[MKV] 1,6 cvh efi 8v Gaśnie podczas diagnostyki - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
paliwo czuć przy wlewie i jak odpalam, to w aucie przez chwilke.
Trudno powiedzieć, czy to kangur... po prostu jak zimny- to rusza, jakby się trząsł, musze powoli puszczać sprzęgło. Ale normalnie da się jechać.
Jak hamuję silnikiem, to przy małych prędkościach, poszarpuje trochę, ale tak samo na pb i lpg.
Nie mierzyłem jeszcze ciśnienia pompy i regulatora...
No i dziś wyczaiłem, że syczy coś właśnie albo z listwy, albo z kolektora...
U mnie za to ciężko odpala - tak, jakby chodził na 3 gary, ale po kilkunastu sekundach jest oki. Ale to tylko na pb, na lpg-miodzio.
  
 
u mnie po wymianie ORingów na wtryskach, wtryski właśnie obracają się dość swobodnie w gniazdach...nie wiem, cz to dobrze, czy źle...
  
 
tez nie mierzyłem ciśnienia, nie wiem jak i czym
wiesz co moze powodowac ten zapach paliwa bo u mnie przy wlewie tez czuc
u mnie obecnie wtryskiwacze nie obracaja sie

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-28 21:37:58 ]
  
 
właśnie próbuję jakoś to wyczaić...mozliwe, że jakaś rurka odpowietrzająca się przytkała, albo...cholera wie...sam juz tracę wątek...osssochodzi...
Ciśnienie zmierzą w tygodniu (podepnę się manometrem pod listwę, albo przed regulatorem, tam jest jakaś złączka).Pisz, co Ci się udało zdziałać, a ja opisze swoje, to może cos się uda...
  
 
jasne będę relacjonował moje postępy, ile ci pali w mieście ?? bo mi jak było chłodno (wtedy mierzyłem) to we wrocku troche korki byly 12l litrów wypił, pytam sie bo nie jestem pewien swojej lambdy
  
 
ja śmigam na lpg i 9 w trasie, a do 13 w mieście (ale sporo korków). Zależy też od przebiegu i stanu silnika...
  
 
widzałem jakis Twój wczesniejszy temat o pochłaniaczu par paliw (filtr weglowy czy coś) gdzie to sie znajduje?, najlepiej na fotce
jak w tym essim jest zrealizowanie odpowietrzenie baku ?? gdzie może sie przytkać jak to sprawdzic ?? pytam sie bo po kupnie auta okazało sie ze ma od cholery syfu w baku i po pewnym czasie palił tylko na 2 gary był u mechanika niby to czyscili, ja potem jeszcze wymieniłem cały kolektor dolotowy ale to odpowietrzenie może dalej jest zasyfione

gdzie szukac tego ??
  
 
Surec a co ze sprzegłem, bo ja miałem identyczny objaw, podczas normalnego ruszania trzesło autem, takie szarpanie, jak mu dałem na 2 tys to nie szrpał.
U siebie zmieniłem sprzegło i pomogło, ale to sie objawiało tylko podczas ruszania.
  
 
Cytat:
2009-11-27 21:19:55, mikekot pisze:
wg moich info kod 60 to poczatek testu https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=160094&c=45&f=20&orderby=desc&hq=Elaborat&start=40 silnik gaśnie zaraz po rozpoczęciu falowania obrotów, na zgaszonym robilem nic nie wyrzuca, mam podejrzenia do oringów wtryskiwaczy ze puszczają bo jak silnik jest ciepły to obroty stoją równiutko a czuć takie nieregularne drgania - czy to moze dawac błąd MAP`a ?? ostatnio czuc paliwem z tylu auta w okolicach wlewu nie wiem czy było czuć zapach benzyny wcześniej - możne to świadczy o czymś??, co do sondy to mam pewne podejrzenia z ale pewności brak [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-27 21:35:49 ]



60 to poczatek testu gdzie zaczyna sie falowanie obrotow,koniec testu to 70 i po tym nastepuje prezentacja bledow jakie wystapily podczas testu.

Nie pamietam czy w CVH jest regulacja reczna biegu jalowego - w RS jest - przed przepustnica jest otworek ktory doprowadza powietrzeza przepustnice a obok jest srubka na maly srubokret plaski - wykrecajac ja zwieksza sie obroty.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
z tego co wiem to tutaj nie reguluje sie obrotów ręcznie, a co to sa za kody ktore wyrzuca mi miedzy 10 (dodanie gazu recznie) a 60 poczatek testu?? czyli kod 42 czujnik map

na przepustnicy sa jakies sróbki ale z tego co słyszałem to nie ma co nimi kręcic bo można zaczac szukac nowej przepustnicy

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-29 16:58:00 ]
  
 
czy powodem gaśniecie może byc silnik krokowy ?? podczas normalnej pracy nic nie wskazuje zbyc był uszkodzony
  
 
Cytat:
2009-11-29 16:52:32, mikekot pisze:
z tego co wiem to tutaj nie reguluje sie obrotów ręcznie, a co to sa za kody ktore wyrzuca mi miedzy 10 (dodanie gazu recznie) a 60 poczatek testu?? czyli kod 42 czujnik map na przepustnicy sa jakies sróbki ale z tego co słyszałem to nie ma co nimi kręcic bo można zaczac szukac nowej przepustnicy [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-29 16:58:00 ]



Wg moich informacji sa one po to,zeby ustwic wolne obroty (przy odlaczonej wtyczce krokowca)na granicy gasniecia silnika ,miedzy innymi przydatne sa przy wspomnianej diagnostyce - moj silnik tez gasl jak przechodzil w tryb diagnostyczny,a po malej regolacji jest ok.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
to trzeba ustawic do plynnej pracy czy poprostu zeby nie zgasł ?
regulacja na przepustnicy ?? czy gdzies indziej


[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-29 19:09:44 ]
  
 
Cytat:
2009-11-29 19:09:01, mikekot pisze:
to trzeba ustawic do plynnej pracy czy poprostu zeby nie zgasł ? regulacja na przepustnicy ?? czy gdzies indziej [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-11-29 19:09:44 ]


tak aby nie zgasl - najnizsze mozliwe obroty - byle nie zdechl.
Regulacja po lewej stronie przepustnicy - stojac przodem do auta.

-----------------
Escort MVII GT 1,8
E90, E46, D40, FMX 650
  
 
poczytałem troche w mądrej książce i zniej wynikają następujące wnioski:
1. kod 60 to jest początek trybu serwisowego podczas którego EEC przestaje kontrlowac zapłon i bieg jałowy
2. w czasie tego trybu (tylko w tym trybie nalezy to robić) nalezy dokonac regulacji predkosci biegu jałowego i punktu zapłonowego o ile jest to możliwe
- w 1,6 efi cvh nie można tego regulowac ??

3. jest jeszcze trzeci tryb testowy uruchomić silnik i po chwili założyć zwore na złączu i powinno wywalić błedy jeśli są

a i jeszcze jedno nie powinno sie wchodzić w tryb serwisowy bez usunięcia wszystkich błędów , u mnie wywala kod 42 wiec pewnie dlatego gaśnie

moze ma ktos pomysł gdzie szukac przyczyny tego błędu??
gdzie szukac ewentualnej przyczyny??
podmieniałem mapa i dalej wystepuje, syczenia powietrza nie słysze, wszystkie rurki wygladaja na dobre
  
 
Magik123-u mnie sprzęgło ma 3 lata i jakieś 45000, ale samo łozysko jest nie do kupienia...ale u mnie problem występuje only na zimnym. Później jakby się poprawiało...
mikekot-wg moich info właśnie jest to tryb serwisowy i zawsze mi się zdawało, że nie trzeba dalej brnąć. U mnie gaśnie po kodzie 60, ale mogę go lekko przygazować, coby nie zgasł i tak będzie kulawo chodził zapewne, choć nie sprawdzałem...
Wg WkiŁ jest taka procedura sprawdzania czujników, złączy, wiązek...odpinasz ECU, EDIS i sprawdzasz miernikiem. Próbowałeś tego? U mnie nic nie wykazało...
Co do MAP-a. U mnie podmiana nic nie dała. Zrobiłem wczoraj reset, teraz idę sprawdzić kody i zobaczymy. U mnie syczy ostro przy przepustnicy, ale ustaje po kilku minutach, jak się zagrzeje.
  
 
przed chwilką robiłem test. Na zgaszonym zero błędów.
Na zapalonym 46 i 42. Po kodzie 60 spada mocno z obrotów, ale podtrzymałem go gazem i po 12 minutach wskoczył normalnie na 1000obr i wywalił kod 70, 46,42 i tak 4 razy powtórzył 70-46-42 i wyłączyłem silnik.
Znaczy coś z ciśnieniem nie tak...
  
 
46 podobno nie warto sie przejmowac to przy pracujacym wystepuje podobno czesto
podmieniłem mapa założyłem separator odwortnie niz w instrukcji Haynesa czyli kremowe do separatora i nie wywalił 42, jak separator był wg instrukcji to wywalało błąd na starym mapie wywalało nie ważne jak był podłączony separator
surec załóż odwrotnie separator i zrób tescik na włączonym silniku ale nie czekaj na kod 60 tylko po dodaniu gazu manulanie wywali albo 42 albo 11
nie wiem czy test był miarodajny odpiąłem akumulator jutro zrobie troche kilometrów i zrobie tescik w takiej konfiguracji
  
 
no niestety dalej wywala 42
może gdzies ciagnąc powiettrze w okolicach rozrządu?? jesli tak to na czy, gdzie ??

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2009-12-01 20:37:24 ]
  
 
hmmm, ale to chyba nie jest rozwiązanie problemu, bo widziałem w innych CVH, że jest tak samo założony...
Ale czy po zmianie pozycji tego separa robiłeś reset, później jazda i dopiero wtedy kody?