[MKV] Czarne świece

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
na początku wątku mówię że szukałem na forum ale konkretnego nic nie znalazłem.
Mam taki problem że jak jadę na LPG to jest wszystko OK, ale jak przełączę na benzynkę to świece poprostu robią się czarne. I potem za parę dni szczotka druciana i jechane. Trzeba czyścić. Szukając już odpowiedzi na forum tym znalazłem że może to być zła mieszanka palowowo-powietrzna. Czyli jak mam zrobić by była dobra ? Jak to naprawić ? No chyba że to może być coś innego. Jeści coś wiecie to proszę o wasze wypowiedzi.

świece wymieniane były ale zawsze to samo, się tym za bardzo nie przejmowałem bo jeźdźiłem na LPG a tam było OK. No ale teraz taka temperatura to trzeba trochę na BP jechać. Świece i przewody wymieniałęm.
Mój escort to MKV, 1991r, 1.4 benzynka.
  
 
Zmierz sobie Lambde, bo zwykle ona pada, i stad zla mieszanka.
Jak to zrobic jest na forum
  
 
sonda została już wymieniona bo wcześniej mi za dużo gazu spalało i była to wina właśnie sondy. Czyli świece były czarne przed wymianą i po wymianie sondy nadal tak się dzieje. Może ktoś ma jakieś inne pomysły co to może być ?
  
 
a jeszcze jedno.
Panowie mam silnik 1.4 i tam jak jest ta okrągła obudowa filtra powietrza to potem jest dolot powietrza i nie jest on na końcu niczym przytkanym. Tak ma być czy ta końcówka ma być czymś zamknięta ? Chodzi mi to to miejsce gdzie jest obudowa filtra powietrza, potem końcówka tej obudowy czyli tam gdzie jest przyczepiona taka czerwona rureczka no i zakończenie tego. To właśnie na końcu nie jest to niczym zatkane. Tam ma być ?
Trochę łapatologicznie to napisałem bo sam nie wiem więc sorry.
  
 
Trochę namieszałeś . Prościej by było gdybyś wrzucił fotkę z zaznaczonym miejscem o które chodzi

-----------------
CB Radio: President HR 2600+alan PC6

EOP 3F98

#2432
  
 
e no foty nie mam. Powiedzmy że tego odtatniego postu nie było bo faktycznie możecie nie zrozumieć. Tak to napisałem. Ale o tych czarnych świecach to temat otwarty...
Jakieś wasze domysły ?
  
 
Cytat:
2010-01-02 21:38:17, marcinklb07 pisze:
a jeszcze jedno. Panowie mam silnik 1.4 i tam jak jest ta okrągła obudowa filtra powietrza to potem jest dolot powietrza i nie jest on na końcu niczym przytkanym. Tak ma być czy ta końcówka ma być czymś zamknięta ? Chodzi mi to to miejsce gdzie jest obudowa filtra powietrza, potem końcówka tej obudowy czyli tam gdzie jest przyczepiona taka czerwona rureczka no i zakończenie tego. To właśnie na końcu nie jest to niczym zatkane. Tam ma być ? Trochę łapatologicznie to napisałem bo sam nie wiem więc sorry.


tak ma być niczym nie zatykaj
  
 
Co nie które Auta mają właśnie zmniejszony dolot Powietrza jeśli posiadają LPG .
Nie wiem czy tak musi byś w każdym Aucie ale możesz sprawdzić sam czy coś się zmieni z pracą Silnika
  
 
Cytat:
2010-01-03 12:01:34, DriF pisze:
Co nie które Auta mają właśnie zmniejszony dolot Powietrza jeśli posiadają LPG . Nie wiem czy tak musi byś w każdym Aucie ale możesz sprawdzić sam czy coś się zmieni z pracą Silnika



W instalkach pierwszej generacji zwykle tak robili w gaznikach i jednopunktach, kiedys tez u siebie tak miałem, poprostu z dslonietym i skierowanym do przodu dolotem auto gasło, gdyz miał za dduzo powietrza.
  
 
no to czyli ok wszystko z tym a co z tymi okopconymi świecami ?
  
 
Witam
Okopcone świece swiadcza albo o zbyt bogatej mieszance albo o zbyt późnym zapłonie. Skoro lambda jest ok i rzeczywiście mieszanka ma poprawny ten parametr to pozostaje lekko przyspieszyć zapłon.
Pozdrawiam
  
 
Tylko sek w tym ze On sobie zapłonu nie przyspieszy, bo jak.
Jeszcze moze byc problem z ustawieniem rozrzadu, nie wiem, moze byl zmieniany ostatnio i ktos sie rypnał o zabek, wtedy bedzie podobnie, pasowało by sprawdzic.