[OGÓLNE] Czy zasłaniacie chłodnicę kartonem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc koledzy,
Mam di was pytanie:
czy zasłaniacie chłodnicę kartonem ? Czy po tym silnik faktycznie wam się szybciej nagrzewa. Ja wam powiem że mam zawsze problem z dogrzaniem silnika, mi wskazówka nigdy nie leci nawet do połowy skali. Jest zawsze tak na 1/4 skali tego wskażnika. Czy spróbować przyłorzyć karton do chłodnicy?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-27 14:54:19 ]
  
 
kolego jaki masz silnik ? Jeśli diesla to moja wskazówka zachowuje się dokładnie tak samo.
  
 
mi to juz powoli rece opadaja

najpierw temat o denaturacie do baku, teraz o kartonie do chlodnicy...

nie no super
  
 
A najlepse jest to,że oba (denaturat i karton) zdają egzamin

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
  
 
do Mały:
jak nie chcesz to nie odpowiadaj. Ja mam pytanie a forum jest najlepszym miejscem żeby go zadać.

pozdrawiam i dziękuję za normalne odpowiedzi.
A silnik 1.4 benzyna
  
 
Ja w Focusie 1.6 po przejechaniu 2-3 km w zależności od temp. na zew. mam wskazówkę w połowie skali więc nie widzę potrzeby. Jednak po drogach widać, że takie coś zakładają.
  
 
Zanim nie wymienilem termostatu, wlozylem karton. Efekt byl zaden gdyz karton w pierwszy dzien nasiaknal i odpadl, wiec polecam jakis plastki wcisnac.

Po wymianie termostatu, wskazowka temperatury zawsze wskakuje pod "M" - mam diesla.

Zima ciezko go rozgrzac na krotkich dystansach, tym bardziej przy wlaczonym ogrzewaniu ktore odbiera cale cieplo jakie ten silnik wytwarza. Zwykle wskazowka oscyluje w okolicach konca bialego pola.


[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-12-21 19:31:07 ]
  
 
ja mam ten sam problem poniewaz termostat jest caly czas otwarty a zanim caly uklad sie zagrzeje to troche schodzi, ja zastawilem chlodnice kartonem (zaleznie od temperatury na zewnatrz trzeba wyciac odpowiedniej wielkosci otwory) przy takiej temperaturze jak dzisiaj mam przykryta cala chlodnice temperatura na trasie jakies 90 st jezeli lapie wiecej trzeba wiecej ogrzewania puscic do srodka i tylko tyle ale najlepszym rozwiazaniem jest wymiana termostatu.
  
 
W MkV i MKVI temperatura jest oznaczona jako NORM wiec wskazówka powinna byc wychylona miedzy OR i to jest własnie 99 st moze byc nieco ponizej na jakies 88st
  
 
małe sprostowanie OR=90st
  
 
Ja osobiscie nie robie tak. Jak mialem kadeta,to raz sprobowalem,ale niewiele sie zmienialo. Poza tym termostat jest od regulacji temperatury,a nie karton. A co jesli po dluzdzej trasie sie zatrzymasz i chlodnica nie spelni swojego zadania,bo tektura skutecznie zmniejszy oddawanie ciepla?
  
 
mam zamiar wymienic termostat ale jakos nie mam na to czasu
  
 
Cytat:
A najlepse jest to,że oba (denaturat i karton) zdają egzamin


Falcon ma racje.Jedno wypijasz,a drugim się przykrywasz hehehe.Teraz na serio.Essi Mk-7 1.6 16V Zetec bez gazu.Karton stosuje od kilku lat,aby dogrzać silnik(termostat sprawny).Sprawdza się w 100%,ale trzeba zadbać o osłone chłodnicy (ten plastik pod spodem).Jeśli go nie ma,to karton albo zmoknie i wypadnie,albo się obsunie w doł i lipa.To też przetestowałem i kupiłem w/w osłone.Z czystym sumieniem polecam.Sposob stary,ale jary.Tak na marginesie jestem kierowcą od 1988 roku.W wojsku na poligonie karton był rarytasem.Tam stosowałem gazety w iście zacnej ilości.
 
 
Nie dziwie sie,to bedzie z pol godziny roboty... Bedziesz mial pretekst zeby przy okazji wymienis plyn w chlodnicy.
  
 
a ja dzisiaj dałem karton na chłodnicę i wiecie co ? mam wrażenie że z nadmuchu powietrza szybciej leci ciepłe powietrze i nawet jest ono cieplejsze niż było wcześniej. Ale na wskażniku temperatury silnika wskazówka jest w tym samym miejscu.
  
 
ja tez dałem "plastikowy karton " 1/3 powierzchni miedze chłodnica od klimy a "właściwą" .

efekt:
szybciej leci cieple powietrze,
temp jak bez kartonu,
50 km w korkach wskazówka na N

dodam ze termostat wymieniałem miesiąc temu...
  
 
zasłaniam od zawsze ale nie kartonem tylko styropianem bądź jakąś plastikową osłoną. dlaczego nie kartonem zapytacie? z racji tego ze jak kazdy papier chłonie wodę i ma tendencję do łuszczenia się i zostawiania swoich kawałków wewnątrz kanałów w chłodnicy.
zapewne w okresie letnim pojawi się tutaj kilka postów typu: "Samochód przegrzewa się i gotuje nawet na postoju czego to jest wina?
Odpowiedź będzie jasna.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: tgkone dnia 2009-12-22 17:08:50 ]
  
 
Ja też założyłem ale nie licze że będzie cieplej. Dziewczyna mi powiedziała "zrób coś żeby było cieplej w moim aucie" to jej założyłem. Tak samo się grzeje ale mam już spokój.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
panowie zeby samochod zlapal temperature wlasciwa te okolo 90st to trzeba przejechac 25km po trasie wlasnie z zaslonieta chlodnica wiem bo juz od pazdziernika tak robie a w korkach trzeba na prawde dlugo stac zeby zagrzac caly uklad do takiej temp przy takiej temperaturze zewnetrznej
  
 
ee troche przesadzasz z tymi 25km ja robie ok 6km do szkoły i gdzieś w połowie drogi z nawiewów leci już ciepłe powietrze a temp silnika jest na pozomie 90C na ok 5 kilometrze. 1.8TD