[MKVI] Mruga oświetlenie i świst z ok. alternatora, wspom.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, szukałem wpisując "mrugające" i nic
mruga lekko wszystko w aucie, oświetlenie wnętrza jak i światła, kontrolka ładowania nie świeci, sprawdzony akumulator na odpalonym i ok 14V stałe, wskazówka nie drgnie.
Coś słychać lekko piszczącego z okolic paska, lekko dodając gazu i coraz więcej mruga tak samo, nie szybciej ale przy większych obrotach znika.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-03 22:35:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2009-12-09 18:52:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-09 23:01:26 ]
[ powód edycji: Temat... ]
  
 
regulator stary?
  
 
W/g mnie albo szczotki mają dosyć,albo komutator alternatora się przetarł i stąd to mruganie.
 
 
alternator nie ma komutatora tylko pierścienie ślizgowe
  
 
Regulator nie ma skoków napięcia, szczotki dobre, komutator nie przetarty, wiem bo go rozbierałem i czyściłem.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Które światła zewnętrzne mrugają? Krótkie, długie, czy tylko pozycyjne? Jak tylko pozycyjne to pokrętło na manetce świateł do przeczyszczenia !!!!!
  
 
Wszystkie ale dziś dokładnie zobaczę.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Po dłuższym zastanowieniu to od tego pokrętła krótkie też mogą mrugać. U mnie pierwszym objawem było grzanie się manetki, wiadomo - styki były brudne więc stawiały opór i się grzało. Złap manetkę i zobacz czy się grzeje.
  
 
Słychać lekki świst z okolicy alternatora, rolki napinającej i wspomagania, po wymianie paska mruganie osłabło, zauważyłem że przez chwilę jak nie było świstu to nie mrugało.
Jutro wymienię regulator.
Co jeszcze może być podejrzane?
Łożyska, napinacz RSowy?

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
A jak już rozebrałeś ten alternator, to trzeba było wylutować mostek i sprawdzić diody prostownicze
  
 
Diody sprawdzone, wymieniony regulator napięcia, obudowa altera była pęknięta, złożyłem ją tak żeby równo była założona i zabezpieczyłem śrubami przed przesunięciem.
Nie mruga nic, cisza z okolic alternatora, w alternatorze na wirniku nie było śladu żeby ocierał.
Jedyny minus to żarzy się kontrolka ładowania bardzo słabo mimo że mostek sprawdzałem i jest dobry. Narazie nie ruszam, ładowanie stałe.
Pozdrawiam.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach