BA3 2107, Ivan - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
udało się
pierwsze prace poczynione

sobota 01.05.2010 ok 1230
Etap I
Krok I
zadanie nr1:
odpalić obiekt:

umyć i wstawić do garażu:


wykonanie zadania, zadowalające:


zadanie nr2:
zabrać się do roboty:
wykonanie zadania drugiego także zadowalające, w jedno krótkie popołudnie (długi weekend ) udało mi się rozbroić:
-cały bagażnik (klapa, oświetlnie rejestracji, zapas, narzędzia, lewarek, trójkąt, wykładzina, plastiki, zderzak z mocowaniami, więcej nie pamiętam)
-maska (nie lada wyzwanie, zaszperowała mi się o wycieraczkę i otwieranie nie puściło, musiałem wywarzać)
-grill (uratowany )
-tylne drzwi (w sumie to mam już wszystko luźne tylko nie wiem jak zdjąć boczki bez łamania korbek do szyb, może ktoś pomoże bo nie chcę zepsuć tylko sprzedać )



z obserwacji poczynionych podczas prac:
-autko zakonserwowane na maxa, śmierdząca maź wycieka z każdego otworu)
-narazie idzie lekko i sprawnie
-DOBRA RADA (podpatrzone w "Superjeździe" na DiscoveryHD) wszystko co odkręcisz wrzucasz do plastikowego pojemnika, ja mam kilka po lodach algida, dzięki temu nic się nie straci i nie pomiesza. Wystarczy co kilka pozycji zrobić porządek z pojemnikami. W jednym śróby z mocowania maski, w drugim z grilla itd. Wszystko ładnie zapisujemy w notatniku a części pakujemy do woreczków i do szafy, jak będę składać wszystko mam opisane i kompletne, przynajmniej taka jest teoria


>>Leszek_Gdynia
muszę się zacząć rozglądać za nadkolem i prawdopodobnie pasem przednim, z tego co słyszałem całe nadwozie jest zgrzewane, więc jak to wymieniłeś ?
myślę, jechać na szrot wyciąć z naddatkiem, wyciąć u siebie na łączeniu i pospawać, dobrze kombinuję ??
  
 
U mnie oprócz maski wszystkie czesci byly nowe Blacharz mi to robił.

Sposób na gromadzenie części bardzo dobry - tez tak robilem u siebie jak całą rozbrajałem - bez tego ani rusz.

Żeby odkręcić boczki to musisz odkrecic podłokietnik i zdjąć korbki od szyb. Korbki zdejmuje sie bardzo prosto - najpierw podważasz od siebie taki pierścień (moze bardziej półksiężyc) i go wysuwasz i potem schodzi cala korbka z 2gim pierścieniem. Warto wuywać cienkiego śrubokręta i uważaj, zeby niczego nie połamać.

Powodzenia!

ps. Z blacharskich rzeczy potrzebujesz - wzmocnienie czołowe, pas dolny, błotnik, maskę. Jeżeli od środka w okolicy akumulatora masz tez pogiete to fartuch idzie odworzyć. Reszte kup nowe - ale pamietaj, ze czesci musza byc do 2107, bo czasami mozna sie naciac na czesci do 2105, a te sie delikatnie roznia.
  
 
Powtorze sie pewnie poraz 10ty.
Jesli po paru pierwszych miesiacach nie chcesz miec rdzy na nowych elementach blacharskich, wypiaskuj je(lub obedrzyj w inny sposob z lakieru poprodukcyjnego) a nastepnie zastosuj podklad i cala reszte.

Elementy mozna nawiercic i spawac - wychodzi prawie tak jak bys zgrzewal.
  
 
boczki zdjęte, w sobotę nawet wyciągnąłem te "półksiężyce" ale bałem się szarpać żeby czegoś nie złamać, bezpieczniej zapytać

>>Krzysztof-Fleszer, zamierzam zrobić całe auto, oddać skorupę do piaskowania i dopiero potem zabierać się za malowanie, ale dzięki za dobre chęci
  
 
kolejna porcja zdjęć z postępu prac:






i dokumentacja szkód od środka:





Uploaded with ImageShack.us

a teraz parę pytań
1) żeby wyjąć szyby, przednią to muszę zacząć od ściągnięcia tej blaszki z uszczelki na 2 zdjęciu, tylną te dwie blaszki w dolnych rogach uszczelki, co je widać na 3 fotce. Dobrze rozumuję ?

2) czy mogę zaspawać te otwory wentylacyjne z 3 zdjęcia, nie zacznie mi parować tylna szyba od samego oddychania w aucie ?

3) jakimi kluczami najlepiej rozebrać tylne światła ?
Ich budowa jest całkowicie pozbawiona sensu, wpierw obudowa, potem płytka. "Gedory" które mam są za "płytkie" żeby sięgnąć drugiej nakrętki, a zwykłe klucze za długie, nie mam możliwości obrotu.

4) wiem, że to profanacja klasyka, ale jakie można wstawić lusterka, żeby pasowały od strzała ale były większe, moje są wielkości dłoni...

5) klatka, kto z Was ma klatkę zrobioną w profesjonalnym warsztacie ? W sensie takim który takie klatki buduje do sportu.
Gdzie jest taki i ile śpiewają za taki bajer ?

6) ma ktoś dostęp do części blacharskich ?
pytałem po szrotach ale wszyscy zgodnym chórem odpowiadają "panie, ja to Łady nie widziałem już z dwa lata, wszystko do tych aut idzie na wschód bo tam popyt"
znalazłem w katowicach firme która handluje zamienną blacharką do aut, ale do 2105/7 z przodu mają tylko błotniki za 67 "na warsztat" więc pewnie jest to cena netto.

7) i najważniejsze, od czego zacząć operację wyciągania silnika i jak ją najprościej przeprowadzić ?


Z góry dziękuję za wszelką pomoc udzieloną żółtodziobowi
pozdrawiam, Piotrek
  
 
Cytat:
2010-05-31 22:37:42, Crazy_Ivan pisze:
a teraz parę pytań
1) żeby wyjąć szyby, przednią to muszę zacząć od ściągnięcia tej blaszki z uszczelki na 2 zdjęciu, tylną te dwie blaszki w dolnych rogach uszczelki, co je widać na 3 fotce. Dobrze rozumuję ?


Musisz wyjąc cały ten klin srebrny który jest wepchnięty w uszczelką. Po tym wystarczy wypchać szybę od środka rękami i wyjdzie razem z uszczelką (tylko ktoś musi przytrzymywać od zewnątrz )

Cytat:
2010-05-31 22:37:42, Crazy_Ivan pisze:

5) klatka, kto z Was ma klatkę zrobioną w profesjonalnym warsztacie ? W sensie takim który takie klatki buduje do sportu. Gdzie jest taki i ile śpiewają za taki bajer ?


W profesjonalnym zakładzie ma zrobioną klatkę 3zer. Koszt takiej klatki od około 2500 za dosyć podstawową w górę przy bardziej rozbudowanych

Cytat:
2010-05-31 22:37:42, Crazy_Ivan pisze:
6) ma ktoś dostęp do części blacharskich ? pytałem po szrotach ale wszyscy zgodnym chórem odpowiadają "panie, ja to Łady nie widziałem już z dwa lata, wszystko do tych aut idzie na wschód bo tam popyt" znalazłem w katowicach firme która handluje zamienną blacharką do aut, ale do 2105/7 z przodu mają tylko błotniki za 67 "na warsztat" więc pewnie jest to cena netto.


W skorpionie patrzyłeś ? (wpisz w google skorpion łada).
Ja mam maskę 2107 do sprzedania jeśli potrzebujesz

Cytat:
2010-05-31 22:37:42, Crazy_Ivan pisze:
7) i najważniejsze, od czego zacząć operację wyciągania silnika i jak ją najprościej przeprowadzić ? Z góry dziękuję za wszelką pomoc udzieloną żółtodziobowi pozdrawiam, Piotrek


Tak na szybko z pamięci - zdejmij dwururkę, chłodnicę, wymontuj rozrusznik, albo wyjmij skrzynię, albo nie, co kto woli, w każdym razie odkręć śruby od skrzyni, podwieś silnik na wciągarce, odkręć łapy od poduszek, podnieś do góry (zdejmij z wieloklinu wałka sprzęgłowego jeśli zostawiłeś skrzynię), sprawdź jeszcze raz czy poodpinałeś wszystkie kabelki przewody itd i wyciągnij silnik z komory .
  
 
http://www.race-cages.pl/
są tam w galerii zdjęcia klatki robionej również dla chłopaków z Jasła
  
 
odpowiedz na pyt. nr 3 - kluczami z oryginalnego zestawu tam jest taka dluga fajka, ktora odkresa sie tez dekiel filtra powietrza.

Generalnie mam wrazenie, ze Lade mozna rozebrac narzedziami, ktore byly dostarczane do auta fabrycznie.

pyt. nr 2 - nie, bo sie ukisisz, bo nie bedzie wentylacji.
  
 
Andrew01, wielkie dzięki za kompleksową odpowiedź

3zeR_MDS, dzięki za odpowiedź i tu i u Ciebie w topicu, chcę klatkę, po to żeby zamocować do niej cztery, czteropunktowe pasy. Takie gran turismo mi się wymyśliło

Leszek, na to bym nie wpadł bo klucze z oryginalnego zestawu które były w bagażniku jako pierwsze powędrowały do magazynu muszę je odgrzebać
co do kratek wentylacyjnych to szkoda, muszę coś wykombinować żeby pasowały stylistycznie do mojej Ładnej wizji

Byłem na stacji rozbiórki pojazdów, na pytanie o łade, chłopaki się rozmarzyli i zaczeli opowiadać o dziadku który dwa miesiące temu przywiózł swoją, jak to określili "fabryczną" ładę...
auto przeszło od razu przez prasę

Maskę chcę akurat ze 2105, mam nadzieję, że będzie pasować ?

Na forum znalazłem sklep z Bytomia z częściami do łady, muszę tam spytać. Co do skorpiona to mają lepsze ceny, i o niebo lepszy asortyment niż ta firma w katowicach (auto elements, czy jakoś tak, sprzedają części blacharskie do aut).

Do przyszłego tygodnia daję sobie czas na skończenie rozbiórki "góry" auta łącznie z silnikiem, max do przyszłego weekendu, a za tydzień chcę zabrać się za podwozie.

jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam
  
 
maska d 21054 ne pasuje na sruby od zawias
  
 
Cytat:
2010-06-02 13:05:36, 2107-PROJECT pisze:
maska d 21054 ne pasuje na sruby od zawias


To doprawdy zatrważające .

Maskę od 5 spokojnie wsadzisz do 7, jedyne co to usuwasz te śruby które masz, i wsadzasz nowe, w fabrycznie już nawiercone otwory, tyle że nie w te których miałeś tylko w te pozostałe 2 .
Można też nawiercić nowe otwory w zawiasach maski, na tej "drugiej przekątnej" niż są teraz.
Może ciężko to sobie wyobrazić wszystko po przeczytaniu powyższego, ale zejdź do auta, popatrz się na zawiasy i wszystko zrozumiesz
  
 
A i jeszcze jedno co miałem napisać - odnośnie boczków drzwi o których pisałeś w temacie 3zera. Otóż na owe boczki wystarczy kupić odpowiednie kawałki PCV spienionego. Jest to bardzo lekkie tworzywo, dosyć tanie, bardzo łatwo się obrabia (mniejsze elementy nożyczkami można ciąć), zgodny z załącznikiem J FIA (nie podtrzymujący ognia).
  
 
sprostuje tu delikantnie - FIA zaleca na boczki drzwiowe ABS nie PCV, chyba ze sie cos zmienilo w tym roku
  
 
Yhm, to muszę się jeszcze wczytać dokładnie . Tak czy tak, znam ludzi którzy jezdzili w pzm (teraz rpp), mieli boczki z pcv spienionego i nie było nigdy problemu na bk...
  
 
kurde, we firmie nie znalazłem żadnego klucza "8" którym mógłbym odkręcić te cholerne lampy, a mój zestaw kluczy fabrycznych jest okrojony do 3 kluczy płaskich, kombinierek, ciśnieniomierza i "klucza" do kół, tak więc jutro muszę kupić długą nasadkę "8" na grzechotkę.

motyla noga...
  
 
No, Panie... ja gdy rozbierałem swoją 2103, to zacząłem od kupna zestawu Covala, żeby mieć czym działać Poecam-270-280 zeta ale masz walizeczkę z kluczami, którą rozbroisz całe auto-jedynie ściągacz do sworzni trzeba kupić osobno, a tak to jazda Powodzenia-ja już rok się zbieram do wypiaskowania budy w 2103...
  
 
[off topic]

dawno dawno temu, miałem wszystko w przydomowym warsztacie, potem firma zaczeła się rozrastać, przybywało samochodów, a więc i narzędzi do ich napraw, następnie przenieśliśmy się na duży teren, z halą warsztatową, na tej hali było miejsce na wszystkie narzędzia, dwie spawarki, kompresor, różne szlifierki i multum elektronarzędzi.
teraz, karwa, trudno znaleźć dobry młotek...
P.S.: a w garażu nie mam nic

[/off topic]
  
 
następna porcja pytań:

Do czego służą dwie śrubki na lewej stronie tylnej krawędzi bagażnika ?

9) Jak wyciągnąć lusterka, mam już wszystko oprócz plastikowego trójkąta na zewnątrz drzwi.

10) Jakie większe lusterka pasują do klasyka, bez dużego dłubania ?
Chcę poprawić sobie widoczność, bo w mojej Ładnej kierowca ma 1/3, a pasażer 1/2, powierzchni kartki A5

11) Jak rozbroić drzwi ?
Zastanawiałem się czy jest to potrzebne, ale dochodzę do wniosku, że muszę. Najważniejsze to chcę je pomalować, więc i tak muszę wyciągnąć szyby, chciałbym też centralny zamek założyć i jakieś głośniki by się przydały, więc chyba nie mam wyjścia.


Dzisiaj rozmontowałem: chłodnicę, wiatrak, tylną wiązkę elektryczną, resztę przedniego zderzaka, osłonę silnika, zbiornika wody do chłodnicy i pewnie jeszcze coś

[ wiadomość edytowana przez: Crazy_Ivan dnia 2010-06-05 23:30:13 ]
  
 
Cytat:
2010-06-05 23:26:49, Crazy_Ivan pisze:
następna porcja pytań: Do czego służą dwie śrubki na lewej stronie tylnej krawędzi bagażnika ? 9) Jak wyciągnąć lusterka, mam już wszystko oprócz plastikowego trójkąta na zewnątrz drzwi. 10) Jakie większe lusterka pasują do klasyka, bez dużego dłubania ? Chcę poprawić sobie widoczność, bo w mojej Ładnej kierowca ma 1/3, a pasażer 1/2, powierzchni kartki A5 11) Jak rozbroić drzwi ? Zastanawiałem się czy jest to potrzebne, ale dochodzę do wniosku, że muszę. Najważniejsze to chcę je pomalować, więc i tak muszę wyciągnąć szyby, chciałbym też centralny zamek założyć i jakieś głośniki by się przydały, więc chyba nie mam wyjścia. Dzisiaj rozmontowałem: chłodnicę, wiatrak, tylną wiązkę elektryczną, resztę przedniego zderzaka, osłonę silnika, zbiornika wody do chłodnicy i pewnie jeszcze coś [ wiadomość edytowana przez: Crazy_Ivan dnia 2010-06-05 23:30:13 ]



ad.8 ) te dwie śrubki to zapinanie od pokrowca koła zapasowego.
ad.9 ) żeby wyciągnąć trójkąty z drzwi musisz odkręcić jedną śrubkę na ramce drzwi na wys. połowy trójkąta.
ad.10 ) większe są też do klasyków - nowszego typu - szukaj na allegro, bądź popytaj klubowiczów czy mają na zbyciu. Domyślam się że masz te starsze małe "prostokąciki"
ad.11 ) żeby zdjąć tapicerke musisz odkręcić 3 śruby z podłokietnika, z czego jedna jest pod zaślepką, następnie ściągnąć korbke od podnoszenia/opuszczania szyby - lekko naciskąjąc pierwszy element który ma styczność z tapicerką a następnie wysuwając półksiężyc. Ściągasz ozdobnik z klamki drzwi i odczepiasz spinki trzymające tapicerkę. Demontaż zamka i szyb nie jest taki ciężki. Odnośnie montażu centralnego zamka jest artykuł na stronie klubowej gdzie Leszek ładnie to opisał i wstawił zdjęcia.
  
 
MarTin_, dzięki

pokrowiec koła zapasowego nie był przykręcony dlatego u mnie te śrubki były bezrobotne,
z lusterka odkręciłęm już wczoraj wszystkie śrubki, trójkąt siedzi mocno, a nie chę go złamać, muszę pokombinować,
drzwi już mam rozebrane, teraz tylko środek mi został, znaczy się zamek, klamka i szyba. Artykuł czytałem już kiedyś, jak będę montować to przeczytam jeszcze raz