[OGÓLNE] Sprawdzanie przewodów wysokiego napięcia (WN)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. zaczalem bawic sie dzis troszke przy silniku bo zaczely mi skakac obroty lekko a przy okazji sprawdzalem ladowanie Mając miernik podlaczony - do aku dotknalem + przewodow WN i na 2 przewodach pokazalo mi napiecie 0V a na reszcie skaczace 12-22V na wolnych obrotach czyli maja chyba przebicie. Dobrze mysle? Przewody nie swieca w ciemnasci ale moge chyba stwierdzic ze sa do d...




[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-01 18:53:46 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
a sprawdzałeś cewke?może z jej gniazd nie wychodzi napięcie
  
 
oooooo
i pewnie robiles to jakims miernikiem z wyswietlaczem.
widze ze sie nudzisz.
w ten sposob niczefo nie zmierzysz.
jak sa starsze niz 3 lata to zmien jak nie to zostaw.
amen.
  
 
Cytat:
2009-10-20 18:28:09, kris2629 pisze:
a sprawdzałeś cewke?może z jej gniazd nie wychodzi napięcie

Nie dotykalem metalowych koncowek przewodow tylko sama izolacje przewodow.
Cytat:
2009-10-20 18:29:09, CKsrv pisze:
oooooo
i pewnie robiles to jakims miernikiem z wyswietlaczem.
widze ze sie nudzisz.
w ten sposob niczefo nie zmierzysz.
jak sa starsze niz 3 lata to zmien jak nie to zostaw.
amen.


Tak miernik z wyswietlaczem ale mysle ze jesli nie byloby przebicia to by nie reagowal. przewody pewnie starsze bo jeszcze ich nie wymienialem fakt nudzilo mi sie ale nie chodzilo mi o to zeby cos zmierzyc tylko sprawdzic czy cos pokazuje na przewodach dlatego zadalem takie pytanie. Moze dla niektorych smieszne ale nie wiem to pytam.
  
 
Sprawdza sie opor w kohm na wymontowanym przewodzie nie pamietam juz ile powinien miec przewod zalezne jest to tez od jego długosci, chyba w granicach 3-20kohm, ale moge sie mylic.
Nigdy nie sprawdza sie napieciea na właczonym silniku czyli Voltów, bo napiecie moze byc nmawet 30 kV
  
 
Cytat:
2009-10-20 18:48:52, Magik123 pisze:
Sprawdza sie opor w kohm na wymontowanym przewodzie nie pamietam juz ile powinien miec przewod zalezne jest to tez od jego długosci, chyba w granicach 3-20kohm, ale moge sie mylic. Nigdy nie sprawdza sie napieciea na właczonym silniku czyli Voltów, bo napiecie moze byc nmawet 30 kV

dlatego sprawdzalem tylko na izolacjach. jesli byly by ok to powinno wskazywac 0v tak jak na tych 2 czyli nie powinny przebijac tak?
  
 
Cytat:
2009-10-20 19:08:06, groobyg2 pisze:
dlatego sprawdzalem tylko na izolacjach. jesli byly by ok to powinno wskazywac 0v tak jak na tych 2 czyli nie powinny przebijac tak?



guzik prawda.
masz cb?
powies obok ant jeden przewod miernika a 2 do masy i wlacz nadawanie jak zobaczysz jakies wskazanie to co zrobisz? zmienisz antene czy samochod.
odpusc tym kablom jak nie swieca w nocy na niebiesko
  
 
Nawt nowe kable potrafia swiecic w nocy, jest to nawet napisane na karcie/opakowaniu, tylko słowo swiecic nie znaczy ze maja przebicie, bo reka mozna je tykac,
Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania, konstrukcja przewodu powoduje że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego (przewody nie kopią).
  
 
Cytat:
2009-10-20 21:29:18, CKsrv pisze:
guzik prawda. masz cb? powies obok ant jeden przewod miernika a 2 do masy i wlacz nadawanie jak zobaczysz jakies wskazanie to co zrobisz? zmienisz antene czy samochod. odpusc tym kablom jak nie swieca w nocy na niebiesko

Kolego ja sie tylko pytam czy tak jest jak mysle a nie mowie ze tak jest napewno. Dzieki Magic123 za konkretne wytłumaczenie sprawy wymieniłem te 2 przewody i silnik lepiej chodzi na benzynie i lepiej z rana odpalil. Zobacze jeszcze za przez kilka dni na tych i jesli bedzie tj teraz to wymienię wkoncu te przewody.
  
 
oj, co niektórzy to szukają problemów normalnie na chama :] bo escort to musi być coś popsute/do wymiany :] bo jak wszystko cacy, to nie escort
  
 
Jesli byloby wszystko ok to nie próbowałbym niczego i nie pisal tu zeby otrzymywać od niektórych głupich odpowiedzi. Zadałem konkretne pytanie i oczekiwałem konkretnej odpowiedzi a nie lamentów. Nie wiem, pytam. Wiesz odpowiedz, nie to po co klawiaturę zużywać? To nie jest do zadnej konkretnej osoby w tym wątku tylko do osob ktore czesto nie potrzebnie komentują pytania i odpowiedzi. Wkoncu chyba do tego został stworzony ten dział zeby pytać o konkretne rzeczy związane z escortem wg regulaminu i dostac konkretną odpowiedz! To chyba tez powinno zostac ujęte w regulaminie.
  
 
A dobrą i dosyć skuteczną metodą na sprawdzanie przewodów to w nocy spryskać ich wodą najlepiej z takiej butelki po płynie do mycia okien bo to fajnie rozpryskuje i wtedy bardzo dobrze i wyraźnie widać w jakim stanie są przewody. Bo jeśli mają przebicie to takie ładne ścieżki iskierek się pokazują
  
 
a dlaczego kable WN nalezy wymieniac co 3 lata z "urzedu"
Ja osobiscie w fiacie Punto jezdzialem na orginalnych kablach 11lat i nastepny gosc jezdzi na nich nadal i wszystko chodzi jak zegarek.
Czyli typowy przyklad ze ze do kazdego przypadku nalezy podchodzic indywidualnie i z "glowa"
  
 
na oryginalnych może i można, ale nie na tych dziadostwach ze sklepów :] gdzie płacisz kupe kasy za niby oryginał a i tak dostajesz podróbe a żeby escort przejezdził 11lat na jednych kablach...
  
 
odnowie wątek
mianowicie chciałbym, wiedziec w jakim przedziale powinna byc rezystancja przewodów WN, bo u mnie wyszło niecałe 4kOhm na trzech dłuższych i niestety 8 kOhm na najkrótszym czy toi dobre wartości ?? silnik 1,6 cvh efi przewody z takimi fajkami
  
 
Cytat:
2009-10-20 18:48:52, Magik123 pisze:
Sprawdza sie opor w kohm na wymontowanym przewodzie nie pamietam juz ile powinien miec przewod zalezne jest to tez od jego długosci, chyba w granicach 3-20kohm, ale moge sie mylic. Nigdy nie sprawdza sie napieciea na właczonym silniku czyli Voltów, bo napiecie moze byc nmawet 30 kV

prosze bardzo. wystarczy caly watek przeczytac pozdrawiam