[MKV] 1,6 8V efi Jak rozróżnić silnik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam takie pytanko przeglądałem katalogi z ktorych wynika że od początku 1992 roku nastąpiła jakaś zmiana w silniku 1,6 8V cvh, ponieważ części do `92 i przed `92 się różnią. Chciałby sie dowiedzieć w jaki sposób rozróżnić oba te silniki ponieważ w moim aucie był wykonany swap przez poprzedniego właściciela i nie mam dokładnych info o roczniku silnika.
Czy silniki po `92 to są takie z czarną pokrywą zaworów? bo widziałem 2 takie sztuki na allegro ?
  
 
te z czarną pokrywą zaworów to już są 1.4. Napewno poznasz po dolocie - 1,4 ma taką rurke idącą po łuku, a 1,6 EFI 8V ma taką dwururkę, która skręca pok kątem prostym nad kolektorem wydechowym.
  
 
dzieki za info, ale chodzi mi dokładnie o 1,6 EFI przed `92 i po `92 jak je rozróżnić i czym się różnią ? a może to był tylko chwyt forda ?
  
 
Podaj VIN
  
 
1,6 EFI po 92r to już były tylko 16V.
w 1992r można jeszcze spotka ostatnie MK V z 1,6 8V, ale to już ostatni rok produkcji tego silnika w escorcie. Poźniej 8V były tylko 1,4 i 1,3 i diesle
  
 
  
 
oczywiście były też CVH w mk4 też oraz 1,6 RS też w mk4
  
 
Krotko mowiac silnik cvh 1,6 EFI mechanicznie jest taki sam od 90 roku (a moze i 89) do konca ich produkcji w mk V. Po 92 bodajze wrzesien wszedl w produkcje mk VI i tam byl 1,6 ale juz 16V. Stad wlasnie mozesz sie zastanawiac wzgledem innych czesci - w 92 roku byly oba silniki produkowane jeden do wrzesnia drugi od wrzesnia.
  
 
a blok z bebechami 8Vi 16V są takie same?
  
 
Cytat:
2010-01-07 14:36:43, surec pisze:
a blok z bebechami 8Vi 16V są takie same?



Raczej nie ,ale nie wiem - zetec czy zeta to byly calkim nowe konstrukcje.
Mozna by spojzec po skoku tloka - jak sa rozne w 16v i 8V to duze prawdopodobienstwo ze sa inne tak jak przypuszczam.
  
 
ale wg katalogow nastapila jakas zmiana miedzy grudniem 91 a styczniem 92 tutaj lin do katalogu sond lambda, pierwsza od gory jest do 12 `1991 a druga od gory jest od 1. 1992
jednak nie da sie linku wrzucic tak aby odpowiednia stronka sie wyswietliła

dam opis ze stronki

Cytat:

Jednostka opakowania: 1
Numery u?ytkowe: LS 3291, LSH-6
od roku prod.: 08/1990 do roku prod.: 12/1991
Sonda lambda: Sonda regulacyjna, Układ wydechowy: przed katalizatorem



Cytat:

Jednostka opakowania: 1
Numery u?ytkowe: LS 3307, LSH-64
zamieniony przez: 0 258 003 714
od roku prod.: 01/1992 do roku prod.: 09/1992
Sonda lambda: Sonda regulacyjna, Układ wydechowy: przed katalizatorem



podobna sytuacja jest z paskiem rozrzadu do tych po ` 92 wg INTERCARS`u pasek jest szerszy o ok. 2 mm

[ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2010-01-07 14:52:36 ]
  
 
Cytat:
2010-01-07 14:40:40, mikekot pisze:
ale wg katalogow nastapila jakas zmiana miedzy grudniem 91 a styczniem 92 tutaj lin do katalogu sond lambda, pierwsza od gory jest do 12 `1991 a druga od gory jest od 1. 1992 jednak nie da sie linku wrzucic tak aby odpowiednia stronka sie wyswietliła [ wiadomość edytowana przez: mikekot dnia 2010-01-07 14:44:03 ]


co nie oznacza, że sondy nie są zamienne, może tylko np firma się zmieniła, albo kolor kabla, albo sam numer...
  
 
a może masz na myśli różnice pomiędzy silnikami 1,6 8V efi i 1,6 8V z gaźnikiem, tylko nie jestem pewien czy było mkV z 1,6 na gaźniku
  
 
chyba nie było, wposcie niżej wkleiłem opis ze stronki,
podobna sytuacja jest z paskiem rozrządu wg. Intercarsu po 1/`92 pasek jest inny, szerszy o ok 2mm i trzy razy droższy
  
 
no zawsze jakieś róźnice są, stąd VIN potrzebny.
Wiem, że CVH do 03.1991 miał inny czujnik temp na wskaźnik, inne łożysko sprzęgła, inne kolory niektórych plastików...
Ale pytasz o jakąś część konretnie, czy tak w ogóle?
  
 
Czy wy czytacie co kolega napisał.Już druga osoba wspomina o numerze VIN,a kolega wyraźnie napisał,że ktoś robił swap silnika i nie wie co tam siedzi,więc po co wam ten VIN?
  
 
tak ogólnie sie pytam na przyszłość pozatym chciałem sobie lambde wymienic i tak mi wyszło z tym silnikiem
VIN w moim przypadku nic nie da
  
 
Cytat:
2010-01-07 16:29:26, kroczak pisze:
Czy wy czytacie co kolega napisał.Już druga osoba wspomina o numerze VIN,a kolega wyraźnie napisał,że ktoś robił swap silnika i nie wie co tam siedzi,więc po co wam ten VIN?


Silnik też ma swój numer, który powtarza się w numerze VIN.
A swoja drogą, skoro nie wiadomo co siedzi, to samo info o różnych zmianach w silnikach też niewiele pomoże...
  
 
blok w 16vi 8v jest całkowicie inny
pasek rozrządu zmieniał się w cvh 04/1992 - ale napinacz i pompa wody już się nie zmieniła

reszta to różnice nieistotne, sondy od 1,6cvh efi będą takie same niezależnie od roku produkji i w tym przypadku nie sugerowałbym się tym co pisze producent sondy w katalogu

zresztą do większości fordów można założyć jeden i ten sam model sondy uniwersalnej
  
 
dzięki o to mi chodziło
do zamknięcia