[RS2000] Sondy lambda - za które cylindry odpowiadają?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ktora sonda nalezy do jakiech cylindrow?? Przy wyskakiwaniu bledow jak i w liscie z kodami bledow mamy oznaczenia sond : 1 i 2. Czy sonda oznaczona 1 odpowiada za cylinder 1 i 2 a ta oznaczona 2 za 3 i 4?




[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-01 19:13:04 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
Akurat jak bylem wczoraj na montazu lpg do swojego to obserwowalem strojenie. jedna odpowiada za 1 i 4, druga za 2 i 3 cylinder. w programie do strojenia gazu sonda numer 1 byla przypisana do cylindra 1 i 4, 2 do 2 i 3.
  
 
Ooo i o taka informacje mi chodzilo - w sumie to ze 1i4 oraz 2i3 szloby zobaczyc po ksztalcie kolektora podobnie jak domyslec sie ,ze 1 odpowiada za pierwszy cylinder ale lepiej sie upewnic.
  
 
a padly obydwie lachudry?
u mnie 2 chodzi jak zloto, ale 1 na wolnych obrotach wysiada troszke, ale jak dostaje spalin to chodzi normalnie ... na razie ja zostawie, albo padnie niedlugo, albo bedzie chodzic

[ wiadomość edytowana przez: tiltus dnia 2009-11-11 22:59:11 ]
  
 
Nie,u mnie chodza obydwie ,ale silnik ma kiepskie wolne obroty i jedyny blad to 38 czyli uboga mieszanka na sondzie 1 - dzieki temu moje przypuszczenie o nieszczelnosci kolektora ssacego ma sens - rozrzeda mieszanke lewe powietrze stad na sondzie pokazuje zbyt uboga.
  
 
hmmm ale wtedy komp powinien wydluzyc czasy wtrysku na 1 i 4 cyl. przynajmniej tak mi sie wydaje...
uboga mieszanka, komp wydluza wtryski tak zeby mieszanka byla zblizona do wlasciwej... efektem byloby zwiekszone spalanie.
ale moze zle mysle.
  
 
Cytat:
2009-11-12 07:59:56, tiltus pisze:
hmmm ale wtedy komp powinien wydluzyc czasy wtrysku na 1 i 4 cyl. przynajmniej tak mi sie wydaje... uboga mieszanka, komp wydluza wtryski tak zeby mieszanka byla zblizona do wlasciwej... efektem byloby zwiekszone spalanie. ale moze zle mysle.



Komp wydłuży ale tylko w pewnym zakrecie korekcji.
jeżeli bedzie duża nieszczelność to sobie z tym nie poradzi.
A spalanie może być takie same bo przepływki nie ma i dla kompa wszystko jedno skąd powietrze dostanie( oczywiście eszcze tps i kilka innych nad tym czuwa)
  
 
Czyli moja teoria o nie szczelnosci ma prawo bytu?? Kurcze nie mam kiedy odkrecic kolektora
  
 
seba dobry patent widzialem u tych moich gazownikow (spedzilem tam pare godzin, wiec sie napatrzylem). Mieli drugiego essa do zagazowania i mieli problem bo gdzies podbieral lewe powietrze, wyciagneli taki spray, zaczeli psikac nim po przepustnicy, kolektorze. Robila sie taka biala pianka dokladnie pokrywajaca wszystko cienka warstwa. Jak tylko gdzies podbiera powietrze to widac bo pianka w tym miejscu wyraznie znika (robi sie lejek i ja wciaga). Po parunastu minutach pianka znika bez sladu. Jedyny problem to ze nie mam pojecia jak sie ten specyfik nazywa. Ale moze warto poszukac, jak udaloby sie nie sciagac kolektora to mysle ze bylbys happy

edit.
a slyszysz zeby gdzies ssal powietrze? ci spece u mnie, odlaczali rure od filtra powietrza, zaciskali szczypcami wezyk od krokowca i zatykali przepustnice i sluchali. Jak gdzies ssie powietrze to wyraznie slychac.

[ wiadomość edytowana przez: tiltus dnia 2009-11-12 21:48:35 ]
  
 
Ten specyfik to jest coś do sprawdzania szczelności instalacji gazowych...

P.S Czesto w sklepach można to dostać pod nazwą "Leak finder"



[ wiadomość edytowana przez: GrzEE dnia 2009-11-12 22:02:23 ]
  
 
Mozna tez samostartem - jak go zassa to obroty sie zwieksza.
  
 
Jeszcze jedno pytanko - biala i czarna - takie sa wtyczki instalacji w RS - ktora odpowiada za 1 i 4 a ktora za 2 i 3 ??
  
 
u mnie 1 i 4 cylinder jest biala, na 2 i 3 jest czarna
  
 
Przypuszczenia to sobie wsadz miedzy ksiązki, nie lepiej sprawdzic czy nie beirze lewego?
Tlumaczylem Ci jak to sie sprawdza za pomocą dymy z papierosa
  
 
Cytat:
2009-12-21 18:29:02, zenq pisze:
u mnie 1 i 4 cylinder jest biala, na 2 i 3 jest czarna


Oki,to wtedy chociaz to mam ok
Czekam na lambade az dojdzie
  
 
u mnie dziś sprawdzali i jedna coś już szwęda. Z 1.6 16v podejdzie?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2009-12-21 19:42:10, Kleszczak pisze:
u mnie dziś sprawdzali i jedna coś już szwęda. Z 1.6 16v podejdzie?



Podejdzie