprężyny Eibacha i czekam na dostawę zamówionych amorów Bilstein B6 Sport. Taka sama sytuacja jest z hamulcami - większe zaciski od Focusa ST 2,5turbo juz czekaja w garażu, a paczuszka z tarczami Zimmermanna i klocuszkami Ferodo powinna dojść w połowie kwietnia.

Hamulce i zawiecha montowane będą w trakcie króciutkiego pobytu w Polsce.
Jeszcze tylko szukam gdzie mogę dać do wypiaskowania zaciski hamulcowe, coby po całej operacji przeszczepu hamowników ładnie się na aucie prezentowały
  
 
Cytat:
2010-03-31 07:02:21, MAG pisze:
... Jeszcze tylko szukam gdzie mogę dać do wypiaskowania zaciski hamulcowe, coby po całej operacji przeszczepu hamowników ładnie się na aucie prezentowały


Ja daję do INDUSCO (są na terenie dawnych zakładów kolejowych na przeróbce) cena to coś około 20pln/m2, ale za małe elementy pewnie inaczej policzą. Obok jest malarnia proszkowa POLKOLOR jakby co, ale ceny są dość duże za małą ilość.
MALMOR przy Wojska Polskiego śrutuje także jakby co.
Pewnie piaskują też w stoczniach...
  
 
www.youtube.com/watch?v=o1Bmz2tUNP0
  
 
Cytat:
2010-04-09 15:58:02, MAG pisze:
www.youtube.com/watch?v=o1Bmz2tUNP0


nie liczy sie w jednym miejscu z górki jest
  
 
Cytat:
2010-04-09 16:00:40, RemikGT pisze:
nie liczy sie w jednym miejscu z górki jest


Miałem do wyboru, albo mały kawałek z górki, albo kawałek pod górke, albo serię zakretów, albo maszty z fotoradarami
Zeby bujnąć się do dwustu troche miejsca jednak potrzeba

Na autostradzie zbyt duzy ruch, żeby próbować, poza tym jest to dość gęsto naszpikowany zjazdami i kładkami teren, wiec duże ryzyko natkniecia się na policję