F 125p. szeroki zawias - co potrzeba? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A ja wcale nie mam pozytywnych wrażeń, jeżeli chodzi o szeroki zawiaz w Fiatonie.
Nie wiem czemu, ale jazda na mokrym do dupy. Lepiej skręcało na wąskim zestawie, podobnie było na suchym.
Już tłumaczę.
Wyglądało to tak, jak by auto było za mocno wpisane w kwadrat.
Ciężko go było włożyć w zakręt przy większej prędkości.
Ha powiem dalej.
Przy wąskim zestawie i dystansach po 2.5 cm na stronę było zupełnie inaczej - czyt. LEPIEJ.
Ale najlepiej było na seryjnym.
Zestaw amorów Bilstain cały czas ten sam, sprężyna i resor też.
I w czym leży zagadka?????
  
 
Rozumiem, że do geometrii nie można było się przyczepić? Może np. tuleja górnego wahacza nie była dobrze wspawana?

U mnie w kancie po zamianie zawiasu na szeroki było lepiej niż na serii. Głupie te fiaty
  
 
Wszystko było oki.
Od tego aczołem sprawdzanie ; geometria, zbieżnośc, kąty itp.
Na prostej było git. Tylko w szybkich i krótkich zakrętach , hmmm chujowo
  
 
Fabryka do szerokiego zawiasu przewiduje dużo twardsze amortyzatory, może geometria pracy jest inna i te bile były po prostu za miękkie.
  
 
czyli amory ze zwykłego poldka z szerokim zawiasem są twardsze od fiatowskich?

jeśli tak to chętnie kupię takie
  
 
Bile był twarde, spręzynki także....
Strasznie głupie uczucie, z resztą podobnie miałem kiedyś w Mini Cooperze. Z tym że w Mini była troszkę za mocna szpera...
Po odpuszczeniu się poprawiło.
Nigdy w żadnym innym aucie się z czymś takim nie spotkałem, chociaż było ich sporo.
  
 
Cos musiales zdupczyć Panie , u mnie jest wielka poprawa , a nie mam jeszcze zrobionej gometri a juz fajnie sie jezdzi :p ale jesli masz geometrie , katy dobrze ustawione to w czym rzecz ??? a moze cos na gałkach nie haloo . No albo cos jest krzywe i dlatego jest chujnia ????
  
 
dokładnie, musiałeś coś spieprzyć, ja odczułem KOLOSALNĄ poprawę prowadzenia
  
 
To was zmartwię
To nie były tylko moje odczucia...jeździło kilka osób , które mają o tym pojęcie.
Aha i też macie pozakładane Bile?
  
 
Gregor, nie oceniaj na podstawie jednego egzemplarza w którym ewidentnie było coś spieprzone. Bo zarówna w moim jak i w większości fiatów na szerokim prowadzenie znacznie się poprawiło.
  
 
Ja osobiście miałem bile i założony szeroki zawias. Po ustawionej samej zbieżności już prowadził się lepiej w zakrętach
  
 
ale bez ustawionego negatywu to dalej jest taczka....
  
 
Tomek, negat był..... - 2 ....
znasz mnie, że lipy nie wypuszczam.....i fura musi być na tip - top
  
 
no i poduszki gornych amorow w poldzie tez sa inne - solidniejsze i maja tulejke pod kątem.
  
 
podsumowując chcę wrzucić szeroki zawias z poldka (mam całego) Co muszę dokupić a co przerobić, by miało to ręce i nogi, bo czytam czytam i już głupieje pomału...
  
 
w kancie wspawujesz tulejke przedniego mocowania gornego wahacza - jak porownasz polda i kanta to zauwazysz.
-wykrecasz tylne mocowania gornego wahacza z polda wsadzasz do kanta - gorny wahacz masz juz szerzej.

Przy okazji swapa na poldorovera wsadzasz belke z poloneza i drazek reakcyjny tez z niego (fiatowy nie siegnie?) - dolny wahacz jest juz szerzej.
Przekladasz gorna poduszke amortyzatora.

drazki kierownicze z polda i git.
Chyba wszystko?
  
 
ok jak by sobie ktoś jeszcze coś przypomniał to by było miło dzięki Jasiek
  
 
Negatywa zrób od razu w belce.
  
 
Cytat:
2010-07-04 09:13:50, jose pisze:
Negatywa zrób od razu w belce.


true.
  
 
ma ktoś jakies zdjęcia jak to robiliście...