[Tigerbart] Mk7 Hatch 5D by Tigerbart - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W czwartek Essi otrzymał nową przednią podgrzewaną szybę oraz nowe wycieraczki. Przy okazji zajżałem na hamownię i zrobiłem pomiar wydajności mojego silnika, gdyż w sobotę zamierzałem zmienić rozrząd filtry i olej, świece i kable zapłonowe, oraz krokowca. Po wymianie jazda znowu na rolki celem sprawdzenia poprawnego montażu rozrządu. Zrobione. Obecnie Ess jedzie równiej.

Poprzedni właściciel auta gdy go sprowadzał do PL z DE zrobił pomiar w 2007 roku, pokazało małe straty mocy/mementu.

Od czasu, gdy jest w moich rękach, po kilku systematycznych terapiach okazało się, że dzisiejszy pomiar bardzo mnie zaskoczył !

Fabrycznie 1.8 RKC ma 115 koni i 160 Nm przy 4500 obr./min.

Wynik pomiaru to: 115 koni 156 Nm przy 4365 obr./min !!!! REWELACJA




Auto obecnie ma 180 tys km przebiegu i 12 lat

Miałem dziś chwilę czasu, więc zszedłem do garażu, no i pierwsze co - chciałem dolać oleju, sprawdzam na bagnecie, a tam max dopuszczalny poziom - stan sprzed 3 miesięcy Więc z braku zajęć stwierdziłem, że skoro w styczniu zakupiłem tylni zderzak i leży do dziś zapakowany w garażu to go rozpakuję i zobaczę w jakim jest stanie i czy to TO, co chciałem kupić Pamiętam, że gość co go sprzedawał zadzwonił do mnie, że zderzak ma wyciętą dziurę na wydech po prawej stronie - w sumie tego nie widać.. w razie czego sie uzupełni:




No i zaległe foto z BRA



  
 
Pogratulować silniczka, że tak się trzyma Ale w oczy rzuciły mi sie te tylnie lampy, toć to jakieś takie dziwne No i wiadomo sprawa, że zawiasik by sie przydał do ogólnego wyglądu, ale co ja tu bede pisać - sam to pewnie wiesz
  
 
Silnik ładnie trzyma moc. Nic tylko pogratulować!

Standardowo muszę napisać - wywal bre
  
 
Cytat:
2010-05-16 20:14:30, deathrider_85 pisze:
Standardowo muszę napisać - wywal bre



Powinieneś raczej napisać: "Ja bym wywalił bre ". To Bartka auto i jemu ma się podobać (i żonie), nie powinniśmy mu narzucać niczego, jedynie wskazywać właściwą wg nas drogę
  
 
Jak chcesz to mogę dać ci namiary stoi na szrocie mk7 cabrio na chodzie tylko dach przecieka. Ładne aluski ma oryginały forda
  
 
Teraz już wiem,kto mi wysłał tego sms-a
No Bartek powiem tobie szczerze że siliczek to autko ma igłę. Gratki. Bra źle nie wygląda, ja bym jeszcze widział badlooka z przodu
  
 
Cytat:
2010-05-16 20:25:39, Mateklobez pisze:
Powinieneś raczej napisać: "Ja bym wywalił bre ". To Bartka auto i jemu ma się podobać (i żonie), nie powinniśmy mu narzucać niczego, jedynie wskazywać właściwą wg nas drogę



Masz rację

Ja bym wyrzucił BRE, bo się nie podoba .
  
 
no, podziwiam Cię chłopie!
RKC lubią trzymać moc z tego co wiem, ale to i tak nie zmienia faktu że wynik rewelka Działaj działaj, z tym silnikiem możnaby powalczyć i zrobić z niego dużo koni
  
 
fajnie utrzymany ! no i mnie się bra podoba może trochę lepiej by wyglądała na ciemym ale jest OK !
  
 
Cytat:
2010-05-16 21:13:48, deathrider_85 pisze:
Ja bym wyrzucił BRE, bo się nie podoba .



Ja też ale nie ze mi się nie podoba, tylko moim zdaniem do escorta nie pasi ale to moim zdaniem
  
 
Mi osobiscie BRA tez nie leży, ale cała reszta autka jak na razie miodzio

Ładny wynik na hamowni - teraz przepustnica i wałki od RQB plus wydech od RS'a, a na kuniec strojenie i 130 kucy powinno pyknąć
  
 
ECU też musi być z RQB, prawda?
  
 
a gdzie się bra podziała?? i co to za wgniotek na masce ?? :>
  
 
No przecież z taka maską kupiłem esa, a BRA ładnie to przykrywa
  
 
Cytat:
2010-05-30 21:27:06, Tigerbart pisze:
ECU też musi być z RQB, prawda?


Ale zdobyć ECU od RQB z wbudowanym EDIS'em to .....

Prościej i zapewne niewiele drożej (albo podobnie cenowo) wyjdzie wystrojenie u chłopaków z Kosakowa
  
 
Panowie potrzebuję rady. Zupłnie jak laikowi, jak chłopcu za rączkę, powiedzcie co zrobić. Wiem, że temat był kilkakrotnie omawiany, czytałem, ALE napiszcie proszę raz jeszcze.

Jak już wiecie mam RKC z 98r.

Udało mi się (prawie) zakupić:
- wałki RQB
- komp RQB

I teraz pytania:
1. Czy zakup przepustnicy jest wszystkim co mi jeszcze trzeba?
2. Jaką przepustnicę kupić jeli mam plastikowy kolektor RKC?
3. Czy zmieniać kolektor aby zamontować optymalną przepustnicę?
4. Czy coś jeszcze dokupić aby uzyskać moc RQB?

  
 
z tego co ja czytałem to można założyć tak:

- Przepustnica mondeo 2.0
- Przepływomierz mondeo 2.0

do tego kolektor z rurą od RKC który już posiadasz, żeby wszystko dało radę założyć
  
 
Przepustnica mondeo mk1 2.0 (58mm) byłaby chyba optymalna, ale czy da się ją zamontować na moim kolektorze?

Przepływka podobno w mondeo jest mniejsza niżta co mam.
  
 
tak, bynajmniej na forum kiedyś ktoś napisał, że trzeba założyć kolektor z całą rurą i obudową filtra od RKC bo inaczej się nie założy (dotyczyło to 1.6 16v)
  
 
Z tego co pamiętam to RQB ma jeszcze natrysk oleju na denko tłoka