[MKV] 1,6 cvh efi 8v Gaśnie podczas diagnostyki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem z essim, w końcu zrobiłem sobie tester i chciałem sprawdzić błędy ale niestety się nie udało. Po odpaleniu silnika, dodaje gazu jak pojawi sie kod 10 po chwili obroty zaczynają falowac miga kod 60 i silnik gasnie probowałem kilka razy lecz ciągle gaśnie. DLACZEGO ???
Dodam ze na wolnych ładnie trzyma obroty bez falowania, nie gasnie sam z siebie, tylko podczas testu.
Jeszcze zanim zgasnie wywala mi kod 42 czy to znaczy ze MAP zdechł ??

SILNIK: 1,6 cvh efi 8v, bez gazu


dodam że sprawdzałem węzyk ciśnieniowy od map`a i wygląda ładnie, szczelny

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-27 20:39:53 ]
  
 
heh...kochane CVH...
42 to MAP, albo gdzies puszcza ciśnienie w kolektorze.
U mnie jest to samo. Zmieniłem 3 MAPy i nic. Możliwe, że gdzieś buduje podciśnienie. Sprawdziłem MAPA dokładnie i pracuje ok.
kod 60 to koniec testu. Jak nie masz kodów pomiędzy 10 i 60 to nie ma błędów.
A test pierwszy na zgaszonym robiłeś?
A nie nabija Ci ciśnienia w zbiorniku paliwa?
Nie śmierdzi paliwem gdzieś?
Lambdę masz oki?
  
 
wg moich info kod 60 to poczatek testu
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=160094&c=45&f=20&orderby=desc&hq=Elaborat&start=40
silnik gaśnie zaraz po rozpoczęciu falowania obrotów, na zgaszonym robilem nic nie wyrzuca,
mam podejrzenia do oringów wtryskiwaczy ze puszczają bo jak silnik jest ciepły to obroty stoją równiutko a czuć takie nieregularne drgania - czy to moze dawac błąd MAP`a ??

ostatnio czuc paliwem z tylu auta w okolicach wlewu nie wiem czy było czuć zapach benzyny wcześniej - możne to świadczy o czymś??, co do sondy to mam pewne podejrzenia z ale pewności brak

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-27 21:35:49 ]
  
 
u mnie wywalał wszystkie błedy przed kodem 60.
A to że śmierdzi z wlewu to też właśnie drążę. Mozliwe, że coś nie abla z układem odpowietrzenia zbiornika, albo właśnie z MAPem...
u siebie podmieniłem zawor przy wlewie (ta gruszka z cienkimi przewodami) i też lipa...
Dały kolektor mam uszczelniony i to nie to jak widać...
  
 
z tym śmierdzeniem paliwem to wymieniałem ostatnio regulator ciśnienia paliwa, i chyba od tego momentu zaczeło smierdziec paliwem kolo wlewu, ale pewnosci nie mam czy wczesniej nie było czuć paliwa

ale po wystąpieniu kodu 60 zaczynają ci falowac obroty ??

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-27 22:17:08 ]
  
 
Cytat:
2009-11-27 22:16:17, mikekot pisze:
z tym śmierdzeniem paliwem to wymieniałem ostatnio regulator ciśnienia paliwa, i chyba od tego momentu zaczeło smierdziec paliwem kolo wlewu, ale pewnosci nie mam czy wczesniej nie było czuć paliwa ale po wystąpieniu kodu 60 zaczynają ci falowac obroty ?? [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-27 22:17:08 ]


tak, szaleją obroty i silnik gaśnie.pozdr
  
 
czyli chyba tak ma byc
  
 
a czemu wymieniałeś regulator? Filtr paliwa wymieniałeś?
  
 
filtr nowy orginał, regulator wymieniony podczas walki z kangurem
własnie wrociłem do starego i zobaczymy czy cos sie zmieni

jak ma być zamontowany ten separator (puszka) na wezyku od kolektora do mapa ?? - jasny plastik do map`a czy do kolektora
  
 
a kangur czym się objawiał?
Czy przypadkiem nie pojawiał się przy 3000obr na 3 i 4 biegu?
  
 
kangur na niskich biegach, jeździe bez gazu albo na malym gazie, ewentualnie przy hamowaniu
ale udało mi się go pokonać przynajmniej narazie

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-28 18:56:05 ]
  
 
Cytat:
2009-11-28 18:54:05, mikekot pisze:
kangur na niskich biegach, jeździe bez gazu albo na malym gazie, ewentualnie przy hamowaniu ale udało mi się go pokonać przynajmniej narazie [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-28 18:56:05 ]


a co zrobiłeś, jeśli można wiedzieć?
Z ruszaniem nie miałeś problemów?
  
 
To, że gaśnie podczas testu nie jest dobrą oznaką.
Samochód powinien przejść cały test diagnostyki na włączonym silniku.
Na koniec wyrzucić 10teczkę i test zakończyć.

Jeśli gaśnie, to coś jest nie tak.
Proponuję pojeździć trochę, zrób jakieś 50km i zrób test, ale na zgaszonym silniku.
Zobacz co wyjdzie, następnie uporaj się z tym błędem i dopiero później zrób diagnostykę na włączonym silniku.

P.S CVH bardzo często lubi mieć problemy z samą wiązką...
  
 
to dluga historia
z ruszaniem był problem zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju dusiło ale po ok 30 to przechodziło nie jestem pewien czy to udalo mi sie zlikwidowac bo jakies 2 dni temu cos ześwirował z tym ale wywala mi kod 42 wiec chyba to jest ten powód

usuniecie kangura:
1. separator par oleju na wężyku kolektor - map kolor kremowy w strone kolektora ( jak zaloze odwrotnie kangur powraca - dzisiaj sie o tym przekonałe) nie wiem jak to działa bo puszcza w obie strony powietrze a bańka jest nowa
2. wymienilem czujnik VSS bo kable praktycznie porywane były i obroty przy toczeniu leciały w dół - teraz elegancko podnoszą sie w górę przy toczeniu a jak sie zatrzymam ustawiają sie normalnie
3. nowa odma - ciapało mi olejem spod korka po wymianie spokój
4. sonda lambda podmiana
5. czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym

wydaje mi sie ze mam lewe powietrze na o-rinach wtryskiwaczy - bo na wolnych obrotach lekko nierówno chodzi chociaż obroty w stoją w miejscu - czy to może powodowac kod 42 ??



  
 
Jak najbardziej...
  
 
ja sprawdzałem resety i błędy setki razy, do tego robiłem diagnostykę 2 razy w warsztacie i było ta samo. Wyłazi 42 i 38. 38 dopiero po wejściu na lpg, więc sobie darowałem, ale 42 jest ciągle przy teście na zgaszonym. Dodam że śmierdzi paliwem, więc coś z układem paliowowym i odpowietrzającym...
Wg moich info, kod 60 to koniec testu (po nim powinno się wyregulować zapłaon i jałowy). po 10 minutach powinien pojawić się 70.
  
 
to gaśniecie przy tescie to następuje w momencie jak zaczyna wybijac kod 60 obroty bardzo spadają telepie sie caly silnik az w koncu zagsnie
po dodaniu gazu po kodzie 10 wyrzuca mi 42 potem zaczyna lypać 60 i obroty bardzo spadaja i auto gasnie- co moze byc tego przyczną ?? czy u was tez obroty tak nisko spadają w tym momencie ??
jak nasluchuje silnika to niestety nie slysze zadnego świstu powietrza

jak sprawdzic te oringi ??
czy żeby wyjac listwę wtryskową musze caly kolektor zdejmowac ??

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-28 21:06:17 ]
  
 
u mnie jest dokładnie tak samo, ale możliwe, że obaj mamy ten sam problem. Ja wymieniałem wszystkie uszczelki, ale znowu coś świszcze przy przepustnicy...
A ten separator wg instrukcji haynesa ma być CARB-w stronę kolektora, a DISC w stronę MAPa. I u mnie tak jest.


  
 
Cytat:
2009-11-28 21:02:59, mikekot pisze:
... jak sprawdzic te oringi ?? czy żeby wyjac listwę wtryskową musze caly kolektor zdejmowac ?? [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-28 21:06:17 ]


raczej tak, przy okazji wymienisz uszczelki pod kolektorem i przepustnicą...
  
 
no to u mnie ten sparator jest odwrotnie
jak dam tak jak u ciebie to kangur wraca
występuje u ciebie kangur ?? gdzie czuc paliwo u ciebie ??