Prośba o zczytanie kodów filmik wideo mkV 1,4 mono

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam robiłęm sobie teścik bo ess duzó zaczą palic ok 14 pb
i takie cos mi wystukało ale nie potrafie tego rozszyfrowac bardzo prosze o pomoc 1 film na wyłączonym 2 na odpalonym
Silnik nie pracujący
film na załączonym silniku


[ wiadomość edytowana przez: combiasty-86 dnia 2010-06-13 15:26:30 ]
  
 
Kod 28 czyli lambda, zbyt bogata mieszanka

Na włączonym silniku, przy wskazaniu kodu 10, powinieneś otworzyć przepustnice by wszedł na obroty 3500-4000obr/min i puścić gaz.
Tego nie zrobiłeś...

Dlatego wyrzuca 44 - Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.

Jednak wywala też 28 czyli zbyt bogata mieszanka.
  
 
masz tu listę kodów
z tego co ja wyczytałem to masz na zgaszonym
11,11,20,28,28,10 - błąd kod 28
a na zapalonym silniku coś musiałeś zrobić żle kod 44 (44- brak przestawienia przepustnicy do 3000 obr. podczas testu (kod 10) powtórzyć test na pracującym silniku) i kod 28
dla w pełni sprawnego ukiładu kody powinny wyglądać następująco:
11,11,20,11,11,10,50,60,70


LISTA KODÓW:
10- Kod polecenia (uruchomić silnik, przestawić przepustnicę do 3000 obr.)
11- brak kodów w pamięci wszystko ok
12-mierniik przepływu powietrza 1
13- czujnik temperatury cieczy (ECT)- uszkodzenie
14- czujnik temperatury powietrza w dolocie (IAT)- uszkodzenie
15- czujnik /potencjometr/ położenia przepustnicy (TPS)- uszkodzenie
16- miernik przepływu powietrza 2
17- czujnik ciśnienia w dolocie (MAP)- uszkodzenie
18- za niskie napięcie akumulatora
19- uszkodzona pamięć podtrzymująca komputera (KAM)
20- kod separujący, oddziela błędy kodów trwałych od tymczasowych
21- błąd sygnału zapłonu
22- miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie
23- ECT napięcie zwrotne za wysokie
24- IAT napięcie zwrotne za wysokie
25- TPS napięcie zwrotne za wysokie
26- mierniik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napiecie
27- MAP napięcie zwrotne za wysokie
28- sonda lambda 1, zbyt bogata mieszanka (cylindry 1 i 4)
29- sonda lambda 2,zbyt bogata mieszanka (cylindry 2 i 3)
31- uszkodzenie pamięci EEC, RAM/ROM
32- miernik przepływu powiertrza1, zbyt niskie napięcie
33- ECT napięcie zwrotne za niskie
34- IAT napięcie zwrotne za niskie
35- TPS napięcie zwrotne za niskie
36- miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie
37- MAP napięcie zwrotne za niskie
38- sonda lambda 1, zbyt uboga mieszanka (cylindry 1 i 4)
39- sonda lambda 2, zbyt uboga mieszanka (cylindry 2 i 3)
41- MAP niewłasciwy sygnał powtórzyć test samoistny
42- MAP niewłaściwy sygnał powtórzyć test samoistny
43- TPS niewłaściwy sygnał powtórzyć test samoistny
44- brak przestawienia przepustnicy do 3000 obr. podczas testu (kod 10) powtórzyć test na pracującym silniku
45- czujnik prędkości pojazdu (VSS)
46- zawór powietrza biegu jałowego nie uzyskano prędkości max.(obr..min.)
47- zawór powietrza biegu jałowego nie uzyskano prędkości max.(obr..min.) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu
czy zaworu EGR
48- zawór powietrza biegu jałowego zbyt mały zakres pracy lub brak pracy
49- recylkulacja spalin (EGR)
50- kod identyfikacyjny EEC
51- włączenie klimatyzacji podczas testu
52- przekładnia automatyczna w "D" lub ruch pojazdu wybrać "N/P"
53- korektor oktanowy 1, zwarte przewody
54- korektor oktanowy 2, zwarte przewody
55- obwód kontroli biegu jałowego, zwarte przewody
56- brak sygnału z czujnika stukania
57- przepustnica otwarta zbyt wczesnie podczas testu
58- cewka zapłonowa, uszkodzone okablowanie, przerwa, brak sygnału
59- regulacja CO%, potencjometr (TPS)
60- początek trybu serwisowego
61- utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową
62- utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową
63- utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową
64- utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową
65- utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową, silnik DOHC: wyłącznik hamulca
66- utrata mocy cylinder 6, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową, silnik DOHC:przełącznik zmiany biegów na nizsze
67- przełącznik temperatury paliwa
68- czujnik turcosprężarki, sprawdzić, wyregulować turbosprężarkę
69- czujnik turcosprężarki, sprawdzić, wyregulować turbosprężarkę
70- koniec trybu serwisowego
71- prózniowy zawór powietrza/ impulsowy solenoid powietrza
72- solenoid regulacyjny przepustnicy,spalin/ elektroniczny regulator próżniowy
73- zawór pochłaniacza par paliwa (EVAP)
74- pompa paliwa obwód
75- uszkodzenie przekładni automatycznej, blokada zaworu magnetycznego
76- uruchomiony wyłącznik hamulca
77- uruchomiona zmaina biegów na nizsze
78- włącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy, powtórzyc test samoistny
81- recylkulacja spalin, brak przepływu
82- elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie ponizej minimum
83- elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt wysokie napięcie
84- elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt niskie napiecie
91- zamienione oprzewodowanie sond lambda


OPIS KODÓW
Pamiętaj że kod 10 jet ważny wykorzystujemy go dwa razy do uruchomienia silnika i do przestawienia przepustnicy jeżeli tego nie zrobimy test będzie niepełny.
Kody 13,14,15 i 17 oraz odpowiadające im kody 23,24,25,27 i 33,34,35,37 dotyczą najczęściej uszkodzeń okablowania także przed wymianą powyższych czujników lepiej sprawdzić ciągłość przewodów i brak zwarć. Jeżeli instalacja jest ok wtedy sprawdzamy czujniki.
Kod 19 to przepalenie bezpiecznika 3A oznaczonego EEC
Kod 21 najczęściej spowodowany jest uszkodzeniem okablowania, rezystancja cewki CPS powinna wynosić pomiędzy 200 a 450 omów
Kod 31 EEC zepsuty
Kod 42 niewłaściwy sygnał z MAPa
Kod 44 nie zareagowaliśmy na ko polecenia 10 podczas testu
Kod 45 najczęściej urwane przewody od VSS
Kod 48 zacinający się lub odłączony zawór powietrza biegu jałowego
Kody 53,54,55 zmasakrowana wtyczka korektora oktanowego
kod 57 za szybko nacisnięty gaz
kod 74 sprawdzic okablowanie pompy i samą pompę
  
 
Auto zaczeło mi nagle palic 13-14l na setke postanowiłem przemierzyć sonde
wpinam + z miernika pod czarny kabel sygnałowy sondy
dotykam masą - miernika silnik i odczyt... dziwny ok 5V...
wpinam się masą miernika w szary kabel sondy i 0,75
doczytałem w innych postach bo znalazłem dwa identyczne
że trzeba dociągnąć nową masę z silnika do szarego kabla sondy tak więc zrobiłem i mieże tym pierwszym sposobem i wtedy napięcie jest nie 5V a 0,75 0,79 0,80 i sobie tak lekko skacze
Jak dodam gazu to potrafi spaść do 0.20V nawet...
Tak ma być? bo z kodów wychodzi że dalej coś jest nie tak z sondą
  
 
dobra panowie teraz auto wogóle nie chce jezdzić mało tego nawet nie chce sie wkręcić na obroty na luzie... więc chyba ten patent z dodatkową masą to jakas lipa w moim przypadku
  
 
Wg mnie:
1. Lambda (podmienić na sprawną)
2. Układ wydechowy zapchany (pytanie, czy masz katalizator)
3. Kable od lambdy są przetarte
4. Sprawdź wszystkie bezpieczniki

Po wszelkim grzebaniu w układzie z komputerem (zwłaszcza lambda), powinieneś skasować błędy (odpiąć aku na dłuższy czas) i odpalić na pb niech pochodzi na wolnych, później przejechać się kilkanaści km zmiennym stylem jazdy, coby komp złapał skrajne wartości z czujników...
  
 
A i jeszcze napisz jaki masz silnik...
  
 
Przecież widać że to 1.4 na jednopunkcie...
  
 
Cytat:
2010-06-10 08:00:09, GrzEE pisze:
Przecież widać że to 1.4 na jednopunkcie...


a może być też CVH na gaźniku?
a sorki, jest opis na youtube...coś za trzeźwy jestem rano...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-06-10 08:09:16 ]
  
 
A co w gaźniku steruje jego pracą? Komputer? Lambda ?
  
 
Cytat:
2010-06-10 08:08:52, GrzEE pisze:
A co w gaźniku steruje jego pracą? Komputer? Lambda ?


no mówię, że się nie wyspłem...
  
 
Mam katalizator.. a co lepiej go wyciąć?? nie pogorszy to osiągów
bo ogolnie cały czas auto dobrze się sprawowawło palilo nie przekraczając 10 w mieście i nagle tak spalanie podskoczyło raz mi wyszło prawie 15 raz 13... wiem że to dużo pali ale teraz to pali jak scorpio 2.9 Cosworth
  
 
Pytanie czy masz drożny wydech, gruchnij w kata od spodu, czy nie masz zapchanego...choć mało prawdopodobne, by to była przyczyna...
  
 
A wracając do tej sondy to ona na biegu jałowym ma utrzymywać napięcie ok 0,7V? i po dodaniu gazu ma spadać? np do 0,3 i znowu rosnąć do 0,7 0,8?? czy jak.. kurde nai mam analogówki miernika tylko cyfrowy on jest troche lipny bo ma spózniony zapłon...

2 .
Wracając do zczytywania kodów rozumie to tak:
wszystko sobie podlączam
wlączam zapłon wtrysk daje dziwne odgłosy szybko mruga 3 razy dioda i już sobie tam kody smiga..
Ale jak to zrobic na odpalonym silniku
Ja robiłem tak
1 wszystko podłączone
2 włączam zapłon odpalam
3 przez długi okres czasu nic nie mryga
4 potem zaczynają obroty falować i zaczyna za chwile mrugać

Pytanie kiedy mam otworzyć przepistnice i jeszcze jedno pytanie bo pare postów wyżej jest napisane że kod 10 wskazuje uruchomienie silnika i przepsutnicy odchylenie
więc na moje oko cos chyba nie tak robie bo odpalam jakjeszcze nie dostaje tego kodu
  
 
odpalasz i jak wyskoczy kod 10, dajesz gazu do 4...5tkobr i tak trzymasz z 5...8 sekund, później komp będzie testował cylindry (przygasanie-zwiększanie obr, rzucanie silnikiem) i wywali wtedy kody.
  
 
w mono wtrysku chyba chyba nie testuje bo jak ? jak jest tylko jeden wtryskiwacz?

teraz na zgaszonym silniku
10 11 20 11 11 10
na zapalonym wystukało 38 i 78 ale te 78 to jakas lipa bo ja nie mam wspomagfania

[ wiadomość edytowana przez: combiasty-86 dnia 2010-06-10 12:31:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: combiasty-86 dnia 2010-06-10 12:32:24 ]
  
 
Witam, podepne sie pod temat.

Otóż mi wywala błąd 55 (53,54,55 zmasakrowana wtyczka korektora oktanowego ) wywala go na wyłączonym silniku na tescie samoistnym, sprawdzałem to połączenie, u mnie jesto to biała kostka 3 pinowa z której wychodzi jeden kabelek masowy, sprawdzałem ten kabel(mase) i jest ok ale nadal wywala ten błąd co to moze byc ??
  
 
Witam zrobilem samoadaptacje przejechałem sie 10km i test
zgaszony 10 10 20 28 28 10
zapalony 50 28 28 60
czemu dalej nie mruga tylko kończy na 60 czekałem może z 5 min ale silnik sobie lekko faluje na podwyższonych obrotach ale nic dalej nie mryga...
długo to trzeba czekać czy coś jest nie tak?
  
 
To podwyzszone spalanie to wina sondy lambdy sprawdz przewód z 2 stron moze byc przetarty posprawdzaj wszystkie przewody WN i cewki
  
 
czujnik temp zasysanego powietrza 9.5kOm
czujnik temp wody 9,2kOm

chwile rozgrzałem bardziej silnik i
powietrze 9kOm
woda 8,9kOm

Więc to raczej sprawne dodam że mieżyłem to przy ECCIV
Jaki jest pin w ECCIV od sygnału sondy i masy sondy?