[OGÓLNIE] Gdzie sprawdzic stopien przyciemnienia szyb?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z samej ciekawosci chcialbym sobie sprawdzic stopien przyciemnienia szyb zeby niebiescy sie nie czepiali drugi raz. mam wszystkie szyby boczne przyciemnione, przednie slabiej. jest to folia dlatego chcialbym sie upewnic ze wszystko jest ok. papierek jakis tam mam od folii ale nie jest napisane jaki % przeswitu.
  
 
jakiejkolwiek foli byś nie użyl to i tak przekroczysz magiczne 30% wg miśków - sama zielona szyba escortowa ma coś ok 13% ściemnienia
 
 
dlatego wolalbym sprawdzic ile jest dokladnie i wrazie si miec jakis papierek na to.
  
 
Takie cuda powinni miec na stacji diagnostycznej, w koncu to ich broszka
  
 
Cytat:
2010-05-21 12:56:45, groobyg2 pisze:
dlatego wolalbym sprawdzic ile jest dokladnie i wrazie si miec jakis papierek na to.

Jak beda chcieli to i tak Ci zabiora dowod, zaden swistek Ci nie pomoze, a jak nie chcesz tracic dowodu to zdzierasz przy nich folie i jedziesz dalej.
  
 
Cytat:
2010-05-21 12:56:45, groobyg2 pisze:
dlatego wolalbym sprawdzic ile jest dokladnie i wrazie si miec jakis papierek na to.



Jedyny papierek, który na to pomaga to o ile pamiętam Certyfikat Instytutu Szkła i Ceramiki. Tylne szyby możesz sobie przyciemniać ile wlezie, nawet zamalować pędzlem jeśli Ci się tak podoba.
Przednich szyb nie można w ogóle przyciemniać, chyba, że robi to zakład posiadający homologacje ww. Instytutu ponieważ w przypadku przyciemnienia przednich szyb nawet o 1% jest to jedyny papier który jest akceptowany.

PS - oryginalne szyby w escorcie są już fabrycznie lekko przyciemnione, także klejenie jakiejkolwiek nawet najjaśniejszej folii zmniejsza poziom przepuszczalności światła poniżej 70%.

[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2010-05-21 15:29:41 ]
  
 
Kazdy przegląd rejestracyjny powinien zawierac sprawdzenie przepuszczalności swiatła ,jak i wiele innych czynności których sie nie robi ,tak więc proponuję udac się na pierwszą lepszą stację dagnostyczną bo ustawowo musza byc w to wyposazeni
  
 
żaden papierek nic Ci nie pomoże. Niebiescy i tak, ja będą chcieli, to dowodzik zabiorą. Chociażby dlatego, że nie uwierzą Ci, że Twój papierek dotyczy tych właśnie folii na tych szybach. Jak Cie skontrolują np. za tydzień, to przecież w ciągu tygodnia mogłeś sobie zmienić folię...
  
 
jeżeli masz wpis do dowodu rejestracyjnego że posiadasz przyciemnione szyby wykonane w profesjonalnym zakładzie ktory posiada certyfikat instytutu szkła i ceramiki o przepuszczalności swiatła to na hasło zabieramy dowód mozesz się rozesmiać w twarz.
tylko wpis do dowodu rejstracyjnego lub też oryginał (kserokopia) zaswiadczenia o przepuszczalności swiatła chroni przed zabraniem dowodu.
mam znajomego który sprowadził na handelek bmw 750 wersja LONG z niemiec, samochód ten miał fabrycznie (bądź też na specjalne zamówienie) wszystkie szyby wraz z czołową przyceimnione na 95%.
tą fura wczesniej jeździli jacys pracownicy z niemieckiego biura ochrony rzadu (jakis tam ich odpowiednik)
po sprowadzeniu miał straszny problem ze zrobieniem przeglądu bo wystarczy ze diagnosta widział na stacji przyciemnioną czołową szybe to odrazu krecił głową ze niema szans na pieczatke, dopiero po jakims czasie znalazł niemieckiego TUVa na przyciemnienie, i w koncu udało mu się załatwić wszystko legalnie.
w dowodzie ma wbite że wszystkie szyby przyciemnione i atestowane.
oczywiscie szybki z zewnatrz ciemne a w srodku jak by wogole nie przyciemnione tak iefekt lustra weneckiego, przyciemniane piecowo zadnej folii.
co do odpowiedzi na twoje pytanie:
kraków ulica budowlana tam jest oddział instytutu szkła i ceramiki mają komputerowy sprzet do badania przepuszczalnosci swiatła nawet wystawiają niepodważalne zaswiadczenia
  
 
Jeżeli przednie szyby przepuszczają mniej niż 70 % swiatła to jak ktoś może wydać zaświadczenie ,że jest to zgodne z prawem ? Oryginalnie escortowe szyby są bliskie tej granicy.
  
 
kolego przepuszczalność swiatła mierzona jest od strony wewnętrznej do zewnętrznej czyli ile widzisz od srodka a nie na odwrót
  
 
P*** 3 po 3 o tych szybach co niektórzy...po co ktoś chce przyciemnić szyby? Żeby było ciemniej,zeby fajnie wyglądało,srata ta ta...kazdy z nas wie ze kazda folia nawet z indeksem "1" dyskwalifikuje auto do ruchu i jest niezgodne z prawem, bo szyby fabryczne sa już ściemnione i jakieś certyfikaty guzik pomogą..

co Ci z tego ze masz certyfikat jakości i ATEST dopuszczenia do ruchu (uzywania) tychze produktów (folii) jak przepustowością przekreślają wszystko..

Instytut Szkła może wystawić Ci papier dopuszczenia do ruchu jak masz leciutkie przyciemnienie nie wiem czym (ale po co w ogóle takie przyciemnienie?) lub szyby robione piecowo, wtedy to ma pokrycie..

a Policji to mozesz pomachać swistkiem ATESTU folii która przyciemnia Ci szyby o 40% i złapiesz zonka