[MKVII] Interfejs komputerowy ELM 327 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-02-17 12:17:12, bzikol pisze:
no i po-testowałem ten interface ELM w TD - Endura - DE i mogę powiedzieć, że nie działa ... więc tam musi być sterowanie EEC IV - więc powinno się używać czytnika kodów błyskowych


To mnie zmartwiłeś. Już myślałem, że nowym gadżecikiem urozmaicę sobie szare zimowe wieczory :/
  
 
Cytat:
2010-02-16 07:57:54, jarman pisze:
Mam też silnik, zbiorniczki itp. Zupełnie niepotrzebny post. Jestem specjalistą w trochę innej dziedzinie. Ludzie cenią sobie pracę ze mną, bo się z nich nie naśmiewam gdy palną jakąś głupotę wynikającą z czystej niewiedzy.



no nie zaskoczyles. na filtrze jesc naklejka "eec coscam i podana jest moc"
  
 
Cytat:
2010-02-17 22:16:39, CKsrv pisze:
no nie zaskoczyles. na filtrze jesc naklejka "eec coscam i podana jest moc"



Ano, humor miałem gorszy. Sorka
  
 
bzikol a z którego roku masz Essa?
  
 
1998
  
 
ten interfejs nie będzie działał z żadnym dieslem w escorcie.
jeśli chodzi o benzynowe to tylko te z EEC V czyli silniki endura E oraz zetec od września 1999 roku ale to ma byc data produkcji escorta a nie rejestracji czy sprzedaży.

Najprościej sprawdzić to po wtyczce diagnostycznej.
Podłączony pin 3 i 11 - zapomnij o jakiejkolwiek diagnozie ELM-em albo innym urządzeniem diagnozującym w standardzie OBD2

podłączony pin 2 i 10 - wszystko powinno hulać bez problemu

jest jeszcze pin 4 i 5 jako masa, pin 7 do diagnozy radia poduszek ABS,u w standardzie OBD2 protokół ISO(ELM nie obsługuje w escorcie) oraz pin 16 na którym jest napięcie +B czyli tyle ile na akumulatorze w danej chwili.

  
 
Cytat:
2010-02-20 09:56:50, Slawko pisze:
Podłączony pin 3 i 11 - zapomnij o jakiejkolwiek diagnozie ELM-em


Czytałem na innym forum, że pewien Czech ( Tomin ) robi obecnie fejsa do tych z pinem 3 i 11.
  
 
Jeszcze wrócę do tematu.
Skoro ELM 327 nie zadziała w 1.8 TD to w jaki sposób mogę podłączyć się kompem pod Essa, żeby np. sprawdzić przepływomierz?
  
 
podstawiajac inny na probe.
  
 
Trochę nie o to mi chodzi. Zbliża się koniec zimy, a w moim przypadku jest to okres przeglądu oraz obsługi pojazdu. Poza wymianą oleju, filtrów, wystukanych elementów podwozia (po zimowych dziurach) chciałbym zrobić także diagnostykę silnika. Generalnie zależy mi na porządnym ogarnięciu samochodu po zimie. Przy tym chciałbym jak najwięcej zrobić lub chociaż zdiagnozować we własnym zakresie. Dlatego tak drążę ten temat.
  
 
pytanie do bzikola:
czy twoja wtyczka ma piny 2 i 10 tzn. teoretycznie działający wariant według opisu Slawko?

Bo ja właśnie mam dokładnie piny 2, 10, 4, 5, 7, 16. Tyle, że piszecie, że w przypadku ropniaków to i tak nie ma znaczenia. Skąd ta pewność?

PS. Nie mogę się z tym pogodzić
  
 
zobaczę jak u mnie z tymi pinami ...

a polecam jeszcze wątek następujący

[MKVII] Identyfikacja złącza diagnostycznego

także z naszego forum ...
  
 
Cytat:
2010-02-21 14:20:33, bzikol pisze:
[MKVII] Identyfikacja złącza diagnostycznego


No właśnie. W przytoczonym przez Ciebie wątku prezentowane jest gniazdo do EECIV (pin 3 i 11). A ja mam chyba EECV (piny 2 i 10 + reszta). Zatem może jeszcze jest szansa na podłączenie ropniaka do lapka?
  
 
Witam

jak ja szukałem informacji w jakich escortach było EEC V to znalazłem jedynie informacje ze w silniku 1,3 Endura E oraz 2,5 V6,
natomiast każdy inny miał napisane jasno niezależnie od roku, że mają EEC IV.

jeśli uda mi się znaleźć to ponownie to podam źródło ...
  
 
Cytat:
2010-02-21 14:44:48, jarman pisze:
No właśnie. W przytoczonym przez Ciebie wątku prezentowane jest gniazdo do EECIV (pin 3 i 11). A ja mam chyba EECV (piny 2 i 10 + reszta). Zatem może jeszcze jest szansa na podłączenie ropniaka do lapka?

w dieslach(escort)nigdy nie było sterownika EEC ani 1 ani 2 ani 3,4,5,6,7, itd.
tam jest ubogi sterownik do diesli z którym nie działa ELM(żaden).

Reasumując:
w dieslach fordowskich typu TD oraz D nie ma zadnego EEC tylko Electronic diesel control module (EDC) a ten nie ma OBD2.

EEC występuje tylko i wyłacznie z silnikami benzynowymi.
Cytat:
2010-02-21 20:24:04, bzikol pisze:
............... natomiast każdy inny miał napisane jasno niezależnie od roku, że mają EEC IV. ...........

do silników zetec, EEC V zaczeli montowac od końca 1999 roku, czyli wszystkie te co maja elektroniczne liczniki.
Takie



[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2010-02-25 22:16:14 ]
  
 
Cytat:
2010-02-25 22:11:14, Slawko pisze:
Reasumując:
w dieslach fordowskich typu TD oraz D nie ma zadnego EEC tylko Electronic diesel control module (EDC) a ten nie ma OBD2.


Rozumiem i zapominam o ELM 327, ODBII itp.
Jednak tematu nie kończę i zapytuję czy można się jakoś wpiąć w EDC i czy to ma w ogóle jakiś sens, skoro Slawko pisze, że jest to sterownik bardzo ubogi.

Slawko może wiesz jakie funkcje spełnia EDC? Czy jest sens drążyć ten temat czy laptop + Ess_TD jednak nie ma przyszłości ??
  
 
co do ECCV to sa wyjatki.
ja mam essa z 96 roku i mam ECCV.
jestem ciekaw jakie kompy maja cashy i luksas, bo tez mi sie cos wydaje, ze maja ECCV.


[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2010-02-26 08:39:39 ]
  
 
Cytat:
2010-02-26 07:44:49, jarman pisze:
Slawko może wiesz jakie funkcje spełnia EDC? Czy jest sens drążyć ten temat czy laptop + Ess_TD jednak nie ma przyszłości ??

steruje grzaniem swiec, steruje pompą wtryskową, steruje silnikiem wolnych obrotów i takie tam.
Niestety nikt nie zrobił taniego interfejsu do diesli.
Powód? zwróćcie uwage , ze wszystkie ELM-y powstały w USA, a tam diesel w tych latach to był wyjatek. Za mało tego i to jest powód.

To, ze jest podłaczony pin 2 i 10, to mozliwe, ze tam jest OBD2, ale nikt nie zna ani protokołu, ani pidów ani adresów dla komend.
Cytat:
2010-02-26 08:37:11, radekbox pisze:
co do ECCV to sa wyjatki. ja mam essa z 96 roku i mam ECCV. jestem ciekaw jakie kompy maja cashy i luksas, bo tez mi sie cos wydaje, ze maja ECCV.

bo masz silnik 1.8 130KM

[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2010-02-27 20:38:11 ]
  
 
Cytat:
2010-02-27 20:36:42, Slawko pisze:
bo masz silnik 1.8 130KM [ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2010-02-27 20:38:11 ]


115
a przeciez nie wszystkie 115 konne maja ECCV
  
 
Cytat:
2010-02-20 17:38:06, sambor2 pisze:
Czytałem na innym forum, że pewien Czech ( Tomin ) robi obecnie fejsa do tych z pinem 3 i 11.


Zgadza się. Pisałem na forum właśnie z użytkownikiem tomin. Pytałem o kabelek który oferuje do escorta. Pisał, że to będzie działać z 1.4CVH z '96. (Czyli taki jaki mnie interesował) Z powodzeniem przetestowany na wielu CVH z wtykiem OBD. Cena wynosi 70 euro, a za 20-30 dni będzie nowa wersja, która będzie miała diagnostykę nawet ABS Escort i nowszych samochodów Airbag.