[MKVII] wycie po czyszczeniu krokowca! - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... odłącz vss i zobacz jak będzie trzymał obroty w czasie toczenia np 70km/h na luzie... moze to on świruje... zajzyj sobie do mojego wątku o podwyższonych obrotach... jest w pierwszych 10 na forum wyświetlanych
  
 
to gdzie jest ten vss jeszcze mi powiedzcie to go odepne i zobacze. prosze fotke .
  
 
fotki nie mam ale jest on w skrzyni przy tylnej poduszce skrzyni i silnika... idź po lince prędkościomierzea i tam gdzie wchodzi znalduje się vss... wychodzi z niego wiązka 3 przewodów... jest podpieta kostką z resztą instalki.. odłącz i zobacz co jest grane
  
 
VSS to czujnik indukcyjny, on albo dział albo nie działa, nie moze działac zle bo jak.
Odłaczenie czujnika jesli spowoduje rowna prace czy bark gasniecia na PB nie rozwiaze problemu a jedynie go ominie, tak ze problem bedzie nadal tyle ze przez pewein czas nie bedzie o sobie dawał znac.

Moze byc tez tak ze silnik gasnie z powodu wogole nie działąjacego VSS uszkodzenie czujnika lub zwykły brak styku kostki, przerwany kabel itd, tak ze proponował bym go sobie sprawdzic jesli po odłaczeniu nie bedzie zadnej reakcji silnika.
Czujnik ma na jednym przewodzie (nie pamietam ktory) dac 12 V podczas krecenia kołem.
  
 
z tego co zauwazylem no to chyba poprostu krokowiec jest juz padniety. no troche sie poprawiło. zrobiłem 350 km od kat przeczyscilem no i teraz schodzi do 1.000 jak stoi. jak sie toczy to 1500-1300. mysle ze poki co ok.

jednak mam problem z tym hałasem.

mial ktos tak ze czyscil przepustnice i po jej czyszczeniu wyło spod maski? dokladnie wlasnie z okolic przepustnicy, wczesniej myslalem ze od filtra pow. jednak od przepustnicy po dolocie sie dzwiek rozchodzil i konczyl na obudowie filtra.

Help !
  
 
up
  
 
zamowiłęm krokowca i przepustnice. krokowiec nowy a przepustnica uzywana. kupiłem za grosze od osoby prywatnej pzed sylwestrem mysle ze założe i sie okaze co było przyczyną.
  
 
ja kupiłem krokowca(zamiennik z firmy MG),przejechalem 1200 kilosów, krokowiec zaczął wyc i poszedl do smieci:takie są wlasnie zamienniki,nigdy w zyciu nie kupie juz takiego shitu,pzdro
  
 
Ja kupiłem nowy oryginalny krokowiec i po miesiącu zaczął wyć, założyłem więc EPSa i od ponad roku spokój.
Odnośnie podwyższonych obrotów biegu jałowego i gaśnięcia na luzie sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. U mnie to on powodował takie objawy jak opisujesz. Zrób "test pisaka" i będzie wszystko jasne.
  
 
co to jest eps?
  
 
EPS to jest firma produkująca zamienniki. Krokowy z tej firmy kosztował mnie 79zł.
  
 
czyli na oryginalnym zaczal wyc po miesiacu a na zamienniku co jest za 1/4 ceny oryginalnego nie wyje ? he dziwne.
no ja czekam na krokowca za 65 zł najtanszy na allegro he, a to czasem nie jest wina uszczelek? że puszczają?
  
 
Też się zdziwiłem i teraz leży mi oryginalny paść w domu. Uszczelki na pewno nie są winne bo ich nie zmieniałem i teraz mam też na starej oryginalnej założone. Sprawdź ten zawór o którym wcześniej pisałem, mechanicy często o nim zapominają a powinno się go co 45tys km wymieniać. Ściągnij gumową fajkę z niego i zatkaj czymś. Możesz tak pojeździć trochę i zobaczymy co się będzie działo. Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę.
  
 
Cytat:
2009-12-23 16:46:56, Skuter9 pisze:
Ja kupiłem nowy oryginalny krokowiec i po miesiącu zaczął wyć, założyłem więc EPSa i od ponad roku spokój. Odnośnie podwyższonych obrotów biegu jałowego i gaśnięcia na luzie sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. U mnie to on powodował takie objawy jak opisujesz. Zrób "test pisaka" i będzie wszystko jasne.


co to test pisaka ??
  
 
Cytat:
2009-12-24 15:07:49, Seba pisze:
co to test pisaka ??



Zatkanie przewodu od zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej, celem sprawdzenia czy winny jest zaworek.

Chociaz to jest mało miarodajne, gdyz sam przewod jeden badz drugi moze przepuszczac. Najlepiej zatkac krociec w kolektorze ssacym.
  
 
spróbuj skasować komputer. W scorpio na forum czytalem, że ludziom po wymianie krokowca glupialy wolne obroty i wlasnie wysoko sie trzymalo, albo wolno zchodzil z obrotow - po skasowaniu kompa wszystko do normy. Ja u siebie przy czyszczeniu krokowca odrazu odlaczylem klemy wiec nie wiem jak by sie zachował po staremu.
  
 
komputer był kasowany nic nie daje.
  
 
hej,
problemy z regulacja biegu jalowego(ssania) zazwyczaj sa spowodowane nieprawidlowa praca lub uszkodzeniem ktoregos z elementow wchodzacych w sklad tego ukladu. Uklad sklada sie z
1. regulatora biegu jalowego, ktory otwierajac sie dostarcza do silnika wieksza ilosc powietrza (gdy silnik jest zimny)
2.czujnika temperatury plynu chlodzacego ktory podaje informacje o aktualnej temperaturze silnika(o ile wiecej powietrza silnik potrzebuje)
3. czujnika temperatury powietrza( to ten na gumowym przewodzie przed przepustnica)
4. sterownika silnika ktory na podstawie sygnalow z czujnikow temperatury odpowiednio otwiera lub zamyka "krokowca"
5.wiazki elektrycznej,wtyczek itp...

Wazna rzecza jest aby na poczatku szukania usterki uklad byl szczelny. Nalezy sprawdzic wezyki od podcisnienia, uszczelke pod regulatorem biegu jalowego, odme(droznosc i szczelnosc), przewod od niej plus otwieranie sie zaworka na przewodzie odmy

sprawdzanie "krokowca"
wyjac go z samochodu i podlaczyc do 12V, zaworek powinien sie troche otworzyc. Jak tak sie nie dzieje to jest do wymiany.

Sprawdzanie czujnika temp plynu:
wlozyc do np malego naczynia zwykly termometr rteciowy do 130 st celsjusza grzalke no i czujnik. Potem wlaczyc grzalke i sprawdzac rezystancje czujnika co 10 st celsjusza. Na koncu trzeba porownac otrzymane wartosci z wartosciami podawanymi dla tego czujnika np w temp 80 st cels ma on miec 1000 Ohm. jak Wartosci odbiegaja wiecej niz 5 procent to czujnik do kosza. Jak sie komus nie chce tego robic to moze od razu kupic nowy i po sprawie .

sprawdzanie na skroty wiazki elektrycznej:
Do wtyczki od czujnika temp plynu wpiac rezystor o znanej rezystancji co spowoduje "oszukanie " komputera tak aby myslal ze jest duzo zimniej niz w rzeczywistosci i tak

rezystor 100 kOhm - zaj.... zimno
rezystor 50 kOhm - tak jakies - 10 st na dworze
rezystor 4 k Ohm - bedzie z 30 st celsjusza
na koniec rezystor 1 kOhm to jakies 80 st i ssanie powinno sie wylaczyc

U mnie po podpieciu rezystora 50 kOhm mialem 1300 obr/min. Wniosek ze ssanie sie zalaczylo. Acha jeszcze jedno - jak podpinacie rezystory 100 i 50 kOhm nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy nie. Gdy ssanie sie zalacza( rosna obroty) "krokowy" jest Ok i wiazka el tez

W przypadku z watku obstawilbym wlasnie falszujacy jeden z czujnikow ale nie na 100%

U siebie kupilem "krokowca z chin za 65 zeta. Dziala OK ale mialem problem bo musialem pilowac wtyczke do niego bo nie do konca pasowala do tej z wiazki. Ale cena czyni cuda ...
null
  
 
Klacior a ja mam pytanie czy krokowiec moze byc przyczyna ze wolne obroty sa czasami zawyzone na cieplym silniku ok 1200 czy to tylko wina czujnikow.
  
 
do artiko
wg mnie krokowiec ma cos z tym wpolnego, przed czyszczeniem jak byl cieplutku obroty były ~900
teraz po czyszczeniu na biegu jałowym jest ~1200
takze krokowiec moze miec cos wspolnego z twoimi obrotami,