F 125p. szeroki zawias - co potrzeba? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Musisz odsunąć otwory na wahacze po 1 cm na stronę, a że wtedy krucho robi się z materiałem to trzeba naspawać jakieś podkładki albo co.
  
 
Cytat:
ma ktoś jakies zdjęcia jak to robiliście...



Zerknij na mocowanie górnego wahacza do przedniego wzmocnienia w poldku z szerokim zawiasem i u siebie, będziesz odrazu wiedział co zrobić
  
 
Tylko przesuwając tylne mocowanie górnego wahacza w kierunki osi podłużnej samochodu zmieniasz też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
  
 
a propo negatywu to czy robił ktoś "customowy" wahacz ? można by dać kawał rury albo kątownika tudzież pręta o odpowiedniej grubości, na koniec dać łożysko ślizgowe i był by regulowany kąt

myślałem o czymś takim jednak nie znam się na wytrzymałości więc nie chciałem strugać czegoś na oko, w poldku miałem rozpiłowaną belkę i łożysko ślizgowe
  
 
jakbym teraz robil zawias do poldka to bym calkowicie go przerobil. przede wszystkim rurkowe wachacze, inny punkt mocowania amora ze sprezyna na amorze(gwint). itp. zrobienie dolnego wachacza na rurach jest banalnie proste ale prosciej by bylo po prostu wspawac do niego zrube M16 i do niej przykrecic unibol. wszystko by bylo regulowane w dosc prosty sposob. nie ma sensu robienie negatywu na gornym wachaczu bo wtedy zwęża sie zawias.
  
 
ok będę działał...
  
 
Cytat:
zrobienie dolnego wachacza na rurach jest banalnie proste ale prosciej by bylo po prostu wspawac do niego zrube M16 i do niej przykrecic unibol



jakbyś juz robił te regulowane wahacze to zrób więcej i sprzedawaj
  
 
Poldorover ma szeroki zawias, prawda? Jest możliwość zostawienia wąskiego zawiasu przy swapie w 125p na rovera ?
  
 
Cytat:
2010-07-19 08:58:27, Tybek pisze:
Poldorover ma szeroki zawias, prawda? Jest możliwość zostawienia wąskiego zawiasu przy swapie w 125p na rovera ?


tak i tak. Ja tak mam. musisz jedynie zrobic nowe otwory na dolne wahacze w belce.
  
 
Czyli przy swapie na rovera są generalnie 2 opcje:


1. Montujemy szeroki zawias z poloneza i spawamy tulejkę górnego wahacza,
2. Zostawiamy wąski zawias z fiata na belce z polda i nawiercamy w belce mocowania do fiatowego dolnego wahacza.

Tak to wygląda czy coś pomyliłem ?



  
 
tak

[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2010-07-19 10:21:10 ]
  
 
Dzięki
  
 
jest jeszcze 3cia opcja, wg mnie beznadziejna ale ludzie tak robia - wspawac do belki fiatowej mocowania silnika z belki poldoroverowej - ale to bez sensu.
  
 
Dokładnie, bez sensu. A przerobienie belki poldorover do wąskiego zawieszenia fiata nie trwa więcej niż godzinę, łącznie z dospawaniem kawałków podkładek przy nawierconych otworach.
  
 
dobra Panowie mam jeszcze jeden dylemat, jak rozwiązaliście temat tych mocowań przednich?
Jest sens bawić się w rozwiercanie tych mocowań w poldzie i spawanie ich do fiata czy jest inna alternatywna chociażby w postaci dorobienia tulei, wycięcia starych i wspawania nowych, jak to rozwiązaliście?
Kurwa powiem wprost nie chcę się z tym babrać 4 dni a chcę to zrobić raz a porządnie wszelkie zdjęcia mile widziane...

Nie wiem czy nie skończy się na kupieniu szerokich górnych wahaczy... argenta chyba takie posiada?
  
 
jak kupisz szerokie gorne to musisz wsadzic i szerokie dolne. Znaczy nie musisz ale to idiotyzm
a te tulejki to banalne do dorobienia wiec prosze Cie nie jecz tylko idz robic

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2010-08-04 00:07:52 ]
  
 
Cytat:
2010-08-04 00:07:03, jaqo pisze:
jak kupisz szerokie gorne to musisz wsadzic i szerokie dolne. Znaczy nie musisz ale to idiotyzm a te tulejki to banalne do dorobienia wiec prosze Cie nie jecz tylko idz robic [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2010-08-04 00:07:52 ]


banalne banalne, jak ktoś już to robił to mógł dać jakąś fotkę, nie chcę druta odjebać...
Mógł bym rzeczywiście z kawałka rurki zrobić tylko, starą trzeba wywalić i mam wtedy dziurę zaraz obok nowej tulejki...

ehhh...
  
 
Starej nie trzeba wywalać, wystarczy dorobić nową Nowej nie robisz w wzmocnieniu przedniego pasa tylko obok. Zerknij na poldki i będziesz wiedział co i gdzie, zresztą chyba poldka masz/miałeś.
  
 
cehu przyjzyj sie poldowi to zobaczysz. Nic nie musisz wywalac - dorabiasz tulejke (albo dobierasz z czegos) i spawasz jak by obok tej co masz, w poldzie to bardzo ladnie widac.
Ja nie mam fotki to Ci nie dam
  
 
Patrzyłem w tym poldzie z którego jest silnik i inne duperele i tulejka wypadała jakby na brzegu wzmocnienia tzn. pół na zewnątrz pół w środku, PWR masz zdjęcie jakieś jak to zrobiłeś u siebie, a może jakieś możesz dla mnie cyknąć?