[MKV] zamula się i niemal gaśnie, przy szybkim dodaniu gazu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. mam escorta mk5, niedawno wymieniłem pompę paliwa, i niestety mam problem. Nie ukrywam że auto stało cały miesiąc. ale teraz gdy szybciej wcisnę gaz to auto schodzi z obrotów i chce zgasnąć, i trzeba wolniej wciskać gaz, najgorzej jak jest zimny.

co może być przyczyną? może trzeba coś wyregulować pod kątem nowej pompy? na początku myślałem że może to być nieszczelność na zbiorniku paliwa, wjęc go uszczelniłem ( tam przy pompie ).

pozdrawiam
  
 
Na początek: świece, przewody,

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2009-12-12 21:42:44 ]
  
 
zapala normalnie? Jak się rozgrzeje, to chodzi ok?
W jakiej kondycji jest silnik? (branie oleju, wycieki, przebieg...)
Przy nowej pompie dałbym nowy filtr paliwa i powietrza.
Na początek zrób reset kompa i zobacz czy coś sie zmieni.
Jak masz silnik? Masz lpg?
  
 
na początek , jaki masz silnik ??
  
 
Cytat:
2009-12-12 23:02:06, adrian_mk6 pisze:
na początek , jaki masz silnik ??



mysle, ze jakis benzynowy
  
 
A skoro kolega mówi o jakiejś regulacji, to na pewno gaźnikowiec


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-12-13 13:17:53 ]
  
 
witam. zapala mi bez problem, ale najpierw się musi rozgrzać żeby była mowa o ruszeniu, mój silnik to 1,8 dohc benzyna, ale jak się rozgrzeje to chodzi lepiej ale nie tak jak powinien, nie bierze oleju, przebieg to ok 200tys. mam nowy filterek paliwa, a filtr pow. mam stożkowy, ma ok ok 1 rok. nie mam lpg, a jak zrobić reset kompa? aha przewody do świec miałem wymienione ok 0,5 roku temu, a świece... mają z 10tys
  
 
Cytat:
a jak zrobić reset kompa



Na początek użyć wyszukiwarki (żeby nie zaśmiecać forum)
  
 
jak zmieniałeś kable, to świeczkek aż żal nie wymieniać...
Reset-odpinasz aku na noc, podpinasz później, odpalasz, chodzi aż się zagrzeje (niektórzy robią to inaczej) i jeździsz zmiennym stylem jazdy przez 20km. Wtedy komp się samoadaptuje.
  
 
Po tym co opisujesz silnik się przelewa, choć podobny objaw może występować przy zbyt ubogiej mieszance. Dlatego rozważajmy obie możliwości.

Wg. mnie, przy gwałtowym dodatniu gazu komputer nie dostaje sygnału o otwarciu przepustnicy (zalewa go) lub nie otwiera wtrysków (zbyt ubogo), dlatego kicha prycha itd.

Podstawowym pytanie który silnik 1.8 DOHC posiadasz, czy masz MAP Sensor czy przepływkę. Jednak nie patrząc na to jaki silnik masz, to albo MAP albo przepływomierz do szczegółowego zbadania.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby, zrobienie testu samodiagnozującego (dioda i lecisz z koksem), wtedy wiedzielibyśmy coś więcej...
Na temat diagnostyki poszukaj na forum, jest kilka wątków opisujących jak samochodzielnie ją wykonać.


[ wiadomość edytowana przez: GrzEE dnia 2009-12-14 11:22:35 ]