Urwana półoś

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem tu nowy i mam pytanko: wiecie może ile będzie kosztować wymiana półośki ???
  
 
Jako element z przegubami wewnętrznym i zewnętrznym to koszt ok. 300 - 350 zł. niezłej jakości.
Z kolei robota przy wymianie półosi jest żadna, pod warunkiem, że uszkodzone nie jest gniazdo dyferencjału, ewentualnie inne elementy mocujące.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
wczoraj pogrzebałem co nieco i okazało się że półoś jest cała tylko wypada ze skrzyni biegów wie ktoś może na czym się to ma tam trzymać jest tam jakaś zawleczka czy coś podobnego??
  
 
zna ktoś odpowiedz na moje pytanie???
  
 
Przegub wewnętrzny mocowany jest w gnieździe dyferencjału (przynajmniej w moim przypadku) przy pomocy charakterystycznej zapinki, którą na upartego można odblokować przy użyciu śrubokręta i młotka , jednak polecam specjalny klucz.

Z tego co pamiętam, spotkałem się jeszcze ze sposobem montażu wykorzystującym sprężynujący pierścień seggera.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
niestety coś się tam jednak urwało.Wie ktoś może gdzie dostać w woj. opolskim półosie??? Jeśli nie to w niedziele pruje do Gliwic .
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2007-05-16 23:36:10, Pietjas pisze:
niestety coś się tam jednak urwało.Wie ktoś może gdzie dostać w woj. opolskim półosie??? Jeśli nie to w niedziele pruje do Gliwic . Pozdrawiam!



Z półosiami nie ma problemu jeśli chodzi o dostępność.
Ewentualnie przeszperaj ofertę sklepów wysyłkowych.

Potrzebujesz samą półoś, czy też komplet z oboma przegubami?

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
komplet ale nie chcę nowej bo musiałbym wymieniać obie a cena jest odstarszająca 610zł!! za komplet
  
 
kto mi powie czego tu brakuje.


[img=http://img142.imageshack.us/img142/3014/clipboard01uo8.th.jpg]
  
 
i drugie moje pytanie czy z espero 1.8 pasują półosie do 1.5
Znalazłem takie cośKlik
  
 
Naprawione koszt ogólny 540zł.
Dziękuje pomoc.
Pozdrawiam!
  
 
Witam ponownie!
Mam pytanie czy zawleczka która trzyma półoś wygląda tak




czy może inaczej dziękuje jeśli ktoś odpisze
Pozdrawiam
  
 
Tak wygląda jeśli jest w samym przegubie i zatrzaskuje się na półosi. Jest jeszcze inny sposób mocowania, ale wtedy na końcu samej półosi jest stalowy pierścień i zatrzaskuje się w przegubie. Trzeba zawsze dokładnie sprawdzić jakie jest zabezpieczenie, bo w przypadku pierścienia trzeba użyć montówki i siły a w przypadku pierwszym szczypiec do pierścieni. Użycie siły w przypadku pierścienia sigera (jak to się pisze ?) co prawda pozwoli nam półoś wyjąć, ale i przy okazji zniszczy przegub bo wyłamiemy osadzenie pierścienia w przegubie.
  
 
Cytat:
2007-07-01 09:27:58, Adamo8 pisze:
Jest jeszcze inny sposób mocowania, ale wtedy na końcu samej półosi jest stalowy pierścień i zatrzaskuje się w przegubie.


Stalowy pierścień pasuje od Malucha.Jest to zabezpieczenie flanszy na półosi
  
 
Odświeżę temat, bo mam do wymiany uszczelniacz wału od strony skrzyni, leje się z niego jak z prosiaka pociętego;/
Nie chciałbym stanąć z robotą jak już zacznę, więc czy ktoś może mi opisać jak wyjąć półoś z obudowy dyferencjału? Nie chciałbym narobić szkód, a z tego co widzę to są dwa rodzaje montażu.
Jeżeli występuje zabezpieczenie jak na zdjęciu kolegi Pietjasa to by się do niego dostać muszę spuścić olej ze skrzynki i dostać się do niego od wewnątrz obudowy?
A jeżeli pierścień sprężysty to po prostu wyhaczyć go na siłę podważając przegub wew. łyżką czy czymś takim? Jak potem będę go montował to po prostu wbić półoś z nim założonym?
Z góry dzięki za informację.
  
 
W Espero 1.8 i 2.0 przegub wewnętrzny jest tzw. trójpalczasty. Do wymontowania ze skrzyni biegów stosujemy 2 monterki + uderzenie. Zabezpieczenie na końcu półosi jest rozprężne i nie wymaga żadnego demontażu.
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie, jak zblokować koło zamachowe przy odkręcaniu go?


[ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2012-02-08 12:52:07 ]
  
 
Cytat:
2012-02-08 12:38:55, Marvelius_Ambero pisze:
Mam jeszcze jedno pytanie, jak zblokować koło zamachowe przy odkręcaniu go? [ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2012-02-08 12:52:07 ]



Nakrętkę koronkową przegubu zewnętrznego odkręcasz po zdemontowani zabezpieczenia w samochodzie stojącym na kołach. (włączony 1 bieg plus hamulec ręczny, wymagany solidny klucz + metrowa przedłużka). A jeśli chodzi o koła zamachowe silnika, nie blokujesz, tylko odkręcasz udarowo (solidny młotek plus klucz)

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2012-02-08 15:24:44 ]
  
 
Cytat:
2012-02-08 15:21:34, certiif pisze:
Nakrętkę koronkową przegubu zewnętrznego odkręcasz po zdemontowani zabezpieczenia w samochodzie stojącym na kołach. (włączony 1 bieg plus hamulec ręczny, wymagany solidny klucz + metrowa przedłużka)



Nie o to pytałem. Moje pytanie dotyczyło odkręcenia śrub, którymi przykręcone jest koło zamachowe do wału korbowego.
  
 
A jak nie mam pneumatyka?
Zresztą nawet jakbym miał to jak dokręcić je potem pneumatykiem na 30Nm+30stopni czy jakoś tak? Nie da rady.


[ wiadomość edytowana przez: Marvelius_Ambero dnia 2012-02-09 07:36:30 ]