[MKV] Nie odpala za pierwszym 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problema .
Jak jest zimny (1.4 wtrysk pojedyńczy) to odpala na dwa razy, za pierwszym wystarczy pokręcić 2 sek. i za drógim odpala odrazu.
Nigdy nie odpala za pierwszym (chyba że jest ciepły). Czy tak ma być??????????????


[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2009-11-24 21:40:28 ]
  
 
mozei to swiecuszki sa zechle albo przewody ale ja tam sie nie znam
  
 
a moze to: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=108321&c=45&f=20
  
 
czytam i tak mysle ze jak mialem 1.4 to rano odpalam mi dopiero po kilku obrotach a jak cieply to odrazu wiec problem lezy gdzies indziej
  
 
Hm, otóż też mam 1.4 i rano, czy po kilku godzinach postoju tez musze chwile pokręcić. Wkurza mnie to bo tata w esim 1.6 16v, kolega w cordobie i przyszła teściowa w corsie nie mają tego problemu - zimny silnik odpala im dosłownie od dotyku (chodzi o benzyne).

Wymieniłem świece, przewody i filtr powietrza - został tylko filtr paliwa. Rozmyślam nad korektorem liczby oktanowej aby przyspieszyc troche zapłon. Dziennie robie ok 100-200km, ciepły od dotyku odpala, oleju nie bierze i dynamika w sumie jak na ten silnik ok ( ostatnio nawigacja zapamiętała 159km/h, ale do tych licznikowych 140km/h buja sie ładnie - potem to juz wiecie, zalezy od pochylosci terenu i wiatru ;D)

Macie jakies sugestie??? Gdzie moze tkwić przyczyna?
  
 
Witam
Jeżeli chodzi o odpalanie zimnego to podobno procedura przewiduje aby silnik obrócił ze dwa razy i dopiero załapał - tak jest zapisane w sterowniku silnika. Mój 1.4i odpala jak jest zimny zawsze po tej samej liczbie obrotów i mi to nie przeszkadza - w sumie są to dwa lub trzy obroty wału.
Pozdrawiam
  
 
JA obstawiam uklad paliwowy, a zwlaszcza pompke paliwa.
Wydaje mi sie ze tu jest mala swiadomosc problemu. Wszyscy wiedza ze wywmienia sie: swiece, kableWN, filtry, olej, rozrzad a nikt nie wspomina o wymianie pompki paliwa ktora nonstop pracuje i tez sie zuzywa i pierwsze tego objawy sa ze ciezko zapalic zimny silnik.
Bo jest potrzebne maxymalne cisnienie wtrysku.
Wiem ze jest ciezki dostep do niej bo trzeba bak zciagac ale to jest niestety przyczyna.
  
 
Ja mam 1,4 93r. U umnie pali od dotyku mam tylko problem z Krokowym bo warjuje na obrotach. A u ciebie kolego obstawiam tak jak koledzy Pompke Palwiwa.


[ wiadomość edytowana przez: Cr1Pp0 dnia 2009-11-25 04:28:51 ]
  
 
Hm, mówicie ze pompka paliwa?? No ale jak zapali to chwile poźniej od dotyku pali. Na PB nie muli sie, dobrze przyspiesza. Mozliwe jest ze to wina filtru paliwa?? Przytkany troche blokuje przepływ paliwa a jak się już układ wypełni paliwem to potem juz silnikowi starcza paliwa.
  
 
Witam
Jeszcze brakuje mi tu info tych co piszą że pali od dotyku czy posiadają silnik na monowtrysku czy pełen wtrysk a może nawet gaźnik - wtedy bedzie można wyciągnąć jakieś logiczne wnioski.
Pozdrawiam
  
 
Samochody które widziałem jak odpalają od dotyku:
1. escort mk6 1.6 16v (wielopunkt)
2. corsa B 1.2 8v 95r (mono)
3. cordoba 95 1.6 8v (mono)

W wątku o popychaczach koledzy pisali, ze olej ma tu duzy wpływ. Kiepski powoduje większe opory i pozno napełnia popychacze.

Dziwne ze wystarczy ze za pierwszym razem zakrece 2 sek, a potem pali juz od dotyku, natomiast gdy zimny chce od razu zapaliś to musze ze 4-6 sekund kręcić.
  
 
Witam!ja mam 1.6 16V miałem ten sam problem nie odpalał za pierwszym razem,wymieniłem świece ,kable itp i dalej to samo ,przyczyna była prosta i nie wiem czemu samo się naprawiło;p elektryk podpiął ciśnieniomierz paliwa ,okazało się ze po wyłączeniu silnika ciśnienie szybko spadało do 0 (a powinno się utrzymywać na stałym poziomie tak mi powiedział;p)po przekręceniu kluczyka ciśnienie skoczyło ale było za małe żeby odpalił od razu ,dlatego przekręcił 2 raz wtedy ciśnienie paliwa było na takim poziomie jakim powinno być wtedy odpalał jak trzeba,czyli musiałem 2 razy pompkę uruchamiać żeby ciśnienie skoczyło na odpowiedni poziom.Nie wiem jak to się działo że ciśnienie tak spadało ,czasami odpalał normalnie za pierwszym ,teraz to zawsze na dotyk.Jeśli coś nie spójnie napisałem to wina kaca .Wybaczcie
  
 
Kolego, to moze byc to. Mam gas, który założył poprzedni właściciel a kto wie czy on wtedy tankował PB??? Moze pompeczka sie troche przyciera??ale kurcze jest cicha i słychać ja tylko jak silnik nie pracuje. Na poczatek to filtr paliwa wymienie bo moze on hamuje cisnienie.
  
 
przypomniało mi się filtr paliwa miałem wymieniany,może dlatego pomogło;p
  
 
Zeby wyeliminowac pompe, wystarczy przed zapaleniem z rana, przekrecic kluczyk w pozycje zapłon, wylaczyc i tak jeszcze ze 2 razy na po 3 sek, i wtedy odpalac, jak zapali za pierwszym to mamy ukald paliwowy, czyli uciekajace cisnienie na postoju.