Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-19 21:26:23 miałem to samo, podciągnąłem trochę imbusem przy pedale i jest ok. jak ci bierze sprzęgło. od samego dołu czy środekgóra |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-21 13:17:36 tak jak ja miałem, tak samo z wstecznym, najpierw rzucisz 4 a potem wsteczny (albo 5 i wsteczny nie pamiętam) i też już jest ok. podkręć tym imbusem delikatnie i się poprawi.
i napisz jak Ci bierze te sprzęgło, niskopo środkuwysoko |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2010-04-28 14:45:06 zrób test, zatrzymaj samochód wciśnij sprzęgło i wrzuć jedynkę, powolutku puszczaj jedynkę bez dodawania gazu, jeśli zrobisz to naprawdę powoli samochód powinien ruszyć i niezgasnąć, sprawdź w którym momencie obroty zaczną nieco spadać a samochód zacznie ciągnąć do przodu,
jeśli będzie to jak tylko lekko popuścisz sprzęgło znaczy się że trzeba podciągnąć linkę sprzęgła i powinno być ok, jeśli jednak sprzęgło niebędzie "łapało" odrazu to albo dźwignia zmiany biegów jest niewyregulowana albo wybieraki w skrzyni ewentualnie mechanizm zębatki koła wstecznego biegu się rozleciał, jeśli sprzęgło nie łapie odrazu to sprawdź najpierw wyregulowanie dźwigni zmiany biegów, trzeba podnieść samochód, przy skrzyni biegów gdzie wybierak od dźwigni zmiany biegów łączy się ze skrzynią jest wał kardana, to takie ustrojstwo co pozwala aby wybierak dźwigni nie musiał być ustawiony równolegle z wybierakiem ze skrzyni, sprawdź czy tam niemasz luzów, duże luzy na tym łączniku mogą powodować takie efekty, jeśli luzu niema to najpierw wyreguluj dźwignię, trzeba wrzucić 4 bieg, następnie odpiąć wybierak dźwigni od skrzyni, ustawidź dźwignię zmiany biegów w pozycji na luz, założyć wybierak dźwigni do wybieraka ze skrzyni, ta tulejka od wału kardana musi wejść głeboko do samego końca, upewnij się że dźwignia zmiany biegów znalazła się w pozycji 4 biegu, dokręcić łącznik wybieraków, jeśli i ta operacja nie pomoże... to trzeba wyjąć skrzynię, rozebrać i tam szukać przyczyny |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-04-28 16:15:24 połóż się przy pedałach i palcem wyczuj śrubkę na pedale sprzęgła (jak się położysz to ją normalnie zobaczysz). bierzesz imbus i podkręcasz np pół obrotu (w prawo o ile się nie myle podkręcasz) i sprawdzasz czy pomogło i jak bierze. jak za mało to znowu, tylko nie przekręć za bardzo bo półksiężyc będzie bardziej narażony na awarie. (półksiężyc właśnie tym imbusem przekręcasz i napinasz linkę sprzęgła - dla formalności) |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2010-05-01 19:59:27 Wyreguluj sobie ten drążek jak kolega radzi, ewentualnie książka WKŁ i tam też jest opis tylko z użyciem trzpienia regulacyjnego o ile dobrze pamiętam. |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2010-05-04 10:12:17 regulacja pedału sprzęgła raczej tutaj nic nie pomoże, 1-2cm to troszkę nisko, po 3-4cm powinien samochód ruszać dopiero, ale 1-2 to powinno być wystarczająco żeby odłączyć napęd,
możesz troche podciągnąć tą linkę ale przedewszystkim wyreguluj lewarek zmiany biegów jak opisałem, ale jeśli masz pewność że jedynka zgrzyta jeśli wrzucasz ją odrazu, a nigdy jeśli dwójka->jedynka, to niestety na 95% bez rozebrania skrzyni sie nie obejdzie, możliwe że uszkodzeniu uległ wybierak, jeśli problem jest z jedynką to problem może być z kołem pośrednim biegu wstecznego, albo synchronizator się sypie |