| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-10-25 15:40:38 Sprawdzałeś kody błędów? Czy filtry czyste? |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-10-25 19:23:55 Może być taka gąbka, na początek wypucuj wszystkie styki na trasie czujnik temp silnika do komputerka. Sprawdź sam czujnik też. |
![]() artiko tarnów | 2009-10-25 20:24:24 Po pierwsze napisz co to za silnik.
2 czasami samo czyszczenie KROKOWCA nie pomaga(uszkodzony) dobrze by go bylo podmienic i wtedy wykluczyc go i szukac dalej. |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-25 22:15:03 No tak ale jakie mają być wartości na zimnym a jakie na ciepłym?. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-10-25 22:24:47 - przy temperaturze -40°C: 749 do 1020 kOm;
- przy temperaturze -20°C: 253 do 289 kOm; - przy temperaturze 0°C: 89 do 102 kOm; - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm; - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm; - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm; - przy temperaturze 100°C: 1,9 do 2,5 kOm. |
jarzyn1982 Sympatyk FEFK Ford Escort Żuromin | 2009-10-25 23:27:46 Sprawdź sonde lambda i czujnik temp do kompa, u mnie to pomogło |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-26 08:43:08 Pierwszy raz wlałem miesiąc temu półsyntetyk (mobil 10W40) wcześniej od 1998 pełny syntetyk. Jeżeli chodzi o lambdę to masz rację, o ile dobrze to interpretuję. Napięcie szary-czarny ok 0,1-0,2V
(a powinno być 0,2-0,9V?) natomiast grzałka biały-biały 12V. Czy mógłbyś doradzić jaką lambdę kupić (allegro?). I jeszcze jedno jak oglądam lambdę teraz to wydaje mi się, że z jej wykręceniem będzie problem (nigdy nie była odkręcana, 12 lat), czy może się gwint urwać, - wcześniej użyć WD40, smar czy coś innego? |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-26 09:06:42 Jeszcze jedno czujnik temp. sprawdzać podczas pracy silnika, czy wypiąć go i poza pojazdem np. gotować w wodzie na gazie. W trakcie pracy silnika, jeżeli odłączę go od kompa to może być problem i komp się przestawi? |
FAROW Sympatyk FEFK Chorzów | 2009-10-26 09:14:39 Nie ruszaj tej lambdy. Zacznij od czujnika temperatury. Lambda nie dziala przy odpalaniu. Powodzenia! |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-26 10:45:05 Dzięki Farow, ile od uruchomienia zaczyna działać lambda?, albo przy jakiej temp. silnika? |
mateush87 Ford Escort mk5 kombi Wałbrzych | 2009-10-26 20:50:20
Przekręć kluczyk stacyjki na kontrolki, przed odpaleniem naciśnij z trzy razy pedał gazu do deski. Problem powinien raczej zniknąć. Spróbuj wymienić jeszcze filtr oleju, a jak stoisz z pompą paliwa, nowa? Co do przejściówek do laptopa, uzyskasz je nawet na allegro... Problem tkwi jednak w tym, iż nie wiem jak wygląda dostępność programu do obsługi błędów, taki program z odpowiednim to tego komputerem (BOSCH) kosztuje 35 000 zł... |
![]() 400kv Ford Escort Wrocław | 2009-10-26 20:52:36 hej pompa paliwa i filtr paliwa (mimo tego ze 70 tys mozna na nim jeżdzic) |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-27 07:08:36 Mateush87, a wiesz jak się nazywa ten program i czy jest to tylko do forda czy tez obsługuje inne fury? Jak pytać na allegro o tę przejściówkę, czy ona ma jakieś oznaczenie, nazwę? I jeszcze jedno kiedy dokonywać pomiaru napięcia na lambdzie?, jak się rozgrzeje silnik? czy zaraz po uruchomieniu? |
mateush87 Ford Escort mk5 kombi Wałbrzych | 2009-10-27 16:53:46 Nazwy programu nie pamiętam, ale dowiem się, a program obsługuje wszystkie fury od któregoś tam rocznika, tzn. momentu pojawienia się komputerów pokładowych w samochodach i kostki umożliwiającej podpięcie sie do niego.
Taki komputer nazywa się KTS i jak już pisałem wraz z oprogramowaniem kosztuje 35 tys. zł. Przejściówka to jest koszt ok. 100 zł. Co do programu to naprawdę nie mam pojęcia jak wygląda dostępność w necie. Poszukaj, życzę powodzenia może Ci się uda Z tego co wiem to jest dostępny oryginalny program i z nim jest już łatwiej, tylko że sam taki program to już są koszta piękne. Lambdy nie ruszaj! Lepiej pojedz do najbliższego serwisu podłączą Ci komputer i wszystko wyjdzie jak na dłoni. Jeszcze jedna rzecz. Jakie paliwo lejesz? Miałem podobny problem co Ty, po odpaleniu ok. 3 sek. i gasł... Po ponownym odpaleniu było już ok. Głowiłem się co to może być, myślałem, że pompa paliwa, problem okazał się banalny... Paliwo pierwszy raz od jakiegoś czasu zalałem na Statoil i to był błąd, wtedy pojawiły się problemy... Kumpel odradził Statoil, a poradził Orlen lub Lotos. Wlałem Orlenowską Verwe 95, żeby przemieszać z tym ostatnim szajsem... Od tamtej pory problemu nie widać już długiego czasu... [ wiadomość edytowana przez: mateush87 dnia 2009-10-27 16:58:40 ] [ wiadomość edytowana przez: mateush87 dnia 2009-10-27 17:37:30 ] |
sambor2 Sympatyk FEFK MKVII Bolero Śląsk | 2009-10-28 07:53:50 Paliwo lałem na 3-ch stacjach, aby tę opcję wyeliminować. Jeżeli chodzi o lambdę to na forum dość dokładnie opisane są napięcia ( czy raczej zakres ) jakie mają być 0,1-0,9V a u mnie jest ok.0,2V i się nie zmienia- tak więc na bank jest walnięta.Z komputerem to jest tak: wjazd do zbadania 150-200 i do tego dochodzą części z tym, że ja już to ćwiczyłem w ostatnim okresie 2 razy i zapłaciłem w sumie 800 zł. wymienili przewody WN, cewkę, świece i już przymierzali się do listwy z wtryskiwaczami. Nie pozwalają zobaczyć odczytu z komputera( proszę zostawić samochód i przyjść za 3 godz.). Z tego powodu dążę do tego, aby samemu odczytać kody a ponieważ jest to dla mnie nowy temat trochę się w tym gubię. |