[MKVII] SWAP z 1,4 na 1,6. Co jest potrzebne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, aktualnie posiadam MK7 1.4 ze wspomaganiem, będzie bo już nawet kupiony 1.6 16V ZETEC z MK7. I moje pytanie jest następujące co muszę przełożyć z jednego do drugiego aby to hulało?
P.S szukałem na forum ale nic dokładnego nie znalazłem.


[ wiadomość edytowana przez: radex70 dnia 2009-11-22 23:09:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-22 23:22:16 ]
  
 
silnik z osprzętem, ECU, chłodnica też jest większa. Skrzynia chyba taka sama. wiązka być może zostałaby stara, ale pewności nie mam.
  
 
radex70 - dzięki za edytowanie tytułu.
Nawet gdyby skrzynia była taka sama to i tak muszę zmienić bo moja ma straszne luzy, a co do skrzynki to czym takim mogą się różnić? A co z kolumną kierownicy czy też trzeba zmieniać? Jak się ma układ wydechowy. Tak prosił bym aby wszystko dokladnie opsiać.
  
 
I co nikt nie pomoże? Jeśli ktoś to robił albo ktoś ma jakieś pojęcie niech opisze, jest to dla mnie bardzo ważne.
  
 
Cytat:
2009-11-23 20:30:27, Mati52 pisze:
I co nikt nie pomoże? Jeśli ktoś to robił albo ktoś ma jakieś pojęcie niech opisze, jest to dla mnie bardzo ważne.

prawdę mówiąc mnie też korci. Chłodnica w 1.4 jest troche większa (wiem, mam z 1.6), ale podejżewam że zmiana termostatu na czulszy ( były 2 rodzaje, za szczegółami trzeba pogrzebać) Jeśli chodzi o szkrzynie to może być problem, nasza jest bardzo podobna do skrzyni z Ka, do 1.6 była troche inna (inne długości przełożeń chociażby). Idąc dalej jesli są różne skrzynie (szpec od wymieniania u którego byłem mówił ze naliczył 14 w esiach) to mogą być tez róne pół osie, a nawet jeśli nie długością to grubością (jak na mój gust większy silnik generuje większe momenty). Pozatym całkiem inny wydech - większa średnica, prawdopodobnie inny kolektor (fu napewno), chociażby ostatni tłumik i miejsce końcówki

Pomysł fajny i patrząc na spalanie 1.4 (taki maleńki a jaki żłop) zapewne pożyteczny. Troche dużo niepwnych rzeczy ( skrzynia, półosie), i rzeczy do wymiany - cały wydech, pewnie skrzynia. Za mało jeżdze aby to mi sie opłacało, ale jeśli podejmiesz się chętnie będe śledził, w miare możliwoci nawet pomagał
  
 
Podejmował będę się na pewno , tylko pytanie czy wszystko pasuje plug&play? Bo jeśli tak to wystarczy wszystko z 1.6 wyjąć i wsadzić do 1.4 , kolejne pytanie to takie czy kolektor wydechowy da sie bez problemu połączyć z tłumikiem 2 a raczej strumienicą? (Pytanie takie bo ja mam 3D a dawcą jest sedan).
  
 
Cytat:
2009-11-23 20:58:16, Mati52 pisze:
Podejmował będę się na pewno , tylko pytanie czy wszystko pasuje plug&play? Bo jeśli tak to wystarczy wszystko z 1.6 wyjąć i wsadzić do 1.4 , kolejne pytanie to takie czy kolektor wydechowy da sie bez problemu połączyć z tłumikiem 2 a raczej strumienicą? (Pytanie takie bo ja mam 3D a dawcą jest sedan).

Wszystko pasuje. Ja robiłem z 1.3 gaźnik na 1.8 i pasowało bez żadnych problemów. Co do wydechu z sedana to końcowy będzie po prostu trochę dłuższy i może ci wystawać, ja mam u siebie z escorta i jest krótszy tak że go nie widać spod zderzaka. Strumienicę też bez problemu wstawisz jak masz sprzęt i drugą osobę do pomocy. Jest tylko warunek sedana dawcę też musisz mieć mk VII bo jak się nie mylę to były inne wiązki elektryczne niż mkVI a skrzynki bezpieczników napewno były inne.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
  
 
Sedan też jest MKVII więc raczej nie bedzie problemu, a czy mógłbyś mi napisać co do najmniejszej części co muszę wymienić? Będę bardzo wdzięczny.
  
 
Mogą być rozbieżności w wiązkach silnika i do komputera więc możnaby wymienić, jedna się łączy z resztą instalacji na podszybiu a drugą będzieśż musiał przeciągnąć przez nadkole-poradzisz sobie napewno. Skoro masz zajechaną skrzynię to po prostu weź cały przód wyjmij z sedana i włoż do swojego i po sprawie, proponuję przełożyć razem ze zwrotnicami bo może się okazać że u ciebie jest inna ilość zębów na przegubie( u mnie było tak że półosie były grubsze od starych i nie weszły w przegób na zwrotnicy)więc przełożyłem wszystko w całości razem z amorami. Wydech też będziesz musiał przełożyć - nie ta średnicaa rur.


[ wiadomość edytowana przez: skorpion19 dnia 2009-11-23 22:06:21 ]
  
 
A nie wiesz ile czasu może mi to zająć? Powiem, że nie będę robił tego sam tylko raczej z dwoma kumplami? I czy ja i oni jako można powiedzieć laicy damy sobie z tym radę?
  
 
Jeżeli macie trochę pojęcia o mechanice to sobie poradzicie. Mnie to z kumplem zajęło dwa dni, z tym że ja miałem jeszcze wymianę calutkiej elektryki.

Silnik wyjmuje się najlepej do dołu tak że dobrze by było gdybyście mieli kanał żeby opuścić silnik.
  
 
przełożenie kompletnego silnika razem z zawieszeniem to dwa dni,potem jeden dzień na resztę pierdołów trochę problemów możecie mieć z elektryką co gdzie puścić ale powinniście dać radę.
tak więc max do półtora tygodnia i po sprawie
  
 
Cytat:
2009-11-23 20:58:16, Mati52 pisze:
Podejmował będę się na pewno , tylko pytanie czy wszystko pasuje plug&play? Bo jeśli tak to wystarczy wszystko z 1.6 wyjąć i wsadzić do 1.4 , kolejne pytanie to takie czy kolektor wydechowy da sie bez problemu połączyć z tłumikiem 2 a raczej strumienicą? (Pytanie takie bo ja mam 3D a dawcą jest sedan).

Jako zainteresowany tematem, ale związany finansowo licze na jakąś fotorelację

Powodzenia i pozdrawiam
  
 
Zawiechy nie będę wymieniał bo mam utwardzone i obniżone a podobno od pojemności 1.3 do 1.8 są takie same? Więc może skończę wcześniej.