[MKVII] Brak napięcia na wentylator. Brak chłodzenia.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Kolegów Jesten nowym forumowiczem i mam problem z esim. Juz wyjasniam o co chodzi. Niestety zadnego podobnego tematu nie nalazlem.
Kilka dni temu zauwaylem ze wskazowka dochodzi na czerwone pole a wiatrak sie nie wlaczyl. Wiec wlaczylem wlacznikiem w srodku "na krotko" ae to tez nie zadzialalo co mnie bardzo zdziwilo...
Myslalem ze to silniczek wiatraka sie spalil ale on jest ok. Czujnik (wkrecony w rure gumowa ) tez jest ok. Natomiast gdy zwieram te 2 piny we wtyczce na czujnik wiatrak sie nie wlacza (mimo ze powinien). Sprawdzilem czy jest tam napiecie i nie ma, zarowka nawet sie nie wlacza.
I o co tu moze chodzic?? bo ja juz kompletnie nie wiem...
Dodam ze silnik to 1.6 16V.


[ wiadomość edytowana przez: marcino-1983 dnia 2009-11-23 19:18:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: marcino-1983 dnia 2009-11-23 19:20:35 ]
  
 
Witam
To może być awaria skrzynki bezpieczników, awaria kabla zasilającego wentylator lub przepalenie bezpiecznika - jeżeli obwód wiatraka jest nim zabezpieczony - najpierw sprawdź czy masz masę we wtyczce silnika wentylatora bo byc może plus dochodzi a tylko masa sie gdzieś ulotniła.
Pozdrawiam
  
 
Sprawdź bezpiecznik, chociaż podejrzewam że to była pierwsza rzecz jaka sprawdzałeś Skrzynki bezpieczników raczej rzadko padają przy takiej sprawie.
Obstawiam słabą masę tak jak poprzednik pisał.
A skąd masz pewność że silnik wentylatora jest ok ??
jak masz to podpięte na "krótko" ??
Skoro nawet na takiej zasadzie nie zadziałał to coś mi tu śmierdzi i na pewno nie są to moje skarpetki
  
 
Cytat:
2009-11-23 19:14:25, marcino-1983 pisze:
Witam Kolegów Jesten nowym forumowiczem i mam problem z esim. Juz wyjasniam o co chodzi. Niestety zadnego podobnego tematu nie nalazlem. Kilka dni temu zauwaylem ze wskazowka dochodzi na czerwone pole a wiatrak sie nie wlaczyl. Wiec wlaczylem wlacznikiem w srodku "na krotko" ae to tez nie zadzialalo co mnie bardzo zdziwilo... Myslalem ze to silniczek wiatraka sie spalil ale on jest ok. Czujnik (wkrecony w rure gumowa ) tez jest ok. Natomiast gdy zwieram te 2 piny we wtyczce na czujnik wiatrak sie nie wlacza (mimo ze powinien). Sprawdzilem czy jest tam napiecie i nie ma, zarowka nawet sie nie wlacza. I o co tu moze chodzic?? bo ja juz kompletnie nie wiem... Dodam ze silnik to 1.6 16V. [ wiadomość edytowana przez: marcino-1983 dnia 2009-11-23 19:18:47 ] [ wiadomość edytowana przez: marcino-1983 dnia 2009-11-23 19:20:35 ]



Kolego, po 1 skąd ta pewność, że czujnik na wężu jest sprawny w 100%?

2 sprawa sprawdziłeś bezpieczniki w kabinie, a sprawdziłeś ten duży przekaźniki koło akumulatora albo w komorze silnika koło kolektora, bodajże zielony?
  
 
juz Koledzy odpowiadam na wasze pytania.
Wiec bezpieczniki sprawdzone i sa OK.
Silnik wentylatora jest OK poniewaz wyjalem go i sprawdzilem na podpinajac do akumulatora i dziala bez problemu.
na krotko mialem podpiete tak ze w srodku w kanbinie pstryczek a na drugim koncu podlaczone to bylo tuz przy wtyczce na czujnik do tych 2 kabelkow wchodzacych do wtyczki. I przy wlaczeniu "pstryczka" (przy wlaczonym zaplonie) wlaczal sie wiatrak. Teraz tez zrobilem tak ale plus podlaczylem beposrednio z akumulatora.
Jestem pewien ze czujnik jest OK, poniewaz nawet przy zwarciu tych 2 pinow we wtyczce wiatrak sie nie zalacza (a powinien). We wtyczce nie ma pradu-tak mi wczoraj elektryk powiedzial.
tego zielonego przekaznika nie sprawdzalem...
  
 
ja miałem coś podobnego w Rs'ie ;/
przyczyna nie jest taka jasna ale już tłumacze .
Gdy kupowałem auto
sprzedawca mi powiedział ze przestał działać wentylator
A wiec autem zajął się kolega mechanik z elektrykiem i po wyciągnięciu przekaźnika kimy i uderzeniu zadziałał i jak klima byłą włączona to wszystko było git ale do pewnego momentu i znów nawaliło . teraz już przekaźnik nie działał , no to na 2 dzień szukamy co to może być z innym kolega no to najpierw sprawdzamy na zwarcie (wtyczka przekaźnik klimy) przez kabel nie działa ale jak miernik podłączyłem to jakoś zadziałał to psiknęliśmy wd 40 i znikło już nawet z miernikiem nie działało no to sprawdzamy dalej wtyczka z czujnika ? też nic (wd40)idziemy po kablach i przy wtyczce wentylatora rozdzieliśmy kable delikatnie i sprawdziliśmy miernikiem napięcie jest , sprawdzamy wtyczkę a tu zonk częściowo przepalona
ustawiliśmy w niej styki i gitara auto chodzi choć wentylator późno się załącza prawdopodobna przyczyna to zwarcie na przekaźniku które spowodowało wypalenie się wtyczki .

a teraz co do sprawy to rozetnij delikatnie przewody zasilania wiatraka i sprawdź czy działa , i nie zapomnij o wd 40
  
 
Diviz, u mnie wtyczki na czujniku i przy wiatraku sa ok. ale tez probowalem robic zwarcie omijajac wtyczki i tez nie dzialal wiatrak wiec wtyczki sa w 100% sprawne.
  
 
Witam
Kolego a spróbuj zewrzeć styki w kostce samego włącznika wentylatora i sprawdź czy zadziała - nie wiem jak jest u ciebie ale może byc tak, że wiatrak załącza się poprzez połączenie do masy a nie poprzez podanie 12v na silnik. Weź miernik i sprawdź czy jest jakieś napięcie we wtyczce włącznika wentylatora od strony silnika(na kablu idącym od silnika) - jeżeli jest napięcie to zewrzyj ten kabelek do masy i zobacz czy zadziała. Napisz o wynikach.
Pozdrawiam
  
 
robilem zwarcie na wentylatorze i dziala. na kablach przy wtyczkach nie ma napiecia.
  
 
Witam
Kolego co znaczy że robiłeś zwarcie na wentylatorze? napisz dokładnie w którym miejscu zwierałeś te kable i na których kablach i przy jakich wtyczkach nie ma napięcia bo się troche zakręciłem.
Pozdrawiam
  
 
nowypn, wiec wyjalem wentylator i podlaczylem go pod akumulator i dzialal. ale juz we wtyczce zakladanej na wentylator nie ma napiecia. tak samo jak we wtyczce zakladanej na czujnik temperatury (wkrecony w gumowy waz).
  
 
Witam
Napisz tylko czy przy pomiarze napięcia miałeś minus miernika podpięty do silnika bądź masy aku czy po prostu wpiąłeś się dwoma przewodami miernika w dwa przewody w którejkolwiek wtyczce.
Pozdrawiam
  
 
wpinalem sie w 2 przewody we wtyczkach, podlaczalem zarowke i nic, nie swiecila, nie bylo napiecia na mierniku.
  
 
Witam
To teraz podłącz jeden koniec miernika(żarówki) do masy silnika a najlepiej do masy akumulatora i wtedy drugim końcem mierz na kostce włącznika wentylatora i kostce silnika i napisz co tam namierzyłeś.
Pozdrawiam
  
 
Nic nie mierzylem juz... tak czy tak, pradu tam nie bylo ale w sobote zrobilem tak: znalazlem przewod w ktorym napiecie pojawia sie po przekreceniu kluczyka. podpialem do tego przewodu inny przewod a drugi koniec dopialem do jednego z kabelkow we wtyczce na czujnik. i teraz prad jest we wtyczce i wiatrak sie normalnie zalacza musze jeszcze bezpiecznik 15A na tym zamontowanym kabelku zainstalowac.
  
 
Ja ze swojej strony poleciłbym swój pomysł na rozwiązanie tego problemu.W moim essim także był taki problem i zrobiłem sobie ręczne sterowanie wentylatorem;
-obciąłem kabel który zasila wentylator
-podpiąłem kabel 2żyłowy do niego nie do masy oczywiście
-przeciągnąłem kabel z komory silnika do kabiny wzdłuż kolumny kierownicy
-zakupiłem włącznik
-podpiąłem drugi koniec do bezpiecznika odpowiedzialnego za wentylator-przylutowałem
-drugi krótszy kabel do włącznika
i działa jak wściekły choć już wymieniałem spalony bezpiecznik


  
 
Pawlak77, ja tez mam zamonotowane takie reczne wlaczanie wiatraka ale to u mnie jest meczace ciagle pilnowac czy wskazowka wchodzi juz na czerwone pole poniewaz dziennie po miescie przejezdzam ok. 150 km.
Ja zrobilem to reczne wlaczanie w ten sposob: w kabinie wlacznik, z niego odchodza 2. jeden na + akumulatora a drugi do wtyczki na czujnik temperatury. i dziala mi to juz tak dluzszy czas.

[ wiadomość edytowana przez: marcino-1983 dnia 2009-11-30 19:03:50 ]