[MKV] korektor liczby oktanowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Potrzebuję porady. W mk5 z silnikiem 1.4 obok złącza diagnostycznego namierzyłem korektor liczby oktanowej (3 pinowy).

Na forum fiesty znalazłem takie oto informacje:

1. Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min.
2. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
3. Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty

Pytania:
1. czy podłaczając któryś z tych kabli do masy nie spale czegoś w instalacji??
2. aby ustawić zapłon na PB98 /LPG którą opcję wybrać??

[ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-11-23 21:10:25 ]
  
 
Witam
Doczytaj sie na tym forum czy to ma być na włączonym czy wyłączonym zapłonie to zwierania - myslę że skoro ktoś tak napisał to mozna zwierać i nic sie nie stanie no chyba że ktoś napisał że zwierać przez rezystor .
Co sie tyczy zapłonu to przy zmianie na 98 należy lekko przyspieszyc zapłon a przynajmniej skłaniał bym sie ku tej wersji gdyż większa liczba oktanowa oznacza zmniejszoną skłonność do spalania stukowego przy tym samym ustawieniu kata zapłonu.
Pozdrawiam
  
 
To nie jest korektor liczby oktanowej, korektor liczby ma 2 piny i okragła kostke.
  
 
Cytat:
2009-11-24 14:28:32, Magik123 pisze:
To nie jest korektor liczby oktanowej, korektor liczby ma 2 piny i okragła kostke.


a u mnie jest trójkątna? (pod niebieskim zaworem gaziu)
  
 
Cytat:
2009-11-24 14:28:32, Magik123 pisze:
To nie jest korektor liczby oktanowej, korektor liczby ma 2 piny i okragła kostke.


Od kiedy??
  
 
Cytat:
2009-11-24 15:36:59, Seba pisze:
Od kiedy??



W instalacji 16V jest połokragła, w instalacji z 1.6 CVH była prostokątna ze zworą, kolor albo czarny, albo biały juz nie pamietam.
O tej trojkątnej z czerwona zslepka wiem, tyle ze to nie jest zwora, to jest tylko zaslepka wtyczki.

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-11-24 16:53:25 ]
  
 
Panowie, bez kłótni W mk5 z silnikiem 1.4 jest kostka jest identyczna jak ta diagnostyczna, a w 1.6 i innych jest wlasnie 2 pinowa i tam filozofi nie ma, bo albo sie piny łaczy, albo rozłącza a w 1.4 jest troche rzeźbienia.
  
 
Cytat:
2009-11-24 18:33:29, krzysiek808 pisze:
Panowie, bez kłótni W mk5 z silnikiem 1.4 jest kostka jest identyczna jak ta diagnostyczna, a w 1.6 i innych jest wlasnie 2 pinowa i tam filozofi nie ma, bo albo sie piny łaczy, albo rozłącza a w 1.4 jest troche rzeźbienia.


W RS tez jest 3 pinowa .
  
 
No ok, mamy podane co z czym połączyc, a teraz pytanie:

robił to już ktoś? jakie efekty?

Podobno standardowo jest na PB95 ustawione, a LPG ma około 100 oktan więc samochod powinien przynajmniej lepiej odpalac.
  
 
Witam
Tak dla sprostowania to lpg ma około 110 oktanów a przynajmniej gdzieś wyczytałem taką ciekawostkę.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-11-24 19:06:25, krzysiek808 pisze:
No ok, mamy podane co z czym połączyc, a teraz pytanie: robił to już ktoś? jakie efekty? Podobno standardowo jest na PB95 ustawione, a LPG ma około 100 oktan więc samochod powinien przynajmniej lepiej odpalac.



To spróbuj odczucie powinno byc, małe ale jednak, ja u siebie jak rozłaczałem to auto miało lekkiego muła, nie duzego ale była zauwazalna roznica.